thorin Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Tänkte att vi kunde diskutera lite om att valuebetta, jag vill gärna ha lite tips på hur man kan suga út de sista dollarna En sak som kan funka ibland som jag upptäckt är att om man inte får nån action i en pott så kan man gå all-in oprovocerat. Jag floppade nötstegen en gång, hade tydligen nöten på bordet, jag gick oprovocerat all-in efter hans minibet och han synade, för det såg ut som en steal. * RP - QoS * Citera
NewYork Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 I NL är ett oprovocerat all-in bättre än man tror. Vänta typ 10 sek innan du ställer in också. Den fungerar alltid bättre om man checkat turn ex.vis. Å andra sidan tror jag inte att floppa nötterna och sen försöka kräma ut några extra $ är riktigt valuebetting... Valubet är i min värld är mer att våga betta marginella händer, exvis top par risig kicker, på river. Det är svårt som fan att göra rätt. Säg att du bettar din A10 hela vägen till river, petar in 30-40% av potten igen, och får omslag. Steeek. Fold. Eller? I FL är det lättare. Där bettar jag hänsynslöst alla top par bra kicker händer på river, om jag tror att fi ska bluffa. Får man omslag på river är det nästan alltid syn ändå. Citera
Recommended Posts