Gå till innehåll

Jimpman - tillbaka bättre och starkare än någonsin


Jimpman

Recommended Posts

Hej!

 

Hoppas jag kan knåpa ihop en lagom spännande dagbok. Nu skriver jag den inte för er skull i och för sig, utan skriver den för att jag har så oerhört tråkigt där jag är nu.

 

Första gången jag spelade texas hold em var cirka 9 år sen. En mycket god kamrat till mig läste en bok om Poker VM. Vi styrde därefter upp en turnering i min kvarterslokal med cirka 20 deltagare om jag inte missminner mig. Vi lade 50kr var vilket gjorde att vi spelade om 1000kr. Allt gick givetvis till vinnaren, nu gjorde dock jag och BOY en deal när vi var heads up och splittade på vinsten. 500kr är mycket när man är 15år.

 

Nätpoker spelade jag för första gången för cirka 3 år sen ungefär samtidigt som jag började studera vid juristprogrammet i Uppsala. Väldigt varierande resultat till en början. Mitt pokerspelande tog jag inte speciellt seriöst.

 

Första halvåret 2005 lyckades jag bygga upp lite bankrulle, så spelandet blev mer och mer seriöst. I början av sommaren 2005 ställde jag in datorn på Mega klonk, vilket ledde till att man via expressens fri rulle kvalificera sig till WSOP MAIN EVENT. Ok nu var det kanske det största som någonsin hänt mig. Nu gick det inte så bra i Vegas, men kul var det.

 

När jag kom tillbaka så växte min rulle stabilt i ett par månader, tills allt braka ihop och jag torskade ALLT. Jag bestämde mig för att inte spela poker på ett tag.

 

I Januari i år tog jag ett års studieuppehåll från mina juriststudier. Dels för att hitta på lite roliga saker med min dåvarande flickvän dels för att ta körkort. Jag var bara tvungen att börja spela poker igen. Det började väldigt bra då jag direkt i januari plussade ett par tusen dollar. Men utan internet där jag bodde i början av mitt "friår" så blev det mer sporadiskt spelande än önskat.

 

Jag och min flickvän hade bestämt oss för att åka till en liten håla i norge och jobba för att sen kunna resa runt lite i världen. Men vad händer 3 veckor innan vi ska åka bestämmer sig tjejen för att hon inte vill åka. Ok, jag åker själv då, tänkte jag. Och vad händer då, jo hon gör slut...:(

 

Innan jag åkte till norge summerade jag halvåret och kom fram till att jag faktiskt var drygt 7000$ plus. Häftigt tänkte jag, men vart är dom pengarna nu? Jo, dom gick till körkort,bil och en massa annan skit. Summerade gjorde jag egentligen för att jag trodde att det inte skulle bli något spelande i Norge. Men ack så fel jag kan ha, Internet finns ju faktiskt i Norge.

 

Jimpman köpte sig därför en ny dator för ett par veckor sen. Lyckas direkt kvalificera mig för Tellpokers Pro Team, kanske låter bättre än vad det är. Men ger mig dock en rimlig chans att komma ut och spela lite Livepoker.

 

Nu kommer jag i allafall att kombinera mitt jobb i Norge, med mycket gnetande på främst Tellpoker men även Ladbrokes och Svenska Spel.

 

Nu har jag berättat om mig. Vad har jag för mål? Målet är att ha betydligt bättre koll på mina pengar d.v.s faktiskt veta hur mycket jag plussar/förlorar. Därför kommer jag använda mig av Pokertracker som jag har semikoll på hur det funkar. Disciplinen är en annan sak, sluta att bli så söndertiltad som bara få kan lyckas bli. Vad är det ekonomiska målet? Ja, nu behöver jag egentligen inga pengar, målet blir därför att bygga rulle för spel på 1-2NL. Kommer till en början ha ganska låga bankrulle krav, för att därefter öka dem succesivt.

 

Bankrulle krav:

 

0.25-0.5 500$

0.5-1 2000$

1-2 6000$

2-4 20 000$

 

Ni förstår grejen....

 

På tisdag drar i allafall spelandet igång då jag får internet i det huset jag bor i än så länge har jag varit tvungen att sitta på jobbets trådlösa nätverk.

 

///Jimpman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter en oerhørt tråkig dag på mitt arbete på en vægkrog mitt i telemark, Norge, valde jag att tjuvstarta så smått idag. Men eftersom jag øppnar i morgon..*gæsp* så blev det ingen lång session.

 

Kændes vældigt ovant att multitejbla, men det kommer helt sækert tillbaka tids nog. Bara pengarna inte førsvinner...;) Spelade 4 st 0.25-0.5NL.

 

Rullen på Tellpoker startar på 850$.

 

31/8 1h +66$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tænkte posta några i mina øgon marginella hænder, men primas HH verkar ju totalt riggade. Någon som vet hur dessa fås fram?

