Adam West Postad 2 September , 2006 Rapport Share Postad 2 September , 2006 Tänkte testa att köra den så välkända shortstack-metoden som det snackas så mycket om. Alltså att man kör nästan ett minimi-inköp på en högre nivå och hoppas dubbla upp. Nu är min fråga, bör man spela någonstans där spelarna är tajta eller där spelarna är lösa? Skulle även behöva tips på sajter. Nivån det gäller är NL200. Tack, tack på förhand. * RP /bzkt * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adam West Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2006 Ingen som har en aning om huruvida spelarna skall vara lösa eller tajta? Tajt så är det väl B2B som gäller? Löst så är det Party eller Ongame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 3 September , 2006 Rapport Share Postad 3 September , 2006 Det är väl bäst om de är lösa eftersom de då tenderar att syna din all-ins med bredare hh vilket ökar dina chanser för vinst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adam West Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2006 Det är väl bäst om de är lösa eftersom de då tenderar att syna din all-ins med bredare hh vilket ökar dina chanser för vinst. Jag tänkte också på det. Men med tajta spelare kan man överraska mer post-flop med drag och liknande. Målet är inte att nödvändigtvis att gå all in pre-flop, utan att utnyttja att de inte kan anpassa sig efter min spelstil. Nämnas kan väl att jag är väldigt lös. Därför shortstack-spelet troligtvis kan passa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 3 September , 2006 Rapport Share Postad 3 September , 2006 Ditt valiga spela har inget att göra med ditt shortstack-spel du kmr inte att kunna spela i närheten av ditt vanliga spel där så om du exempelvis spelar på ongame där min buy-in är 10bb så är det en som raisar och då ställer du med 6bb till och du får syn av en förhoppningsvis sämre hand i dessa lägen har du inte plats för att "spela" ditt spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adam West Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2006 Ah, jo, så sant så. Men efter att man tripplat säger vi och man är uppe i 30BB, då måste det väl vara mer gynnsamt att spela mot tajta spelare? Om man då skulle starta med 30BB (vilket iofs inte är riktigt shortstack) så borde den här typen av spelare vara ett mer gynnsamt motstånd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 3 September , 2006 Rapport Share Postad 3 September , 2006 Ah, jo, så sant så. Men efter att man tripplat säger vi och man är uppe i 30BB, då måste det väl vara mer gynnsamt att spela mot tajta spelare? Om man då skulle starta med 30BB (vilket iofs inte är riktigt shortstack) så borde den här typen av spelare vara ett mer gynnsamt motstånd? Ska du spela shortstack-poker ska du inte spela med 30bb och du ska gå ur när du dubblat dina 10bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bleh82 Postad 3 September , 2006 Rapport Share Postad 3 September , 2006 håller inte med om att man måste gå ur, det finns en viss tiltfaktor när man dubblat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adam West Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2006 Okej, låt oss kalla det något annat än shortstack-poker då. 30BB, du vill dubbla/trippla upp och sedan dra. Lösa eller tajta spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts