Gå till innehåll

-balobas- the sucker


baloobas

Recommended Posts

Hur känns denna då? Kännd LAG fi.

 

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #P4-50015732-752

Table MrNiceGuy x's HE, 17 Sep 2007 6:36 PM ET

 

Seat 2: LiveInHeaven ($790.30 in chips)

Seat 3: ToppluveLena ($718.00 in chips)

Seat 5: Gangsta Paul ($413.05 in chips)

Seat 6: balobas [ King of Diamonds,Ace of Clubs ] ($573.20 in chips)

Seat 8: Legion-88 ($600.00 in chips)

ANTES/BLINDS

LiveInHeaven posts blind ($3), ToppluveLena posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Gangsta Paul bets $15, balobas bets $50, Legion-88 folds, LiveInHeaven folds, ToppluveLena calls $44, Gangsta Paul folds.

 

FLOP [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs ]

ToppluveLena checks, balobas checks.

 

TURN [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs,10 of Hearts ]

ToppluveLena bets $89, balobas calls $89.

 

RIVER [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs,10 of Hearts,4 of Spades ]

ToppluveLena bets $233, balobas calls $233.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 395
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur känns denna då? Kännd LAG fi.

 

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #P4-50015732-752

Table MrNiceGuy x's HE, 17 Sep 2007 6:36 PM ET

 

Seat 2: LiveInHeaven ($790.30 in chips)

Seat 3: ToppluveLena ($718.00 in chips)

Seat 5: Gangsta Paul ($413.05 in chips)

Seat 6: balobas [ King of Diamonds,Ace of Clubs ] ($573.20 in chips)

Seat 8: Legion-88 ($600.00 in chips)

ANTES/BLINDS

LiveInHeaven posts blind ($3), ToppluveLena posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Gangsta Paul bets $15, balobas bets $50, Legion-88 folds, LiveInHeaven folds, ToppluveLena calls $44, Gangsta Paul folds.

 

FLOP [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs ]

ToppluveLena checks, balobas checks.

 

TURN [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs,10 of Hearts ]

ToppluveLena bets $89, balobas calls $89.

 

RIVER [board cards 3 of Hearts,Queen of Diamonds,King of Clubs,10 of Hearts,4 of Spades ]

ToppluveLena bets $233, balobas calls $233.

 

Väldigt mega superjättestandard hela vägen mot Toppluvefisken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånna här setups är det ju helt standard nu. Åhhh Gud varför blir han inte straffad efter det preflopspelet? Och floppen ffs. Hata poker.

 

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #P4-50014181-710

Table sebastian68's HE, 17 Sep 2007 7:37 PM ET

 

Seat 1: v.g.x ($139.85 in chips)

Seat 2: balobas [ Jack of Hearts,King of Hearts ] ($615.55 in chips)

Seat 6: -Perception- ($626.75 in chips)

Seat 8: georg14 ($391.10 in chips)

Seat 9: _Pjer_d_Brt_ ($606.10 in chips)

Seat 10: Legion-88 ($1,315.55 in chips)

ANTES/BLINDS

-Perception- posts blind ($3), georg14 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

_Pjer_d_Brt_ folds, Legion-88 folds, v.g.x bets $12, balobas calls $12, -Perception- folds, georg14 calls $6.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,2 of Spades,Jack of Clubs ]

georg14 checks, v.g.x checks, balobas bets $27, georg14 calls $27, v.g.x calls $27.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,2 of Spades,Jack of Clubs,King of Diamonds ]

georg14 bets $200, v.g.x folds, balobas bets $576.55 and is all-in, georg14 calls $152.10 and is all-in.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,2 of Spades,Jack of Clubs,King of Diamonds,Jack of Spades ]

 

SHOWDOWN

balobas shows [ Jack of Hearts,King of Hearts ]

georg14 shows [ King of Spades,King of Clubs ]

balobas wins $224.45, georg14 wins $821.20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, känslan jag fick är såhär:

 

Trebet preflop. = inte QT

 

Check på floppen = Jävligt sällan någon inte cbetar efter trebet. Ofta monster. Eftersom fi inte är så bra. Så kan han tycka att TPTK här är monster. Dock är ju känslan KK.

Dock inte därför jag checkar floppen. Stackar gärna av mot KK där.

 

Att checraisa rivern här är ju typ aldrig en bluff. Han gör det ju för värde helt klart. Frågan är vilka händer jag slår som han värdepushar där.

