Myssion Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Dålig FE ja men värdet av en fold är ju desto större. Antar att du menar p.g.a. chansen för konfrontation mellan övriga spelare. Men är den chansen, i standardsituationer, verkligen tillräckligt stor för att kompensera för den låga FE'n? Korrekt spelande fi kommer ju dessutom att justera för lillstacken och spela mer konservativt därefter, så det är ju inte ens säkert att chansen för konfrontation ökar öht, med tanke på hur tajt det är korrekt att vara som synande mellanstack i många situationer. När blir denne undervärderad? I sak vad det handlar om; för att en spelare ska vara undervärderad måste motståndarna spela fel på ett eller annat sätt. Om dom spelar mer fel med stor stack eller med liten är väl upp till diskussion men jag tror det är vanligare att fi spelar fel med stor. Kan tänka mig fler faktorer som påverkar ICM än endast motståndarnas kompetens/spelstil, t.ex. blindsstorlek, bullyvärde, stackplaceringar o.s.v (som ju alla iofs påverkar spelarnas spelstil, oavsett om de spelar korrekt eller inte). Här är mina tankar om under-/övervärdering. Citera
eurythmech Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 En shortie med en stack på 8bb har större FE än en shortie med 5bb, men när 5bb-stacken får blindarna gör det honom mer gott än 8bbs förtjänst. Var det inte så Baloos menade? Citera
Myssion Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 En shortie med en stack på 8bb har större FE än en shortie med 5bb, men när 5bb-stacken får blindarna gör det honom mer gott än 8bbs förtjänst.Var det inte så Baloos menade? Ah, men tar inte det också ut varandra? Större chans för syn men mer vinst när fi foldar. Ska kika i SNGPT och laborera lite. Citera
RaMz Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Jag tror man borde syna med ungefär samma händer som man synar med normalt på bubblan, dvs även om shortstacken har normal stack, lite tightare bara. Tror 77 och AT är på håret. Min första tanke var typ att folda allt förutom QQ+ men tror det gör rätt stor skillnad att shortstacken har SB, plus att som ni sagt om man synar så måste han slå 2 istället för en. Citera
eurythmech Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Ja, jag missade också den detaljen först. Eller "detaljen". Gör givetvis ofantlig skillnad i vår syn-range. Skönt, då slipper man kanske göra missen att vika JJ här "ute på fältet". Citera
Recommended Posts