Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

QoS jag kan nästan garantera att du är en av extremt få som chip-onanerat mitt på ett fullsatt pokerbord och efteråt gick ut från lokalen utan hjälp av kryckor, rullstol eller liksäck...

Testa gärna samma manöver på Grekiska föreningen i Skärholmen och PM:a resultatet till mig ;)

• 3 months later...
Postad

Kortfattat går chip-onani till som så att du får in alla pengar i potten nästan utan outs och drar ut. I glädjen över detta lägger du dig mitt på bordet och rullar dig i potten du just vann. Helst ska du ta några nävar marker och smeka dig själv över hela kroppen med dem. :)

QoS är mästare i denna konstart

Postad

Jag trodde att chips-onani var när man väljer att stapla alla marker i en enda lång fallossymbol, antingen som en liggande orm eller som ett stående torn, och sedan "smeka" dem på sidan för att se till att de håller sig rak. Att bygga en sådan penisförlängare fungerar mycket bra i turneringsspel för att irritera motståndarna, mycket bättre än att hypnotiskt sitta och "shuffla" markerna i flera timmar som många verkar praktisera.

Postad
Jag trodde att chips-onani var när man väljer att stapla alla marker i en enda lång fallossymbol, antingen som en liggande orm eller som ett stående torn, och sedan "smeka" dem på sidan för att se till att de håller sig rak.

Det är en annan, lite mindre ädel variant av chip-onani. Howard Lederer hör till mästarna i denna konstform.

Postad

Jag har förträngt det mesta av den handen. Det enda jag kommer ihåg är att QoS spelade som en tomte och vann potten på river. :)

Jag har ett svagt minne av att han synade min all-in på floppen med Q8 utan att ha träffat brädan, för att sedan dra in en runner runner färg, eller om det var stege.