cryo Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 SnG: Sitter på knabben, dags för bubblan, 1700 i stack, QJ ru, blinds 50/100 UTG har 4500, fold jag standardräjsar, 300 SB, 2800 slår om till 700 BB, 4000, fold Call? ja, klart han har en stark hand, men jag chansar, vet att det e svagt har ändå kvar 1000 om jag missar floppen. egentlig fråga: hur uselt e det, vet inte om jag spelar rätt eller fel. mitt spel på bubblan har lite mer önska. Floppen kom K 10 ru Hjx check av mig, inte överaskande allin av SB med AA ingen förbättring... Citera
perran_ Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Fold är det enda rimliga alternativet här tycker jag i alla fall. Raisen är rätt men får du mothugg så måste du folda där. Din hand är ytterst marginell och Fi har med all sannolikhet en bra hand (om han inte är en lös spelare). Det kommer bättre tillfällen att ställa med hyfsade kort eller any2. Citera
Illyria Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 för mig är det given fold när han reraisar till 700, inte mycket alls du kan slå där. Du håller en riktigt svag hand i det läget. Fold. Svårt läge redan preflop, lutar åt fold redan där. Citera
perran_ Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Svårt läge redan preflop, lutar åt fold redan där. Man kan inte vänta på bra kort på bubblan i en SnG. Aggresivitet lönar sig i längden. Citera
Sansrom Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Rätt att höja preflop, fel att syna omslag. Finns inga händer det är värt att investera 40% av stacken preflop och sedan fundera på att lägga på floppen. Citera
Myssion Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Rätt att höja preflop, fel att syna omslag. Finns inga händer det är värt att investera 40% av stacken preflop och sedan fundera på att lägga på floppen. Och dessutom kan vi vara i stort trubbel även vid träff. Citera
petla Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Du skriver att du checkar floppen, var det verkligen så? På just den typen av flopträff är det väl bättrre och gå allin först inte lika kul och syna allin på drag. Mellan syn/fold pre tycker jag det är 50/50. Citera
eurythmech Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Nejnej, vi KAN INTE syna med dåliga händer före floppen på bubblan. Vi får inte syna. Citera
Gäst Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Folda när Fi re-raisar. Finns ytterst få floppar som du blir förälskad i. Citera
Joey Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 What everyone else said. Dvs höjningen tycker jag är trevlig, men synen är otrevlig. Citera
Agar Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Höjningen är väl okej. Men synen är kass. Skall du syna där får det inte finnas några tvivel på att du får ställa in resten på floppen oavsett hur den ser ut. Jag hade foldat. Citera
Recommended Posts