Max Cady Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 SnG 8-manna $5+0.5 på Ladbrokes. Inga vidare reads på de andra förutom att de är betydligt lösare än vad jag är. Antar att FI är medveten om detta. Frågan är vad jag ska göra i följande situationer: HAND 1 - JuliaE sitting in seat 1 with $3130.00 - J8OFFSUIT sitting in seat 3 with $3060.00 - DaviesMoney sitting in seat 7 with $840.00 [Dealer] - Deemlar sitting in seat 8 with $4670.00 Deemlar posted the small blind - $100.00 JuliaE posted the big blind - $200.00 ** Dealing card to JuliaE: , J8OFFSUIT folded DaviesMoney went all-in - $840.00 Deemlar folded JuliaE ? HAND 2 - JuliaE sitting in seat 1 with $3830.00 - J8OFFSUIT sitting in seat 3 with $2360.00 - DaviesMoney sitting in seat 7 with $1680.00 [Dealer] - Deemlar sitting in seat 8 with $3530.00 Deemlar posted the small blind - $200.00 JuliaE posted the big blind - $400.00 ** Dealing card to JuliaE: , J8OFFSUIT folded DaviesMoney went all-in - $1680.00 Deemlar folded JuliaE ? HAND 3 - JuliaE sitting in seat 1 with $3470.00 [Dealer] - J8OFFSUIT sitting in seat 3 with $3230.00 - Deemlar sitting in seat 8 with $4100.00 J8OFFSUIT posted the small blind - $400.00 Deemlar posted the big blind - $800.00 ** Dealing card to JuliaE: , JuliaE raised - $1600.00 Har position och vill gärna ha mörkarna här. Har raisat några gånger tidigare och då vunnit mörkarna. J8OFFSUIT folded Deemlar called - $1600.00 ** Dealing the flop: , , Deemlar bet - $1600.00 JuliaE ? Ja vad säger ni? Hur hade ni gjort i ovanstående situationer? Citera
eurythmech Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Är det fortfarande tre priser i 8-manna? Citera
pagelius Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Vad tycker du själv? 1. Syn - Det ligger mycket EV i att spräcka bubblan när det finns en shortstack och man inte är chipleader. 2. Fold - Du är chipleader och behöver inte ta en syn som är marginell cEV. 3. All-in - K7 är stål med 8 bb ITM (pre-flop givetvis). Citera
Skanke Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 1. Jag synar nog 75% av gångerna där beroende lite på read och hur het jag känner mig 2. Där borde du ha sett lite vad han ställt med innan, men jag tycker nog det svider lite väl mycket för att gambla. FOLD 3. In med degen och heja in ett spader ståendes på stolen..... Citera
Morbo Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 pagelius har rätt, på alla tre. (om han menade all-in preflop på #3) Citera
RaMz Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Syn, syn, all in preflop. (all in på flop ändå) Citera
martenmania Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Syn, syn, all in preflop. (all in på flop ändå) Just det. Syn på 2:an också. Citera
Morbo Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Oops, korrigering på fråga #2. Trodde det var 100/200 blinds, med 200/400 är det syn. Citera
Max Cady Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 Bra svar av alla och dessutom av spelare som vet vad de pratar om! Skaffade PO (demoversionen) för ett tag sedan och reggade fulla versionen igår kväll när demoversionen var full(300HH). När jag kollat gamla HH mm i PO har det varit tydligt att jag förlorar ganska mycket på att jag gör tok-dåliga syner när andra ställer! Detta har lett till att jag är betydligt mer försiktig när jag synar en all in. Med anledning av detta, fel eller ej, så resulterade situationerna i följande: HAND 1: FOLD och kanske ganska svag sådan. . Kostar mig 640 att syna för att vinna 1140. Vet ej vad han kan tänkas sitta på men har han tex Ax, där x är exempelvis J eller lägre, är min chans att vinna handen 40%. Antar att ett visst värde ligger i att vi spelar på bubblan. Synar jag, för ca 20% av min stack, och slår ut honom är jag ITM. Denna hand hade jag synat om jag inte sett i PO att jag tenderar att syna all in's med för dåliga händer. HAND 2: FOLD, igen. Med KJs har jag 45% chans att vinna mot Ax där x är J eller lägre. I denna hand kostar det 1280 att syna en pott på 2280 dvs det kostar ca 37% av min stack. Att samma snubbe kört det här movet tidigare gör kanske att en syn var mer motiverad än vad procentsatserna visar. Är dock chipleader i detta läget och vill därför akta mig för att tappa för mycket chips. HAND 3: ALL IN. Här har jag gjort en preflop raise i samma storlek som jag tidigare snott en del blinds med och får nu syn av chipleadern. Efter floppen ligger det 3600 i potten och FI betar 1600. Räknar i detta läget med att jag endast vinner handen om jag träffar flushen, jag har alltså 9 outs dvs 36% chans att vinna handen. Han ger mig alltså inte odds att syna men jag