Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har nyligen blivit myndig och bestämt mej för att börja spela poker på Internet. Har läst en del böcker samt spelat home games i nåt år så än så länge rör mina frågor enbart det praktiska kring att spela online. Vilka pokerrum tycker ni är värda att testa och hur stor del av min 1000SEK stora bankrulle bör jag sätta in till att börja med? Med kompisarna spelar vi nästan bara turneringar så jag hade tänkt satsa på låga sådana men också prova på lite cash games som jag tycker verkar ännu roligare.

Tack på förhand, Henrik

Postad

Ett alternativ kan ju vara att utnyttja någon av forumets bonuserbjudanden. Kika runt lite i bonustråden o kolla. Hur mycket du ska sätta in beror ju helt på hur mycket du känner att du kan avvara för poker. Men glöm inte bankrullereglerna.. 8-)

Postad
Hej, jag har nyligen blivit myndig och bestämt mej för att börja spela poker på Internet. Har läst en del böcker samt spelat home games i nåt år så än så länge rör mina frågor enbart det praktiska kring att spela online. Vilka pokerrum tycker ni är värda att testa och hur stor del av min 1000SEK stora bankrulle bör jag sätta in till att börja med? Med kompisarna spelar vi nästan bara turneringar så jag hade tänkt satsa på låga sådana men också prova på lite cash games som jag tycker verkar ännu roligare.

Tack på förhand, Henrik

kolla var de som spelar samma spel som du har tänkt spela verkar trivas. sätt in rubbet och spela med vettig money mangement, läs gärna gdailys finfina tråd om det för längesedan.

Postad

De största sajterna är Party Poker och PokerStars och de har även det största turneringsutbudet om det är det du vill fokusera på.

Vill du spela cashgames är Party inget jag rekomenderar (om du inte spelar mot en bonus dvs) eftersom rejken (avgiften som tas från varje hand) i vissa fall är dubbelt så hög som på andra sajter.

Vill du bygga rulle snabbt är det bästa sättet att alltid spela mot en bonus och då är Fixed Limit det bästa till en början. Vill du veta bra bonusar kan jag återkomma med det sen.

Men det viktigaste av allt är att du spelar det du själv tycker är roligt!

Lycka till!