Gå till innehåll

Allt om EM-kvalet!


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I denna fråga tycker jag faktiskt Lagerbäck gör rätt.

 

Spelarna vet vad som gäller med de uppsatta reglerna men respekterar inte de regler som landlaget och övriga spelare respekterar. Klart man som ledare inte ska se genom fingrarna på det.

 

Inga spelare ska tillåtas sätta sig själva över laget och har de så lite respekt för det landslag som de ska spela i att de tycker de själva är viktigare än laget så tycker jag vi klarar oss utan dem.

 

Hade de gått och frågat Lagerbäck om det var ok att de tre gick ut och käkade för att fira Mellbergs födelsedag, lovat att inte dricka och komma hem tidigt för att vara pigg till morgondagens träning hade jag tyckt det var helt ok, men smiter de ut för att dra på krogen och hoppas att de inte blir upptäckta så har jag ingen sympati för spelarna

 

 

Jag tyckte precis samma när vi hade landslagsspelare i hockey som var ute på krogen dagen innan match trots att de visste om reglerna som landslaget tillsammans med spelarna satt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att folk verkar vara ense om att det hänt med andra spelare vid andra tillfällen också - varför har inte de fått åka hem då? Varför väljer Lagerbäck att statuera exempel med 1) den bråkiga anfallsstjärnan, 2) den bråkiga mittfältaren, 3) killen som inte längre än lagkapten? Jag kan inte tro att det enbart beror på det kassa motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olof “Träbenet” Mellberg: “Det här är ett justitiemord!”

 

När fan ska dessa tomtar sluta ta sig själva på så förbannat stort allvar? Justitiemord?! Lagerbäck kan ta alla tre nyktra ”festprissar” med sig när han går. Vad är problemet? De blev avstängda en match för att de bröt mot reglerna. Jag ser inte något konstigt alls med det hur jag än vänder och vrider på det.

 

Ok att de ville ut och fira ”Träbenet”, men då får de (newsflash!) ta konsekvenserna!

 

EDIT: Och *snyft, snyft*... bara för att andra gjort samma sak blir det inte mer rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en x summa om de tar in Ishizaki i truppen :).

 

Hur menar du? Ishizaki är redan med i truppen. Fast han lär ju inte spela.

 

På tisdagsförmiddagen meddelade Svenska Fotbollförbundet att man tagit ut tre stycken ersättare till de hemskickade Zlatan Ibrahimovic, Christian Wilhelmsson och Olof Mellberg. Ansluter till laget i Göteborg gör Teddy Lucic (Häcken), Stefan Ishizaki (Elfsborg) och Fredrik Berglund (FC Köpenhamn). Samtliga tre ansluter till laget under tisdagsförmiddagen och är med på den stängda träningen på Ullevi, som inleds 11.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en x summa om de tar in Ishizaki i truppen :).

 

Hur menar du? Ishizaki är redan med i truppen. Fast han lär ju inte spela.

 

På tisdagsförmiddagen meddelade Svenska Fotbollförbundet att man tagit ut tre stycken ersättare till de hemskickade Zlatan Ibrahimovic, Christian Wilhelmsson och Olof Mellberg. Ansluter till laget i Göteborg gör Teddy Lucic (Häcken), Stefan Ishizaki (Elfsborg) och Fredrik Berglund (FC Köpenhamn). Samtliga tre ansluter till laget under tisdagsförmiddagen och är med på den stängda träningen på Ullevi, som inleds 11.30.

Sry mf, menade startelvan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allbäck och Lucic i storform, dags att plinga på Larssons och Mjällbys dörrar snart också va?

 

Ja varför inte, vi skulle ju kunna kicka hansson då han är alldeles för ung, vore följande backlinje verkligen så tokig?

 

G.Sundgren P.Anders T.Lucic J.Mjällby

 

Sen Allbäck - Larsson på topp med eventuellt Nebosan Njobakovic(stavning) som reserver där. Då skulle vi vinna allt. Nu är de ju bara massa knappt-byxmyndiga-och-deffentivt-inte-bolaget-gammla i startelvan. Suck. Rutin är lösningen på Sveriges problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allbäck och Lucic i storform, dags att plinga på Larssons och Mjällbys dörrar snart också va?