 

Apropå ingenting så før er som lirar på Tell måste ni busta mig i frirullen den 21/9 då det ær en oerhørt frestande 25$ bounty på mig och de andra i teamet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tung arbetsdag har jag haft. Flippat oerhört många hamburgare, friterat stora mängder strips. Men när jag väl var klar skulle jag hem och hämta Laptopen för att åka ner på jobbet igen och använda mig av deras internet. Men vad händer bilen startar inte. Jimpman har glömt lyset på hela dagen och laddat ur batteriet. TILT, kunde börjat pokersessionen bättre.

 

I allafall grindat 4st 0.25-0.5 bord i knappt 3 timmar. Tänkte ägna resten av kvällen åt primas 19K quarantee samt ngn fler MTT med ett cash bord vid sidan.... Nej vet ni vad jag struntar i turneringar i kväll.

 

31/8 1h +66$

1/9 3h +139$

 

Totalt 4h 205$ Total Bankrulle: 1055$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand där jag är ruggigt nära folden på rivern. Men kan han verkligen ha synat med flushdraget på turn? Jag synade i allafall. Vad tror ni?

 

 

 

- Jimp-nr1 sitting in seat 1 with $56.15

- raaberg1 sitting in seat 2 with $32.45

- finansen2000 sitting in seat 3 with $27.95

- Briderchen sitting in seat 4 with $22.53

- kaminski2005 sitting in seat 5 with $33.38

- 11433 sitting in seat 6 with $53.00 [Dealer]

 

Jimp-nr1 posted the small blind - $0.25

raaberg1 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Jimp-nr1: Queen of Spades, 10 of Clubs

finansen2000 raised - $1.00

Briderchen folded

kaminski2005 called - $1.00

11433 folded

Jimp-nr1 called - $1.00

raaberg1 called - $1.00

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 8 of Clubs, 2 of Clubs

Jimp-nr1 checked

raaberg1 bet - $1.50

finansen2000 called - $1.50

kaminski2005 called - $1.50

Jimp-nr1 called - $1.50

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

Jimp-nr1 checked

raaberg1 bet - $0.50

finansen2000 called - $0.50

kaminski2005 raised - $2.50

Jimp-nr1 raised - $7.50

raaberg1 called - $7.50

finansen2000 folded

kaminski2005 folded

 

** Dealing the river: Queen of Clubs

Jimp-nr1 checked

raaberg1 went all-in - $22.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- sjsj55 sitting in seat 1 with $100.15

- HartFlush sitting in seat 2 with $54.70

- desheng sitting in seat 3 with $13.55

- Jimp-nr1 sitting in seat 4 with $48.50 [Dealer]

- Lejno sitting in seat 5 with $27.50

- kerstin35 sitting in seat 6 with $77.45

 

Lejno posted the small blind - $0.25

kerstin35 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Jimp-nr1: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

sjsj55 called - $0.50

HartFlush raised - $1.00

desheng folded

Jimp-nr1 called - $1.00

Lejno called - $1.00

kerstin35 folded

sjsj55 called - $1.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, Queen of Clubs, 5 of Spades

Lejno bet - $2.00

sjsj55 folded

HartFlush called - $2.00

Jimp-nr1 raised - $8.00

Lejno went all-in - $24.75

HartFlush folded

Jimp-nr1 called - $26.75

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

Lejno shows: 9 of Clubs, King of Clubs

Jimp-nr1 mucks: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Lejno wins $57.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- sjsj55 sitting in seat 1 with $100.15

- HartFlush sitting in seat 2 with $54.70

- desheng sitting in seat 3 with $13.55

- Jimp-nr1 sitting in seat 4 with $48.50 [Dealer]

- Lejno sitting in seat 5 with $27.50

- kerstin35 sitting in seat 6 with $77.45

 

Lejno posted the small blind - $0.25

kerstin35 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Jimp-nr1: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

sjsj55 called - $0.50

HartFlush raised - $1.00

desheng folded

Jimp-nr1 called - $1.00

Lejno called - $1.00

kerstin35 folded

sjsj55 called - $1.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, Queen of Clubs, 5 of Spades

Lejno bet - $2.00

sjsj55 folded

HartFlush called - $2.00

Jimp-nr1 raised - $8.00

Lejno went all-in - $24.75

HartFlush folded

Jimp-nr1 called - $26.75

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

Lejno shows: 9 of Clubs, King of Clubs

Jimp-nr1 mucks: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Lejno wins $57.00 from the main pot

 

Ja så kan det gå när man låter alla få se floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jimpman hur kan du får för dig att limpa JJ från knappen med flera limpare innan dig? Fy skäms!

minst 4-5 bb-raise!!!

 

 

ahh vet... Kom på mig själv med det misstaget efter handen var spelad. Men om du kollar så är det en miniraise i tidig position. Inte för att det betyder så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo missade det men som sagt betyder inte så mkt, jag hade nog tryckt in en raise till 2,5 där.

 

Absolut!har du helt rætt i, anledningen till att jag lade in den HH var før att se om jag fick någon respons. Lade medvetet in en dåligt spelad hand. Men tack før kommentaren, var precis som jag trodde...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har man slitet som ett djur, hackat sallad till hungriga norrmän, diskat deras tallrikar efter de slafsat i sig sin mat och sist min inte minst flippat hamburgare. Men det stoppar inte Jimpman. Han slår sig mer än gärna sig vid pokerbordet ett par timmar efter en lång och tung arbetsdag.

