hallådär Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Hur tycker ni jag ska spela den här handen? min första tanke var att checkraisa om någon bettade men nu blev det lite svårare eftersom potten redan är reraisad. Spelarna i potten har ja inte lirat mot förut men de utmärker sig inte på ngt speciellt sätt. Vad gör ni i den här situationen? #Game No : 5069587232 ***** Hand History for Game 5069587232 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, August 31, 05:16:18 ET 2006 Table Monster #1287105 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Gnarp_Orania ( $223.85 ) Seat 2: fantino ( $64.45 ) Seat 3: AlexT55 ( $373.96 ) Seat 5: IRSGAMING ( $227.50 ) Seat 6: mor277 ( $65.50 ) Seat 4: HERO ( $187 ) HERO posts small blind [$1]. IRSGAMING posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ac 3c ] mor277 folds. Gnarp_Orania folds. fantino raises [$4]. AlexT55 calls [$4]. HERO calls [$3]. IRSGAMING calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 3s, 7c, 2c ] HERO checks. IRSGAMING bets [$15.20]. fantino folds. AlexT55 raises [$36]. HERO ?? Citera
Arab_Airlines Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 A3s skulle jag aldrig spela när du har en raise och Re-raise preflop. Men OM "man" ska spela den så är det väl den här floppen "man" vill ha... eller varför är du med i handen öht? Så för att svara på din fråga: Jag hade ställt och hoppas på att dra ut dem. Finns också en möjlighet att ingen pallar att ta en coinflip mot dig i det läget med låt säga KK eller QQ med en klöver i handen. ska bli intressant att se hur du spelade den. EDIT: trodde att någon re-raiseade preflop. såg fel. Citera
Arab_Airlines Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Det är en miniraise pf. mm men ingen RE-raise som jag trodde... Detta gör att man är lite mer synbenägen PF i det här fallet imo... Citera
Djens Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 syna, försök få med de båda till rivern. vore fel att försöka skrämma bort nån av de i potten då alla A,3,Xc troligen ger dig den vinnande handen mot båda. Citera
RoyleAxe Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Syn känns väl ganska rätt, det är väl ganska god chans att den som betade ut på flop endast synar. Troligen har du väl ett set eller en stege mot dig på flop så Xc på turn vore väl gött! Din ev. checksyn på flop luktar dock ganska starkt färgdrag och det kan väl kanske bli svårt att få betalt efter en passiv syn på flop.. Citera
Gekko Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Led floppen istället för att C/R, mycket bättre spel. Givetvis måste man C/R drag också för att balansera för de ggr man gör de med set/ 2-par/ luft. Men generellt föredrar jag att leda specielt mot 3 spelare när du är först att aggera. Som spelat hade jag nog sett till att få in så mycket deg som möjligt på floppen då du har som störst equity edge (detta vill du såklart även när du leder ut på floppen). Hur man gör detta är inte helt självklart och är väldigt beroende på hur aggresiva dina motståndare är. Jag kan se två olika sätt att göra detta där de första är med en väldigt aggresiv Fi1: * Kall-syna Fi2's MR och hoppas på att Fi1 trycker tillbaka igen och du hamnar all-in mot 2 spelar, hade varit optimalt för din hand. Nackdelen är om Fi1 enbart också synar att potten kommer ligga på ca 100 och att du knappt har ett pott-bet kvar i stacken och därmed måste vika dig på turnen om den blankar. * Att göra som du själv hade tänkt, C/R till 100 och köra. Skulle fi1/fi2/ fi1 och fi2 enbart kallsyna blir du också tvingad till att pusha turnen oavsättkort. Att checka där hade varit katastrof. Citera
brut Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Syn. check/syn på turn. Check/fold om bordet parar sig. Du får nog räkna med att vara uppe mot ett set+(set/tvåpar/drag). Du vill ha med båda vilket du får om du synar. Ställer man får man antagligen bara med settet och det är inte bra. Citera