har investerat 46% av min stack preflop och är redan ITM. Ser inte fold som ett alternativ här utan ser bara möjligheten att ta en fet pott och därmed ha stor chans på första platsen. En syn från FI gör dessutom att FI är automatiskt all in väldigt snart så han måste ha en bra träff för att syna. Detta blev upplösningen: ** Dealing the flop: , , Deemlar bet - $1600.00 JuliaE went all-in - $1870.00 Deemlar called - $1870.00 Deemlar shows: , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: JuliaE wins $7340.00 from the main pot Spader 7 satt som en fläskläpp! Jävlar vad nice det var! De tre HH's som jag diskuterar här utspelade sig vid två olika bord samtidigt. Båda slutade med vinst för mig, efter vad jag kände ett stabilt och hyffsat säkert spel med en del inslag av tur såklart! Citera
Max Cady Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 Är det fortfarande tre priser i 8-manna? Japp, de första tre platserna är betalda vilket är fett nice! Citera
eurythmech Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 I hand 3 måste du ställa in om du ska spela den, vad du än höjer kan du ändå inte lägga dig om någon slår om, och du är committad på floppen. Men ställer du in har du större chans att få motståndarna att lägga sig (högre FE på fikonspråk). Citera
Joey Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Ettan och tvåan hade jag lagt. Trean är all in eller fold innan floppen, beror väl på dagsform vad jag skulle gjort där. Citera
Bluwajt Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Jag skulle gjort: 1. Blixtcallat. 2. Lite tveksamt, typ call - fold 50-50, beroende på hur spelet är osv. 3. Pushat pre. Men i ditt fall skulle jag pushat flopp också Citera
Max Cady Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 I hand 3 måste du ställa in om du ska spela den, vad du än höjer kan du ändå inte lägga dig om någon slår om, och du är committad på floppen.Men ställer du in har du större chans att få motståndarna att lägga sig (högre FE på fikonspråk). Ja så här i efterhand håller jag helt med dig eurythmech. Det är ju inte heeelt smart att stoppa in nästan halva sin stack preflop för att sen folda vid ett omslag! Denna gång hade jag dock flyt och dessutom lärde jag mig något av det tack vara PF! Det är ju dessutom ITM så jag fattar inte riktigt varför jag spelade som jag gjorde faktiskt. Citera
tetris Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 1. Given syn, ligger mycket värde i att få ut lille i detta läget och i de flesta fallen enligt egen erfarenhet har du honom dominerad. Även om du torskar i detta läget ligger du inte efter så värst då du fortfarande har pushvärde i din stack. ps. Om du inte tar en syn med denna handen, vilka händer skulle du ta en syn med? 2. Din hand må vara stark i detta läget, men jag skulle anpassa mitt move efter read. 3. Här gör du ett klassisk misstag som även jag gör titt som tätt, din hand är inte så värst stark och du ville inte se en missad flop utan drag. In med degen preflop! Citera
Max Cady Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 1. Given syn, ligger mycket värde i att få ut lille i detta läget och i de flesta fallen enligt egen erfarenhet har du honom dominerad. Även om du torskar i detta läget ligger du inte efter så värst då du fortfarande har pushvärde i din stack.ps. Om du inte tar en syn med denna handen, vilka händer skulle du ta en syn med? 2. Din hand må vara stark i detta läget, men jag skulle anpassa mitt move efter read. 3. Här gör du ett klassisk misstag som även jag gör titt som tätt, din hand är inte så värst stark och du ville inte se en missad flop utan drag. In med degen preflop! Ja exempelvis ett pocketpar eller åtminstone en hand med A högt. Citera
Myssion Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 JuliaE raised - $1600.00 Har position och vill gärna ha mörkarna här. Har raisat några gånger tidigare och då vunnit mörkarna. Pusha pre. Att vika för omslag är jättedåligt, eftersom du har odds att syna med any two. Om du har mer än 3 ggr din höjning i stacken så pusha direkt för att maximera ditt EV. Citera
Max Cady Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 Håller med om att det enda rätta är att pusha pre. Dåligt spelat av mig. Är lite rädd för att åka ut på bubblan. Stääler emellertid på floppen vilket är det enda rätta. Citera
tetris Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Ja exempelvis ett pocketpar eller åtminstone en hand med A högt. Du får ungefär lika odds med sådana händer (förutsatt att du inte har read på fi) som med dessa. Så i ditt fall finns det ingen anledning till att vänta. Citera
Recommended Posts