eroz Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Här kommer ett gäng HH's jag funderar lite över. Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter De tre borden jag spelar under sessionen är alla ganska passiva och lösa. 25% raise preflop och ungefär 40% players/flop. Preflop: Hero is Button with 2:club:, A:diamond:. UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, CO folds, Hero raises, SB folds, BB calls. Försöker sno åt mig mörkarna men får BB med mig. Flop: (4.50 SB) 9:club:, 9:spade:, 2:heart: (2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls. Försöker sno åt mig potten direkt med mina tvåpar som känns rätt sårbara. När BB höjer sätter jag på överkort då jag tror han skulle slowplayat en 9:a eller en annan legitim hand. Callar men det känns fel i efterhand, sätter jag han på överkort har jag ju bästa handen och är som sagt väldigt sårbar, att jag synar skrämmer nog inte iväg han ur potten direkt.. Turn: (4.25 BB) Q:diamond: (2 players) BB checks, Hero checks. Här hade jag planerat att betta om fi checkade men ett ev de överkort fi kunde ha kom så jag checkar och försöker induca en bluff. . River: (4.25 BB) 4:diamond: (2 players) BB bets, Hero calls. Synar i enlighet med planen. Final Pot: 6.25 BB Results in white below: BB has 9h Jc (three of a kind, nines). Hero has 2c Ad (two pair, nines and twos). Outcome: BB wins 6.25 BB. Det jag undrar mest över är synen på flop, ska jag raisa istället för att få mer info om vart jag står eller rent av ge bort handen? Citera
ayecappy Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 rerejs på flopp, check på turn o syn river, precis som du skrev typ Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Jag tror inte att du gör något direkt fel genom att folda A2o pre. Dels för att raken biter rätt hårt på den här nivån och bordstorleken och dels för att händer med tvåor i suger rätt hårt och är allmänt svårspelade. Om motståndarna dessutom snarare är för lösa än för tighta i mörkarna tror jag det är ett ännu starkare argument för att inte spela A2o eller A3o. Vore det 5-10 shorthanded borde du nog köra A3o ändå, men jag är fortfarande skeptisk till A2o. Nästan så bra flopp som du kan få. Jag lutar lite åt trebeten här, mest för att kanske få reda på om han verkligen har en nia. Om han fyrbetar så kan du vara tämeligen säker på att du drar till runner-runner och folda, om han bara synar är det knepigare eftersom han då kan tänkas ha exempelvis 66. Om du ska beta igen på turn beror ju lite på om du tror att din motståndare är kapabel att lägga en bättre hand alternativt om han är riktigt, riktigt lös. Mot en okänd spelare så kan du anta att han en stor del av tiden har en bättre hand än dig och ta gratiskortet. Jag gillar inte att bara syna eftersom det nästan commitar dig till att betala åtminstone ett stort bet till. Eftersom du säger att spelarna är rätt passiva kan jag inte se det som något misstag att folda rätt av på floppen mot en checkraise eller på rivern. Citera
eroz Postad 12 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2005 Jag tror inte att du gör något direkt fel genom att folda A2o pre. Dels för att raken biter rätt hårt på den här nivån och bordstorleken och dels för att händer med tvåor i suger rätt hårt och är allmänt svårspelade. Om motståndarna dessutom snarare är för lösa än för tighta i mörkarna tror jag det är ett ännu starkare argument för att inte spela A2o eller A3o. Vore det 5-10 shorthanded borde du nog köra A3o ändå, men jag är fortfarande skeptisk till A2o. Jag resonerar så att om jag har ett ess i min hand och det är SB och BB kvar har jag med stor sannolikhet bäst hand varför jag höjer. Slår raken såpass hårt att det ev jag eventuellt kan klämma ur går förlorad? Om du ska beta igen på turn beror ju lite på om du tror att din motståndare är kapabel att lägga en bättre hand alternativt om han är riktigt, riktigt lös. Mot en okänd spelare så kan du anta att han en stor del av tiden har en bättre hand än dig och ta gratiskortet. Jag tror att fi skulle lägga PP's under typ 77. Jag bangade dock ur dels pga flopraisen och damen. Situationen som uppkommer är inte alls speciellt rolig men så blir det väl när man inte får potten med en sådan hand preflop eller på floppen. Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Slår raken såpass hårt att det ev jag eventuellt kan klämma ur går förlorad? Dels är det det, och dels är det inte säkert att det är ett vinnande spel ens utan rake mot spelare som överförsvarar mörken. Sen är ju de här nissarna passiva vilket är ett plus. Men tvåan gör att du oftast får spela mot dominerande händer och så gott som aldrig dominera någon annan. Jag tror att fi skulle lägga PP's under typ 77. Jag bangade dock ur dels pga flopraisen och damen. Nu tror inte jag att han skulle lägga en så pass bra hand, men om du tror det ska du absolut beta. Men som sagt om spelarna är passiva ligger det nära till hands att folda direkt på floppen. Om de har för vana att checkraisa utan par och utan drag kommer de ju knappast kunna karaktäriseras som passiva. Citera
Recommended Posts