Sommar Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 syna, försök få med de båda till rivern. vore fel att försöka skrämma bort nån av de i potten då alla A,3,Xc troligen ger dig den vinnande handen mot båda. Är det inte lite passivt? Är ju ingen omöjlighet att någon har floppat topset... Vad gör vi isåfall om river är blank? Om vi möter en fi eller mot båda. Känns som vi commitar oss själva om vi skulle reraisa på nytt, kanske får vi se river gratis. Hm, okej efter lite funderande så skulle jag nog göra så att jag reraisar igen. Eftersom: * Smallstack betade * Storstacken vid bordet reraisade * Mycket vanligt move att göra av en storstack mot en smallstack. * Vi räknar med A, 3 och som outs så har vi iaf 15. I värsta fall har han toppset och då har vi 8 outs, tror man får ta dom gångerna fi sitter på set. * FE är inte medräknad. Citera
Djens Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Är det inte lite passivt? Med nötdrag vill du spela mot så många motspelare som möjligt. Är ju ingen omöjlighet att någon har floppat topset... Vad gör vi isåfall om river är blank? Om vi möter en fi eller mot båda. Som skrivet ovan, beroende på pottstorlek på turn allin/fold beroende på träff. * FE är inte medräknad. Varför vill du att folk ska lägga sig när du har denna hand? Så länge ingen av de har set så spelar jag gärna emot två personer. Även om någon har set så spelar jag hellre mot två personer för då drar en av de typ dött. Tycker inte det är fel att spela den passivt just eftersom att du inte vill skrämma bort någon. enda problemet med att bara syna är väl att du praktiskt taget säger att du är på drag/har en monsterhand. Citera
Sommar Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Text Jag vill undvika ett svårt beslut om turn är blank, svårt eftersom vi sitter ur position. Edit: Sen spelar jag alldeles för aggressivt också Citera
Gekko Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 * FE är inte medräknad. Varför vill du att folk ska lägga sig när du har denna hand? Så länge ingen av de har set så spelar jag gärna emot två personer. Även om någon har set så spelar jag hellre mot två personer för då drar en av de typ dött. Tycker inte det är fel att spela den passivt just eftersom att du inte vill skrämma bort någon. enda problemet med att bara syna är väl att du praktiskt taget säger att du är på drag/har en monsterhand. Lite förvånad att du anser att det skulle vara negativt om vi skulle C/R här och dom skulle lägga sig. Det är ju till största del FE (men givetvis för värde oxå) som gör att vi generellt spelar våra drag så hårt som vi gör för att därmed öka vårt EV i varje given situation. Om vi t.ex. coinflippar mot deras HD tillsammans så måste du väl hålla med om att de är +EV om dom lägger sig på floppen och vi kan ta potten direkt, eller?! Vår hand har ju inget SD värde isäg men kan förbättras, där av semi-bluffen. Citera
Myssion Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 * FE är inte medräknad. Varför vill du att folk ska lägga sig när du har denna hand? Så länge ingen av de har set så spelar jag gärna emot två personer. Även om någon har set så spelar jag hellre mot två personer för då drar en av de typ dött. Tycker inte det är fel att spela den passivt just eftersom att du inte vill skrämma bort någon. enda problemet med att bara syna är väl att du praktiskt taget säger att du är på drag/har en monsterhand. Lite förvånad att du anser att det skulle vara negativt om vi skulle C/R här och dom skulle lägga sig. Det är ju till största del FE (men givetvis för värde oxå) som gör att vi generellt spelar våra drag så hårt som vi gör för att därmed öka vårt EV i varje given situation. Om vi t.ex. coinflippar mot deras HD tillsammans så måste du väl hålla med om att de är +EV om dom lägger sig på floppen och vi kan ta potten direkt, eller?! Vår hand har ju inget SD värde isäg men kan förbättras, där av semi-bluffen. Utan att räkna på det, men är det inte så att push blir bättre mot en fi och syn blir bättre mot två, förutsatt att man vid syn får båda spelare med sig till turn? Citera
