Gå till innehåll

NLT - Set på river, värdehöja?


Looseweak

Recommended Posts

Postat denna i min pinfärska dagbok, och föga förvånande får den ingen uppmärksamhet där, s jag provar här istället:

 

Reads: Inga specialla, vanliga NL25halvfiskar.

 

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (Real Money),

Table kneec0's HE, 3 Sep 2006 2:41 PM ET

Seat 1: schwarzmaler ($32.25 in chips)

Seat 3: x nicolai23 ($13.30 in chips)

Seat 4: cashdude x ($24.70 in chips)

Seat 7: Looseweak88 ($46.10 in chips)

ANTES/BLINDS

schwarzmaler posts blind ($0.15), x nicolai23 posts blind ($0.25).

 

Looseweak: :Ts::Th:

 

PRE-FLOP

cashdude x bets $1, Looseweak88 calls $1, schwarzmaler calls $0.85, x nicolai23 calls $0.75.

 

FLOP [board cards 9H,5D,7H ]

schwarzmaler checks, x nicolai23 checks, cashdude x checks, Looseweak88 bets $3.50, schwarzmaler calls $3.50, x nicolai23 calls $3.50, cashdude x folds.

 

TURN [board cards 9H,5D,7H,QC ]

schwarzmaler checks, x nicolai23 checks, Looseweak88 checks.

 

RIVER [board cards 9H,5D,7H,QC,10C ]

schwarzmaler checks, x nicola bets $3, Looseweak88 ?

 

På turn vill jag hålla nere potten, och min passivitet på turn är nog det största misstaget i handen. Dock inte roligt att bygga en stor pott med en ganska medioker hand. Bet $4-$5 här?

 

Träffar ett soft kort på river, och får en bet emot mig. Normalt sett synar jag bara i det här läget, men vid närmre eftertanke finns det egentligen inget vettigt drag som slår mig här om man ser till övrig action, så jag väljer att slå om till $7 för värde.

 

Är detta ett bra spel? En stor del av inkomsterna i NL kommer ju ifrån värdebets av denna typen på river, och jag anser nog att allatvåpar/lägre set glatt betalar av här.

 

Bör jag bara syna hans bet, eller är det rätt att höja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl 4 händer som slår dig just nu

QQ, KJ, J8 och 68...

Jag skulle nog vara rädd för stegen... KJ :heart: är ingen omöjlig hand han synar din flopp bet med.

Men för att svara på din fråga så skulle jag också höja här (på rivern) MEN jag hade spelat handen lite annorlunda på turn. Jag tror jag skulle betta halvpott drygt, och foldat vid omslag.

Jag skulle släppa på rivern om fi gör en sjuk re-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska vi se vad som står i den där HH:n?

 

Ber om ursäkt för att jag inte hittat en bra converter, och efterlyser samtidigt en sådan för Ongames HHs.

 

Anstränger du dig lite är det inga problem alls.

 

Anstränger du dig från början så slipper alla och anstränga sig :)

Bara och slå in några radbryt för varje bet så blir det genast snyggare. Dessutom ändra alla kort till bilder så kommer du tjäna på det genom att få mycket mer feedback tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på samma nivå på Expekt, och där är det en solklar höjning tillbaka på rivern med denna lucky river. 9 gånger av 10 så sitter Nicola på antingen par, tvåpar eller, mer sällsynt, helt tom.

 

Min gissning är att Nicola träffade sin dam på Turn, och räknade med att du skulle höja, därför checkade då. Har du tur, så har han 9Qs eller nåt, och då synar han nog ett 2/3potbett, kanske till och med ett pottbet från dig nu. Jag skulle höja till 12.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...