 

Ja varför inte, vi skulle ju kunna kicka hansson då han är alldeles för ung, vore följande backlinje verkligen så tokig?

 

G.Sundgren P.Anders T.Lucic J.Mjällby

 

Sen Allbäck - Larsson på topp med eventuellt Nebosan Njobakovic(stavning) som reserver där. Då skulle vi vinna allt. Nu är de ju bara massa knappt-byxmyndiga-och-deffentivt-inte-bolaget-gammla i startelvan. Suck. Rutin är lösningen på Sveriges problem.

Björn Nordqvist ska ju vara med!

Novalucolic heter han.

Liechtenstein...................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tyckte precis samma när vi hade landslagsspelare i hockey som var ute på krogen dagen innan match trots att de visste om reglerna som landslaget tillsammans med spelarna satt upp.

 

Jag hoppas inte du menar Tallinder/Lilja/Huselius grejen, för isåfall förstår jag inte hur du tänker. Det är väl en jävla skillnad på att komma hem några timmar för sent och att ta med en stackars flicka upp på hotellrummet och ha gruppsex med henne, så att hon till och med polisanmäler dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får inte helelr glömma Johnny "Bråttom" Ekström som idag skulle rivit upp extrema försvar i det svaga Liechtensteinska försvaret :)

 

Ok insats idag, dom vann, det är väl det som räknas, men spelet var inge vidare.

Tycker Allbäck, trots alla missade målchanser, är grymt mycket bättre än vad Zlatan är i dagsläget. Fortsätt med Allbäck!

 

Förstår mig inte riktigt på LAgerbäcks resonemang vid uttagning av startelvan. Vi har en grymt lovande och talangfull spelare i Kalle Svensson som i en sån här match skulle fått livsviktig rutin för framtiden. Istället väljer man att köra med en Teddy Lucic som har tackat nej till landlaget, men som skulle under hösten rycka in om det blev "kris".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tyckte precis samma när vi hade landslagsspelare i hockey som var ute på krogen dagen innan match trots att de visste om reglerna som landslaget tillsammans med spelarna satt upp.

 

Jag hoppas inte du menar Tallinder/Lilja/Huselius grejen, för isåfall förstår jag inte hur du tänker. Det är väl en jävla skillnad på att komma hem några timmar för sent och att ta med en stackars flicka upp på hotellrummet och ha gruppsex med henne, så att hon till och med polisanmäler dem?

 

Dom blev frikända har jag för mig och sen när är gruppsex olagligt?

 

Om det varit omvänt med tre kvinnor på en pojke, hade det varit "stackars pojke" då? (..dvs gruppsex och inte våldtäkt, då killarna ovan friades från det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tyckte precis samma när vi hade landslagsspelare i hockey som var ute på krogen dagen innan match trots att de visste om reglerna som landslaget tillsammans med spelarna satt upp.

 

Jag hoppas inte du menar Tallinder/Lilja/Huselius grejen, för isåfall förstår jag inte hur du tänker. Det är väl en jävla skillnad på att komma hem några timmar för sent och att ta med en stackars flicka upp på hotellrummet och ha gruppsex med henne, så att hon till och med polisanmäler dem?

 

Dom blev frikända har jag för mig och sen när är gruppsex olagligt?

 

Om det varit omvänt med tre kvinnor på en pojke, hade det varit "stackars pojke" då? (..dvs gruppsex och inte våldtäkt, då killarna ovan friades från det)

 

Jag syftar inte på att de betedde sig dåligt lagligt sett, vilket dom inte gjorde eftersom de blev frikända, utan att de betedde sig dåligt i landslagsammanhang. Jag tycker bara att det här fjantet med fotbollspelarna som kom lite försent är så mycket skillnad jämfört med "hockeyskandalen" eller knarkskandalen under friidrottsvm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...