Gå till innehåll

Irriterande vardagssaker


thorin

Recommended Posts

Hur kan ni missa sådanna fundamentala saker som:

 

:spade: Väckarklockor. Kommentarer är överflödiga

:spade: Julpynt i oktober

:spade: Bussresenärer av typen "Kan jag sätta mig här?". Nej, självklart inte. Det finns 50 andra platser där du får båda sätena för dig själv.

:spade: "Det här är en påminnelse. Du har inte betalat...". Nej, självart inte. Jag har juh inte ens fått den förstsa fakturan ännu!

:spade: "Nu har du allt tjänat tillräckligt det här året. Du får inget studiebidrag". Nej, självklart inte. Studenter jobbar inte på sommaren eftersom alla bor hemma och får stekta sparvar influgna direkt i munnen under hela maj-augusti *skriker*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:spade: att få vattendroppar från träd och balkonger på skallen. Speciellt iskallt smältvatten :evil:

 

Denna e fett jobbig ;)

 

Bussresenärer av typen "Kan jag sätta mig här?". Nej, självklart inte. Det finns 50 andra platser där du får båda sätena för dig själv.

 

Detta har aldrig hänt mig ;) Men om de skulle göra det skulle jag nog säga till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: Lypsyl. Efter någon veckas användning fastar ALLTID halva biten i locket, och det går inte att pilla bort på ett smidigt sett..

 

:spade: Smuts i musen, både vad gäller den datorrelaterade biten och den fullt inte så datorrelaterade biten..

 

:spade: När texten/ljudet är före/efter på en film..

 

:spade: Färgpatroner på hemmapcn.. ...är patronen någonsin full?

 

:spade: Blanketter, gjorda enbart för att irritera folk.. Speciellt när vi snackar a-kassa och liknande..

 

:spade: Dokusåpakändisar.. ..Kommentarer är väl överflödiga..

 

:spade: Plastomslaget på DVD filmer, svårt att få bort utan kniv eller liknande.

 

:spade: Platspåsar som hamnat bakom lådan så att den inte går att stänga helt.

 

:spade: Spårvagnsdörrarna som alltid stängs när man är påväg ut.. (väldigt Norrköpingrelaterat problem)...

 

:spade: Priser, del ett: Prylarna som kostar 9 999:- Speciellt jobbigt om man betalar det kontant, ska man vänta på att få en krona i växel eller vad? Om man "glömmer" det skriker ju kassörsakan över hela affären... ...Mkt störande hur som helst..

 

:spade: Priser, del två: När man köper en drink för dyra 69:- och barpersonalen långsamt ger tillbaka växeln på 31:-.. ...Vadå, räcker det inte med att drinken koster 5x inköpspris utan de vill ha nästan 50% i dricks också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: Tröga människor.

 

exempel ett:

 

Äldre herre på posten som trycker fram en kölapp, varpå han stannar upp i rörelsen. Helt paralyserad står han i någon minut och betraktar lappen som om den vore någonting häpnadsväckande, man riktigt ser hur hjärnan får arbeta för att ta in informationen. Sen rör sig blicken sakta, sakta upp mot displayen som visar vilket nummer som för närvarande expedieras. Blicken ner mot lappen igen, som nu börjar vibrera av trycket från hans paralyserade händer. Det här upprepas ett antal gånger, tills han slutligen lommar iväg, ett par minuter senare och lämnar plats till oss andra som även vi vill ha en nummerlapp. Informationen verkade slutligen gå in; Ja, du är på posten, det är kö! och JA! man måste vänta på sin tur.

