Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SnG:

Sitter på knabben, dags för bubblan, 1700 i stack, QJ ru, blinds 50/100

UTG har 4500, fold

jag standardräjsar, 300

SB, 2800 slår om till 700

BB, 4000, fold

Call?

ja, klart han har en stark hand, men jag chansar, vet att det e svagt har ändå kvar 1000 om jag missar floppen. egentlig fråga: hur uselt e det, vet inte om jag spelar rätt eller fel. mitt spel på bubblan har lite mer önska.

Floppen kom K 10 ru Hjx

check av mig,

inte överaskande allin av SB med AA

ingen förbättring...

Postad

Fold är det enda rimliga alternativet här tycker jag i alla fall. Raisen är rätt men får du mothugg så måste du folda där. Din hand är ytterst marginell och Fi har med all sannolikhet en bra hand (om han inte är en lös spelare). Det kommer bättre tillfällen att ställa med hyfsade kort eller any2.

Postad

för mig är det given fold när han reraisar till 700, inte mycket alls du kan slå där. Du håller en riktigt svag hand i det läget. Fold.

Svårt läge redan preflop, lutar åt fold redan där.

Postad
Rätt att höja preflop, fel att syna omslag. Finns inga händer det är värt att investera 40% av stacken preflop och sedan fundera på att lägga på floppen.

Och dessutom kan vi vara i stort trubbel även vid träff.

Postad

Du skriver att du checkar floppen, var det verkligen så? På just den typen av flopträff är det väl bättrre och gå allin först inte lika kul och syna allin på drag. Mellan syn/fold pre tycker jag det är 50/50.

Postad

Höjningen är väl okej. Men synen är kass. Skall du syna där får det inte finnas några tvivel på att du får ställa in resten på floppen oavsett hur den ser ut.

Jag hade foldat.