Mattie Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Jag kommer åka till Vegas för att spela poker och behöver således massor med dollares. Hur får jag mest $$ för kronorna? Växla på Forex Arlanda innan man åker, växla SEK till $$ på bank i Vegas eller ta ut pengar via VISA i automater i Vegas? Citera
Jennez Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Plocka ut via VISA i ATM's. Kostar 30 spann per gang visserligen men man far val bara ha med sig en viss summa in i USA? Nanting sager mig att det ar $10 k men jag ar valdigt osaker... Citera
gdaily Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Jag kommer åka till Vegas för att spela poker och behöver således massor med dollares. Hur får jag mest $$ för kronorna? Växla på Forex Arlanda innan man åker, växla SEK till $$ på bank i Vegas eller ta ut pengar via VISA i automater i Vegas? Jag har en massa dollar cash och behöver SEK. Om du känner mig (eftersom du bor i Sthlm) så kan vi träffas och byta. Den kursen blir ju bäst för oss båda. Citera
vetgirig Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Plocka ut via VISA i ATM's. Kostar 30 spann per gang visserligen men man far val bara ha med sig en viss summa in i USA? Nanting sager mig att det ar $10 k men jag ar valdigt osaker... Man måste fylla i en speciell blankett om man vill ta in eller ut mer än 10K till/från USA. Citera
Mattie Postad 30 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Okay, avgiften för att ta ut är 30kr, men hur är växelkursen jämfört med Forex? Citera
maxxxx Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 FOREX säljkurs: 7,312 FOREX köpkurs: 7,0905 Den riktiga kursen ligger på cirka 7.2 Citera
Mattie Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Postad 13 September , 2006 Eftersom ingen verkar veta så tar jag och svarar på min egen fråga. Bäst kurs får man om man köper dollar av GDaily. Näst bästa kursen får man om man växlar på forex, då får man något bättre kurs än om man tar ut dollar i bankomaterna på arlanda. Sämsta alternativet är att ta ut pengar i USA, då får man förutom en usel växelkurs även betala $4 i avgift. Citera
Mattie Postad 30 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Ja, det va lite tråkigt, jag beställde ett sådant i syfte att använda på min USA-resa 3 veckor innan jag skulle åka, kortet skulle ta en vecka att få men hann aldrig komma innan jag åkte. Nån annan som provat? neteller debit card då? Citera
Pedroboy Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Växlar inte debitkortet först till canadian dollar och sen till US dollar om man tar ut i bankomat i USA... Jag tänkte använda det men tror jag fick det svaret av live support för nått halvår sedan. Citera
Recommended Posts