Gå till innehåll

NLT - CG 20/20 från PPC, färgdrag mot 3 spelare.


Sommar

Recommended Posts

Sitter å slaskar lite CG på Pokerkryssningen i helgen. Spelar NLT 20/20 blinds.

 

Dom ropar precis ut att nu spelas sista handen och givetvis måste jag spela min sista hand.

 

En kille (fan kan ju inte skriva nåt taskigt om folk om dom figurar här)... iaf, väldigt lös men duktig. Har runt 3-4k och täcker mig. Höjer upp till 80 i tidiga position.

 

En kvinna i mittenposition som varit varken lös eller tight men rätt aggressiv synar. Tror hon har strax under 2k.

 

Jag på CO synar "in the dark". Var riktigt lös i början såg säkert 60% av alla floppar :lol: men sista halvtimmen spelade jag rätt så tight, tror ändå jag har rätt så lös image. Har ca 1700:-

 

Knappen på en shortstack med 270 kvar går all in.

 

Båda dom två första synar och jag "fegar" lite och kollar på mina kort 8-)

 

Tittar ner på Q :spade: 3 :spade: jag väljer att syna dels på grund av dom fina oddsen, behöver syna 190 i en pott på 890.

 

Floppen: K :spade: 4 :spade: 9 :diamond:

 

Den lösa men duktiga killen betar 400

 

Kvinnan synar.

 

Jag synar också

 

Det är här som jag gör mitt största misstag tror jag, i efterhand känns det som en raise all in hade varit det bästa.

 

Turn: Kommer inte riktigt ihåg men tror det var 2 :club:

 

Båda två checkar till mig. Jag bestämmer mig rätt snabbt för att ta ett gratiskort.

 

Ska jag ställa på turnen för att försöka vinna sidopotten och dra till färgen? Eller ska jag ta gratiskortet?

 

Har runt 1000 och huvudpotten är 1080, sidopotten är 1200.

 

River kommer 9 :club: och parar bordet.

 

Det ligger alltså K :spade: 4 :spade: 9 :diamond: 2 :club: 9 :club:

 

När kvinnan i mitten position bettar 600 så släpper jag såklart potten.

 

Undanbedes: En menings kommentarer á la "Ställ på floppen" eller "folda floppen". Vill gärna ha en kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är troligt att kvinnan har Kx på river. beroende på hur lös du har varit så kan du ställa rivar och representera nian. hon bör kasta allt.

 

Hon lär inte släppa nåt om hon bara behöver syna ytterligare 400 för sidopotten på 1800 + huvudpotten på 1080. Dessutom är det inte helt otroligt att hon har nian, antingen har hon en vek K eller en hand som 109, J9 el liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är troligt att kvinnan har Kx på river. beroende på hur lös du har varit så kan du ställa rivar och representera nian. hon bör kasta allt.

För 400 till?

 

ja, det är lite det som är poängen...

 

att bluffa när fi är potcommitad är sjukt

 

Hade nog funkat eftersom både jag och killen i tidig position la oss. Hon visar upp 78 och säger: oj, jag trodde jag hade en 9:a... :x:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...