 

Vad gör jag i dag då? Jo börjar med att donera två inköp inom loppet av 5 minuter. Sämre spel än vad jag gjorde då kan vara väldigt svårt att hitta. Kom TILTEN direkt? Nej då jag klarade mig från den, men den var inte långt borta.

 

Sessionen fortsatte med att jag för första gången i mitt pokerliv får för mig att spela 6st 0.25-0.5 shorthanded bord. Gick faktiskt över förväntan, men blev fort trött i huvudet. Aja om jag åkte berg och dalbana i morse, såvet i fan vad jag åkte nu på kvällen. Otroligt nog så sluta jag på några dollar plus.

 

31/8 1h +66$

1/9 3h +139$

2/9 5h +66$

Totalt 9h 271$ Total Bankrulle: 1121$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bara tungen att tjuvstarta det nya dygnet. Nu med 3st 0.25-0.5 bord i 1h. Bättre flyt nu både med att dra ut och låta bli att bli utdragen. anmärkningsvärt var väl en straight flush och två fyrtal.

 

31/8 1h +66$

1/9 3h +139$

2/9 5h +66$

3/9 1h +150$

 

Totalt 10h +421$ Total Bankrulle: 1271$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var jag så sliten efter jobbet att jag var tvungen att sova en timme eller två innan jag kunde sätta mig och grinda.

 

Börjar bli en ond cirkel, sessionen startade återigen med att jag donerade 3 inköp. Vilket är totalt bedrövligt, ska det alltid ta en timme innan man blir varm i pokerfingret...;) Lyckades i allfall vända och sluta 2$ plus. Strålande resultat när det spelas 6st 0.25-0.5 bord.

 

Summering av den första veckan. Som startade tidigare än tänkt, hade egentligen planerat att starta på tisdag. Men lite försprång skadar inte.

 

31/8 1h +66$

1/9 3h +139$

2/9 5h +66$

3/9 3.5h +152$

 

Totalt 12.5h +423$ Total Bankrulle: 1273$

 

VECKA 1 12.5h +423$ +33.8$/h

 

Lite Pokertracker statistik

 

4074hands 9.64BB/100hands

 

Handen som jag vunnit mest på är AKo: 186$

 

Ligger fortfarande minus på AA efter gårdagens session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni efter miniraisen på floppen?

 

 

- Minnow85 sitting in seat 1 with $53.90 [Dealer]

- Beari sitting in seat 2 with $48.50

- kaminski2005 sitting in seat 3 with $46.85

- DavidPJr sitting in seat 4 with $48.00

- tobra1 sitting in seat 5 with $34.20

- Jimp-nr1 sitting in seat 6 with $100.80

 

Beari posted the small blind - $0.25

kaminski2005 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Jimp-nr1: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

DavidPJr called - $0.50

tobra1 called - $0.50

Jimp-nr1 raised - $2.50

Minnow85 called - $2.50

Beari folded

kaminski2005 folded

DavidPJr called - $2.50

tobra1 folded

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, King of Hearts, 5 of Spades

DavidPJr checked

Jimp-nr1 bet - $6.50

Minnow85 folded

DavidPJr raised - $13.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg jag hyfsat till i turneringen när internet crashar... vad kan jag säga norge är ostabilt. Men efter 40 minuter kommer jag in igen. Lyckats dubbla ett par gånger med det lilla jag hade kvar. 29 spelare kvar 20 betalda.

 

LOL lyckades man få in sina 5k med JJ mot 88.... första kortet som kommer är 8. Finns det någon rättvisa i världen...;) Först internet crashen sen på god väg tillbaka så händer det, typiskt i turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FY fan nu gjorde jag det igen.... skottade. Låg ett par hundra back på 0.25-0.5. Tänker såklart tanken ähh bara ett halv inköp på 2-4 det tar jag igen lätt. Det är just därför jag har den här dagboken för att låta bli att skotta. Men nu gjorde jag det... bedrövlig disciplin redan 5:e dagen. Ett återfall kan hända alla , från och med nu låter vi bli. OK JIMMY!!!!!

 

Nu slutade dock skottning bra...

 

 

- Gigga83 sitting in seat 1 with $95.43

- xpoldedz sitting in seat 2 with $74.20 [Dealer]

- Jimp-nr1 sitting in seat 3 with $838.00

- ruud12 sitting in seat 4 with $835.10

- El_Ladron sitting in seat 6 with $690.55

 

Jimp-nr1 posted the small blind - $2.00

ruud12 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Jimp-nr1: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

El_Ladron folded

Gigga83 raised - $16.00

xpoldedz folded

Jimp-nr1 raised - $72.00

ruud12 raised - $128.00

Gigga83 folded

Jimp-nr1 called - $128.00

 

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, Queen of Clubs, 3 of Diamonds

Jimp-nr1 went all-in - $712.00

ruud12 went all-in - $711.10

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

 

** Dealing the river: Queen of Spades

ruud12 shows: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

Jimp-nr1 shows: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

Jimp-nr1 wins $1692.20 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...