PeO Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Hur tight bör man vara med sina starthänder, hur många och vilka bör man spela i fixed limit? Finns det en generell ranking man kan följa? Finns väl 169 olika starthänder att välja på. Har sett så mycket olika råd på internet att man blir tokig. Själv spelar jag på Unibet med insatsen 0.25/0.50 där folk mestadels synar en till slutet. Tacksam för råd och tips angående detta. /PeO * RP - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Tre typer av händer som brukar fungera bra då man är omgiven av synstationer: Ax i färg, connectors (JT, T9, 98 etc) och alla par. Citera
PeO Postad 12 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2005 Okej, med låga par får jag dock nästan aldrig träff på floppen känns det som. Men man kanske skall spela dessa ändå. Hur gör man om man får halvträff på floppen då? Typ par med 9:or på floppen K-9-3. Brukar mestadels hänga kvar och ibland blir det vinst. Kanske ett nybörjarfel man gör dock. Citera
Papa Kubo Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Okej, med låga par får jag dock nästan aldrig träff på floppen känns det som. Men man kanske skall spela dessa ändå. Statistiskt sett floppar du set ungefär en gång på åtta. Hur gör man om man får halvträff på floppen då? Typ par med 9:or på floppen K-9-3. Man tar det lugnt. Att ha näst högsta paret på bordet utan några extra dragmöjligheter och med tre-fyra-fem motståndare är ingen särskilt bra sits. Citera
iller Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Hur gör man om man får halvträff på floppen då? Typ par med 9:or på floppen K-9-3. Brukar mestadels hänga kvar och ibland blir det vinst. Kanske ett nybörjarfel man gör dock. Oftast bäst att bara ge upp i det läget om inte sidokortet är högre än högsta kortet på bordet (eg. A9 i ditt exempel) då det oftast är värt att ta ett kort till för en bet. Har du t ex T9 och träffar tvåpar på turn kan det bli mycket kostsamt då någon kan ha fått stege eller har ett gäng återköp på rivern med en hand typ KQ. Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Okej, med låga par får jag dock nästan aldrig träff på floppen känns det som. Men man kanske skall spela dessa ändå. I tidig- och mellanposition tycker jag inte att du behöver fundera på att spela 55 och nedåt. Överlag är små par ordentligt svårspelade och inte särskilt lönsamma ens under de omständigheter de är lönsamma. Om du ska spela dem så ska du antingen ha stor chans att vinna mörkarna osynad eller spela mot 6 eller fler motståndare. Hur gör man om man får halvträff på floppen då? Typ par med 9:or på floppen K-9-3. Brukar mestadels hänga kvar och ibland blir det vinst. Kanske ett nybörjarfel man gör dock. Ska du fortsätta där ska du ju ha position (eller få stänga betandet för rundan) och helst ha någon form av liten bonusfeature på handen, såsom överkort eller backdörrsfärg. Rätt situationellt faktiskt. Appropå starthänder: Inte särskilt många tidigt. Riktigt många i sen position efter tre-fyra har limpat. Suitade kort är viktigt, kör du på osuitade kort ska de med stor sannolikt vara den största handen som går in i potten preflopp. Citera
Papa Kubo Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 [...] eller spela mot 6 eller fler motståndare. Vilket är hyfsat vanligt på Unibets låga FL-bord. Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Vilket är hyfsat vanligt på Unibets låga FL-bord. Jo, men du ska också vara säker på att få göra det. Vilket du normalt sett inte är annat än från sen position. Citera
Knapp_0 Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Öppnar man på 33 tidigt och får raise+reraise i ansiktet så brukar det dämpa lusten att göra om det Citera
Recommended Posts