 

exempel två:

 

Man kommer cyklandes, gåendes, bilandes, whatever. Framför sig har man en fotgängare. När man kommit tillräckligt nära händer det ibland att exempelvis cykeln knastrar lite i gruset och röjer mig som just en cyklist. Då vänder sig människan långsamt, långsamt om och ställer sig och fånglor på en, som om det är en världshändelse att det kommer en person bakom. I sådana lägen har man lust att vråla i ansiktet på vederbörande "JA DET ÄR EN CYKEL; DET ÄR INGET MAGISKT; SLUTA GLO FÖR HELVETE" Samma fenomen när man går bakom, "fotsteg mot asfalt...måste tvärnita, vända mig om och kontrollera att jag verkligen inte är helt ensam ute i världen." Förväntar de sig att det är en bekant som kommer bakom, eller vad är det som rör sig i deras hjärnor? Om jag känner personen så ger jag mig väl till känna . Jag blir galen bara jag tänker på det. Hur svårt är det att tänka, "jahapp det var en bil som rullade upp bakom mig"...och sen fortsätta med sina vardagssysslor, nej då istället skall man släppa allt för sina händer, göra en 180 gradare och med ett lealöst ansiktsuttryck börja idiotglo. USCH!

 

Exempel tre:

 

Jag var involverad i ett samtal som gällde att en kvinna inte lät sin man vispa smet annat än motsols. Fair enough. Det här var för femtio år sedan, och äldre människor har underliga vanor. Jag drog åt skruven ett extra varv och sa lite på skoj "och sen är det viktig att ha i ingredienserna i bokstavsordning oxå, mjöl före ägg etc." Varpå en tjej utanför samtalet tänker länge och väl innan hon tillkännager. "Jo för det klumpar ju inte...." Vad säger man? Skall jag behöva tala om att jag skämtade, eller håller man bara god min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall jag behöva tala om att jag skämtade, eller håller man bara god min?

 

Självklart förklarar du snällt för henne att det är för att degen inte jäser annars, och förklarar lite mer ingående att alla matvaror är med avsikt döpta efter antal molekyler (om hon ser tvivlande ut, be henne bara tänka över varför annars det heter zucchini) , för att göra det lätt att kombinera i köket. A=1 osv eller annan pseudointellektuell förklaring. Avsluta gärna med frasen "Enkel matematik bara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall jag behöva tala om att jag skämtade, eller håller man bara god min?

 

Självklart förklarar du snällt för henne att det är för att degen inte jäser annars, och förklarar lite mer ingående att alla matvaror är med avsikt döpta efter antal molekyler (om hon ser tvivlande ut, be henne bara tänka över varför annars det heter zucchini) , för att göra det lätt att kombinera i köket. A=1 osv eller annan pseudointellektuell förklaring. Avsluta gärna med frasen "Enkel matematik bara".

 

Jo, jag körde faktiskt den taktiken, men inte fan fick jag hångla för det. (kanske beror på att det är tjejens syrra, men iallafall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag körde faktiskt den taktiken, men inte fan fick jag hångla för det. (kanske beror på att det är tjejens syrra, men iallafall.)

 

Stackare, så många bra kökstips du kom med, och så förnekades du en systerlig dubbelmacka :)

I sanningens namn, det finns ingen välvilja kvar här i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på några irriterande grejer vid pokerbordet (online) oxå.

 

:spade: När folk spelar FL på NL-bord, dvs miniraisar varandra fram å tillbaka. De får väl göra som de vill men jag stör mig på det iaf :)

 

:spade: ZZZZzzzz - Jag HATAR när folk skriver zzz i chatten när någon är långsam, det är 1000 ggr mer irriterande än att någon är långsam. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: När folk som ska fylla på busskortet eller köpa biljett promt ska tränga sej in först å låta oss med busskort vänta på att dom är klara,

 

:spade: sega pensionärer som absolut måste ut å handla runt lunchtid och se till så halva lunchen går åt till att stå i kassakön å vänta på att dom ska plocka upp portmonän. Alltså dom är ju ändå vakna sen 4 på morron, varför kan dom då inte handla så tidigt som möjligt så slipper dom va ivägen.