 

 

Jag tror vi måste syna i vilket fall. Vi behöver ju inte ha rätt alla ggr. Men jag håller med om att det verkar lurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi måste syna i vilket fall. Vi behöver ju inte ha rätt alla ggr. Men jag håller med om att det verkar lurt.

 

mmm, det var en sjuk hand. Jag foldade såklart:-D . Var ganska säker på att jag var slagen.

 

Men sen har jag haft ångest i flera dagar över den där jävla folden. :oops:

 

Jag frågade i chatten efteråt vad han hade. Så sa han bara: I had you.

 

Synd att han inte kunde säga vad han hade så själen kunde få ro. Fick jag spela om handen skulle jag syna bara för att få veta vad han hade. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ner till NL200 nu. Back 6 inköp där första sessionen. Känns stabilt.

 

Detta är ju utan tveka den värsta downswingen jag har haft. Ligger inte så sjukt långt från ATH. $6000 är det dit. Det värsta är hur länge det hållt på. 40K händer sedan var jag på ATH, sen dess sakta utför.

 

Saken är ju denn att det blir så sjukt tråkigt att spela när det är såhär.

 

Kommer fortsätta på NL200 ett tag. Får se hur länge. Vill upp till ATH igen innan jag går upp till NL400 igen. Med lite flyt tar det inte så lång tid.

 

Men tråkigt känns det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar!

 

Jag tror ni missar något.

Det är alltid roligt med något man är bra på och man är vanligtvis bra på något man tycker är roligt.

 

Var inte så resultatfokuserade i $$$$... att ni tappar glädjen. Låt det ta tid, gå ner i nivåer där ni börjar skotta igen även om det är NL25, då blir det roligt osv.

 

btw vad är ATH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onlinepoker är inte roligt. Det förpestar mitt liv. Dock tjänar jag i all min blygsamhet pengar som inte är möjliga att tjäna i yrkeslivet utan att var vääääldigt välbetald. De pengarna vill jag inte vara utan.

 

Lite av ett ekorrhjul dock. Siktar på att få det bättre senare i livet om jag offrar min fritid nu. Får man upp lite kapital så kan man bygga sig en förmögenhet på börsen på lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onlinepoker är inte roligt. Det förpestar mitt liv. Dock tjänar jag i all min blygsamhet pengar som inte är möjliga att tjäna i yrkeslivet utan att var vääääldigt välbetald. De pengarna vill jag inte vara utan.

 

Lite av ett ekorrhjul dock. Siktar på att få det bättre senare i livet om jag offrar min fritid nu. Får man upp lite kapital så kan man bygga sig en förmögenhet på börsen på lång sikt.

 

QFT

 

även om jag inte tjänar så mycket pengar så är det endå pengar som är sjukt skönt att ha :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar!

 

Jag tror ni missar något.

Det är alltid roligt med något man är bra på och man är vanligtvis bra på något man tycker är roligt.

 

Var inte så resultatfokuserade i $$$$... att ni tappar glädjen. Låt det ta tid, gå ner i nivåer där ni börjar skotta igen även om det är NL25, då blir det roligt osv.

 

btw vad är ATH?

 

Vet inte riktigt vad ATH är. Om man räknar med bonusar och sånt så är jag inte alls lång ifrån.

 

Men jag försöker att rikta in mig på det som vinns vid bordet. Bonusarna blir bara just bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onlinepoker är inte roligt. Det förpestar mitt liv. Dock tjänar jag i all min blygsamhet pengar som inte är möjliga att tjäna i yrkeslivet utan att var vääääldigt välbetald. De pengarna vill jag inte vara utan.

 

Lite av ett ekorrhjul dock. Siktar på att få det bättre senare i livet om jag offrar min fritid nu. Får man upp lite kapital så kan man bygga sig en förmögenhet på börsen på lång sikt.

 

Precis.

 

Dock tycker jag fortfarande att det kan vara roligt. Typ en lördagnatt när man madplussar mot riktigt goa fiskar.

 

Pengarna är som sagt värda väldigt mycket i verkliga livet.

 

Jag menar även om man har ett välbetalt jobb, så är 100K sek sjukt mycket att spara ihop. Det tar flera år för många. Vissa kommer aldrig kunna spara ihop så mycket.

 

Många som spelar poker är ganska unga. Och kommer med hjälp av pokerpengar tex kunna köpa en bostad. Vilket börjar bli i stort sett omöjligt utan en hel del pengar på banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...