Gå till innehåll

Andelar till WSOP, hur skall man göra?


Swede

Recommended Posts

Jag tankte kora mina forsta WSOP turneringar nu till varen, och jag tankte salja lite andelar till bekanta och andra intresserade.

 

jag undrar vilket upplagg jag skall ha. Ar en duktig turneringspelare bade live och online, men har inte spelat de storre turneringarna annu sa jag har inte sa mkt att visa egentligen.

 

darfor undrar jag vilket ar det rattvisaste upplagget for andelar? Skall de fa samma procent av en eventuell vinst tillbaka som de kopt for? (t.ex. kopt 10% andelar av inkop, skall de fa 10% av vinsten?)

 

tacksam for svar

 

* RP, lägger på pricks ;) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på om du tycker att din tid är värt någonting, eller om du tycker att det är ett äventyr att överhuvudtaget få spela...

 

10% för 10% gör ju att du inte får "någon lön" för den tid du lägger ned. Frågan är om du är så duktig så att du är värd lön. I så fall kan du ta en liten premium.

 

En fair deal tycker jag är att dina vänner och bekanta är med på 10% av hela resan, dvs 10% av flygbiljett och hotell också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Enklast vore ju om det fanns en handelsplats för andelar i turneringsspelare.

 

Än mer avancerat skulle det ju bli om andelarna sedan gick att sälja under turneringens gång.

 

"Jisses, nu säljer jag min 5%-del i Nisse Tuta eftersom han tappat halva stacken på färg mot kåk under dag ett i turneringen". Börsen möter liveodds möter poker... vem blir först? Eller finns det redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att jag har något åt det hållet på g, vänta o se :)

Svåra blir o komma upp i en kritisk massa som skriver in annonser.

 

Kanske kan ha swede som första offer :)

Synd att jag e för lat för att fixa klart grejerna direkt, hade varit bra timing just nu innan wsop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att jag har något åt det hållet på g, vänta o se :)

Svåra blir o komma upp i en kritisk massa som skriver in annonser.

 

Kanske kan ha swede som första offer :)

Synd att jag e för lat för att fixa klart grejerna direkt, hade varit bra timing just nu innan wsop.

 

Med typ 50 svenskar som skall spela wsop så borde du nog lägga på ett kol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...