Gå till innehåll

NLT - Homegame, vad göra med QQ?

Recommended Posts

Postad

7 spelare

1/2 NL texas

UTG bettar 10 kr

UTG +1 re-raisar till 50 SEK

första mitten, går all in med 280 SEK

HERO = DU hittar QQ stack djup är krin 250 SEK

Vad gör HERO????

Nu är frågan denna hand placerade ut sig så jag vet inte om jag ska tillägga readsen jag har på spelarna? de är ju mina read och inte min polares som hamnade i sitsen..

vill nå ha reads så är de bara be om dom.

nu vill jag höra vad resten av pokertomtarna här på PF.nu anser att rätt beslut här är?

Postad

jag spela LAG så de skriker om dom andra är väl hyffsat seriösa.. men mina raise till 10 kr preflop med 62 off brukar inte uppskattas när klonken sitter ;)

då skriver jag readsen jag har på dom.. UTG:arna är två jag inte spelat mot förut men UTG var en hyffsad fisk visste åtminstonde vad han gjorde osv.. men fortfarande fisk :P

UTG+1 var hyperfisken i sällskapet maken till synstation får du leta efter :shock: huvvaligen.. donka upp till 25kr pre och du fick kall syn med K4s

Första mitten: killen som ställer har en tendens att inte trycka in pengarna med sämre än AK. så de är han man ska vara orolig över i detta läge..

jag kan svara vad jag skulle gjort de är att kika på korten och kräma sig över hur man kan hitta den handen just där en stund sen FOLDAT...

anser att i 90 % av samma lägen så är du i en coin lr överparad och måste hitta klonken. (om du nu inte spelar på SS och har en 70/30 du måste undvika ;)

nu är de så att de kan förespråkas att vara tajt att vika 130 bb stacken med QQ. men jag anser inte de i detta läge.

Postad

Förstår inte varför du skapa en HH! :)

Du svarar på mina frågor så du får svaret du söker på din fråga!

Första mitten: killen som ställer har en tendens att inte trycka in pengarna med sämre än AK. så de är han man ska vara orolig över i detta läge..

Blir fold helt enkelt!

Som bäst en Coinflip och det pallar man inte.

MVH

//KF

Postad

nej lite dumt när jag svara men jag tänkte bara höra vad folk omkring har att säga :D

iom jag vet hur jag skulle göra men blev jävlat nerhackad av alla som satt runt bordet och jag skickat detta till för att se hur dom skulle göra alla skulle ta SYN....

antingen beror de väl då på att jag är bättre lr sämre :lol:

Postad
antingen beror de väl då på att jag är bättre lr sämre :lol:

Bättre ... Alltid bättre! 8-)

Vi Pokerspelare vet alltid bäst och vi hävdar oss alltid att vi är bättre än alla andra!! :D

MVH

//KF

haha sant.. men dom är bra på hävda motsatsen men då komemrjag med EV tabeller och % då blir dom ställda :lol: