Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Starting a new hand (#424489823)

zorba369 posts Small Blind $0.50

ParvelXXX posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Q :diamond: T :club:

malcoap calls $1

mea03mjh calls $1

EVILEYED folds

Landor calls $1

zorba369 calls $0.50

ParvelXXX checks

Dealing Flop 5 :heart: 5 :club: Q :club:

zorba369 checks

ParvelXXX checks Avsikt att checkraisa, beta ut?

malcoap checks

mea03mjh checks

Landor bets $1

zorba369 calls $1

ParvelXXX raises $2

malcoap folds

mea03mjh raises $3 Trissen? Färgdrag?

Landor folds

zorba369 folds

ParvelXXX calls $1

Dealing Turn 5 :heart: 5 :club: Q :club: 7 :heart:

ParvelXXX checks Bestämmer att C/C ner, rätt?

mea03mjh bets $2

ParvelXXX calls $2

Dealing River 5 :heart: 5 :club: Q :club: 7 :heart: 4 :spade:

ParvelXXX checks

mea03mjh bets $2

ParvelXXX calls $2

Postad

hej parvel

ser att du spelar FL på samma nivå som jag. Jag kollade lite på dina fyra (?) senaste insända händer här och det verkar som att du har en tendens att sätta fi på tvåpar, set. Alltså tänka det värsta. Och sen ändå check-syna ner. Rätta mig om jag har fel.

Jag hade betat på floppen. Blir du höjd där när det forfarande är två moståndare och fi spelat bra hade jag känt mig slagen. Typ QJ, 65s.

Men här vet vi inget om motståndaren så det är svårt.

Postad
hej parvel

ser att du spelar FL på samma nivå som jag. Jag kollade lite på dina fyra (?) senaste insända händer här och det verkar som att du har en tendens att sätta fi på tvåpar, set. Alltså tänka det värsta. Och sen ändå check-syna ner. Rätta mig om jag har fel.

Jag hade betat på floppen. Blir du höjd där när det forfarande är två moståndare och fi spelat bra hade jag känt mig slagen. Typ QJ, 65s.

Men här vet vi inget om motståndaren så det är svårt.

Hej Bandini!

Tror tendensen att sätta fi på tvåpar kommer från att just under den perioden då händerna är tagna från så hade alla tvåpar :) Fick rejält med däng och blev passiv. Tor en bet på sloppen hade varit bättre jag med. Tack för svar.

Postad

Jag skulle nog spelat som du. Ibland är man slagen, ibland inte, men potten har ju vuxit sig rätt stor där på floppen så det kan vara värde i iatt syna ner. Återhöjningen på floppen kan också vara för att driva ut de andra så att de måste kallsyna två bets eller kasta.

Jag kanske är en lös mes men i såna fall så får jag väl stå för det.

Postad
Jag kanske är en lös mes men i såna fall så får jag väl stå för det.

Absolut måste du stå för det. Jag har ett par gånger försökt få svar av lösa aggressiva spelare som vinner om hur de tänker, men alltid fått svaret. Du ska inte spela löst.

Jag vet ju att det finns LAG som vinner och det skulle vara intressant att höra lite taktik från det hållet.

Postad
Jag har ett par gånger försökt få svar av lösa aggressiva spelare som vinner om hur de tänker, men alltid fått svaret. Du ska inte spela löst.

Jag vet ju att det finns LAG som vinner och det skulle vara intressant att höra lite taktik från det hållet.

Ja jag vinner ju och har klara tendenser till LAG spel. Grejen tror jag är att de flesta FL LAGs inser att de skulle vinna lika mycket eller lite mer om de tightade till sig ett par procentenheter i Vpip och prickade in en och annan marginell fold till på senare gator. Så känner i alla fall jag för mitt spel.

Att ett spel är vinnande betyder ju inte att det är optimalt vinnande. Vet tyvär med mig att jag pga bristande disciplin ofta gör en handfull dåliga val i min hand selection per 100 händer.

Anledningen att de LAGs som vinner gör det tror jag helt enkelt är att de är väldigt aggresiva och vet i vilka lägen de ska vara det. Ska också tillägas att de formodligen inte heller är extremt lösa preflop, är man det är det oftast hopplöst att vinna i FL.

Rent allmänt tror jag att många övervärderar hur viktig tight-lös skalan är jämfört med aggresiv-passiv och vek-tuff skalan i FLT. Nyckeln till vinnande spel är väldigt ofta att vara aggresiv och att inte vara vek.

/Bjorn

Postad

Det är ju det man tror. Att en LAG spelare får spela fler händer, men i och med att det är marginella händer så ökar det egentligen bara variansen. (men det är klart, är man född med månen i rätt fas av sin varians så kan det bli rätt lönsamt)

Själv har jag läst det där pound, pound, pound avsnittet några gånger, men har svårt att bli riktigt aggressiv.

Men en sak jag lärt mig, om ska återknyta till ämnet i denna tråd, är att det finns mycket pengar att tjäna på att lägga sig med toppar+ vek kicker när det blir action och det inte är HU i potten.

Jag vinner också på FL, men tror att det går att vinna mer. Men 2bb i timmen känns ganska svårt.

Till exempel kommer ju lägen att stjäla blinds så sällan på denna nivå.

Postad
Jag vinner också på FL, men tror att det går att vinna mer. Men 2bb i timmen känns ganska svårt.

Till exempel kommer ju lägen att stjäla blinds så sällan på denna nivå.

Jag går lite djupare in i OT-djungeln här...

Jag är inte någon expert eller något sånt men jag vill gärna kommentera när jag ser sånt som jag tycker verkar konstigt/fel och som jag tror blir okommenterat om jag inte gör det själv. Till saken:

Bord där möjligheterna att stjäla blinds är stor är tighta och det är i sig självt inte något eftersträvansvärt. Och dessutom är inte mörkertjuveri något man blir fet på. Det är snarare ett nödvändigt ont på tighta bord. Det är, tror jag, hög varians i såna situationer och de flesta dåliga spelarna är ändå relativt hyggliga på att försvara mörkarna. Dom har i grunden en hygglig strategi så någon stor edge har man inte.

Tror jag.

Postad
Jag går lite djupare in i OT-djungeln här

Vad är en OT-djungel?

Jag har lirat ett år och undrar vad det är som gör att vissa kan vinna 2 bb/h. Tänkte att för en riktigt bra spelare kanske det var stjälandet av blinds som lyfte upp vinsten det där sista lilla snäppet.

Tydligen inte.

Jag har på känn att jag inte tar tillräckligt betalt för mina bra händer.

Postad
Jag går lite djupare in i OT-djungeln här

Vad är en OT-djungel?

Jag har lirat ett år och undrar vad det är som gör att vissa kan vinna 2 bb/h. Tänkte att för en riktigt bra spelare kanske det var stjälandet av blinds som lyfte upp vinsten det där sista lilla snäppet.

Tydligen inte.

Jag har på känn att jag inte tar tillräckligt betalt för mina bra händer.

OT-djungel är en tät växande skog av off-topic poster. ;)

Ta inte mitt ord osynat om det där om blindstjälande. Jag är som sagt inte någon expert.