 

:spade: att de ska va så svårt att lägga i rätt mängd papper i toaletten när man gör nr 2, antingen för lite så det skvätter vatten i arslet, eller för mycke så korven hamnar ovanför vattenytan.

 

:spade: att det alltid ALLTID sätter sej en illaluktande gubbfan brevid en i bussen istället för en söt tös me hallonparfym.

 

:spade: att det finns så många djupfrysta pizzor i affärn som inte går att micra. vem orkar stoppa pizzan i ugnen å vänta 45 min innan den är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: (Lite inviduellt, men jag vet fler som hatar det) Surret från min golvlampa som kommer när man inte har den på full effekt. Samma med surret från min Nokialaddare som framstår efter man använt den och den är ansluten till väggen, man hör den när man ska sova.

 

Du måtte ha samma usla IKEA-golvlampa som jag. Funderar på att försöka packa in det lilla skjutreglaget i frigolit innan jag slänger ut skiten.

 

Nå,

:spade: korkade studenter som på föreläsningarna alltid måste fråga varför proffessorns u:n ser ut som n:n eller liknande, och sedan allvarligt diskutera saken i flera minuter. Nej, din dumme faan, om det står 234 är det inte Z34 med ett missat streck genom zätat.

 

:spade: lappförsedda tiggare på tunnelbanan. Nej, jag tror inte för ett sautans öre att du är student och inte kan finansiera dina studier. Hört talas om CSN?

 

:spade: folk som fnyser och försöker knuffa sig förbi när jag tar det lungt i myrstacken vid centralstationen. Gå hemifrån två minuter tidigare istället för att gnälla på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: Fotgängare som bara knallar rakt ut vid övergångsställen när man själv kör bil. Vet att det är lag på att stanna men folk knallar rakt ut utan att ens kolla om det kommer bilar, bara väntar på dagen man ser någon flyga upp 40m och kläcka ur sig I can see my house from heeeerreee.

 

:spade: Bilister när man är ute och knallar.

 

:spade: Folk i affärer som bara stannar upp framför en och börjar prata med sin kompis mitt i vägen.

 

:spade: Folk som smackar med käften när dom äter.

 

:spade: Kärring på planet hem från Gran Canaria som trängde sig framför mig för att sno dom tre lediga stolarna längst fram, som var lediga. Medans vi (jag med flickvän + dotter på 10månader) fick sitta på rad 3 och trängas i 6 timmar på ett plan som tydligen mellanlandade i Malmö....

 

:spade: Att det alltid blir problem med någonting för personen i kassan eller personen före dig när du äntligen kommit näst längst fram i kön.

 

:spade: Höll på att glömma,,,, alla andra bilister - när jag kör bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: att de ska va så svårt att lägga i rätt mängd papper i toaletten när man gör nr 2, antingen för lite så det skvätter vatten i arslet, eller för mycke så korven hamnar ovanför vattenytan.

 

Denna stör jag mig inte på, dock känner jag igen mig i situationen, kan ju ge dig tips om att inte ta för mycket, det viktiga är att den lägger sig över vattnet, du ska lägga den som en ost :) Ett annat tips är dock att hålla ner spol-knappen pyttepyttelite så små vibrationer skapas i vattnet, då blir det inte samma plask som det blir om vattenytan är stilla.

 

:spade: att det alltid ALLTID sätter sej en illaluktande gubbfan brevid en i bussen istället för en söt tös me hallonparfym.

 

Denna är störd, fattar inte hur gubbar (inte uteliggare utan vanliga) lyckas lukta så jävla illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: Gammla Kär.../Gubb... som inte har vet nog att lägga bilnycklarna på hyllan, utan ska ligga och slicka mittstäng på E4.

 

:spade: Bilister som inte har en jävla aning om vad blinkers är till för.

 

:spade: Gångtrafikanter som det så vakert heter, vid BEVAKADE övergångställen som skiter i om det är grön gubbe eller inte!! Vad rör sig i deras sjuka hjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...