brut Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 * FE är inte medräknad. Varför vill du att folk ska lägga sig när du har denna hand? Så länge ingen av de har set så spelar jag gärna emot två personer. Även om någon har set så spelar jag hellre mot två personer för då drar en av de typ dött. Tycker inte det är fel att spela den passivt just eftersom att du inte vill skrämma bort någon. enda problemet med att bara syna är väl att du praktiskt taget säger att du är på drag/har en monsterhand. Lite förvånad att du anser att det skulle vara negativt om vi skulle C/R här och dom skulle lägga sig. Det är ju till största del FE (men givetvis för värde oxå) som gör att vi generellt spelar våra drag så hårt som vi gör för att därmed öka vårt EV i varje given situation. Om vi t.ex. coinflippar mot deras HD tillsammans så måste du väl hålla med om att de är +EV om dom lägger sig på floppen och vi kan ta potten direkt, eller?! Vår hand har ju inget SD värde isäg men kan förbättras, där av semi-bluffen. Menar du när du säger coinflippar mot deras HD tillsammans att vi har ca 50% vinstchans då? I så fall mot en spelare med drygt 50% vill man ha fold men om man har 50% mot 2 vill helst att båda synar näst bäst att båda lägger sig sämst att en synar(om man har 50% av denna). Citera
Djens Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 * FE är inte medräknad. Varför vill du att folk ska lägga sig när du har denna hand? Så länge ingen av de har set så spelar jag gärna emot två personer. Även om någon har set så spelar jag hellre mot två personer för då drar en av de typ dött. Tycker inte det är fel att spela den passivt just eftersom att du inte vill skrämma bort någon. enda problemet med att bara syna är väl att du praktiskt taget säger att du är på drag/har en monsterhand. Lite förvånad att du anser att det skulle vara negativt om vi skulle C/R här och dom skulle lägga sig. Det är ju till största del FE (men givetvis för värde oxå) som gör att vi generellt spelar våra drag så hårt som vi gör för att därmed öka vårt EV i varje given situation. Om vi t.ex. coinflippar mot deras HD tillsammans så måste du väl hålla med om att de är +EV om dom lägger sig på floppen och vi kan ta potten direkt, eller?! Vår hand har ju inget SD värde isäg men kan förbättras, där av semi-bluffen. Så rätt på alla punkter gekko, Det är givetvis inte fel att CR allin tycker jag inte, men då ställer vi in enbart mot ett set som är typ det enda som synar här. Jag tycker nyckeln här är att någon av de två drar praktiskt taget dött. Menar du när du säger coinflippar mot deras HD tillsammans att vi har ca 50% vinstchans då? I så fall mot en spelare med drygt 50% vill man ha fold men om man har 50% mot 2 vill helst att båda synar näst bäst att båda lägger sig sämst att en synar(om man har 50% av denna). Om man antar att ingen har set helt rätt. Kanske är lite mindre är 50% emot två dock, men inte mkt mindre. Utan att räkna på det, men är det inte så att push blir bättre mot en fi och syn blir bättre mot två, förutsatt att man vid syn får båda spelare med sig till turn? Jag tycker så Citera
hallådär Postad 31 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Tack för alla svar! Jag gick allin på floppen vilket kanske var lite för ivrigt.. Tänkte att de var 50/50 att han skulle lägga ett högt överpar mot pushen. Sen att han gör en tomtecall är en annan sak.. #Game No : 5069587232 ***** Hand History for Game 5069587232 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, August 31, 05:16:18 ET 2006 Table Monster #1287105 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Gnarp_Orania ( $223.85 ) Seat 2: fantino ( $64.45 ) Seat 3: AlexT55 ( $373.96 ) Seat 5: IRSGAMING ( $227.50 ) Seat 6: mor277 ( $65.50 ) Seat 4: HERO ( $187 ) HERO posts small blind [$1]. IRSGAMING posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ac 3c ] mor277 folds. Gnarp_Orania folds. fantino raises [$4]. AlexT55 calls [$4]. HERO calls [$3]. IRSGAMING calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 3s, 7c, 2c ] HERO checks. IRSGAMING bets [$15.20]. fantino folds. AlexT55 raises [$36]. HERO is all-In [$183] IRSGAMING folds. AlexT55 calls [$147]. ** Dealing Turn ** [ Jh ] ** Dealing River ** [ 6s ] AlexT55 shows [ 8d, 8h ] a pair of eights. HERO doesn't show [ Ac, 3c ] a pair of threes. The time at which hand ended:Aug 31 2006 05:17 ET AlexT55 wins $393.70 from the main pot with a pair of eights. Citera
Recommended Posts