Bjorn_ Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2006 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter) 3rd Street - (1.25 SB) Seat 8: xx xx 2:heart: ___brings-in___calls Seat 3: xx xx 5:club: ___calls___calls Seat 4: xx xx 2:spade: ___folds Hero: 6:spade: A:club: 6:heart: ___raises Seat 7: xx xx K:diamond: ___folds Efterssom små par med överkortskicker spelar mycket bättre mot få motståndare väljer jag att höja. Rätt eller fel? Antar att alternativet är att folda? 4th Street - (4.25 SB) Hero: 6:spade: A:club: 6:heart: 7:heart: ___bets Seat 8: xx xx 2:heart: 5:heart: ___calls Seat 3: xx xx 5:club: 2:club: ___folds Väljer att beta. Känns väl tveksamt så här i efterhand? Finns ju en klar risk att jag är uppe mot fyrfärg. Är checkfold ett bättre spel? 5th Street - (3.13 BB) Hero: 6:spade: A:club: 6:heart: 7:heart: J:diamond: ___checks Seat 8: xx xx 2:heart: 5:heart: 3:heart: ___checks Väljer att checkfolda. När han checkar bakom så tyder det ju på att han knappast har färg och knappast heller fyrfärg plus ett par. 6th Street - (3.13 BB) Seat 8: xx xx 2:heart: 5:heart: 3:heart: K:spade: ___bets Hero: 6:spade: A:club: 6:heart: 7:heart: J:diamond: 3:diamond: ___calls Givet hans spel tidigare så har han troligtvis inte tvåparet utan endast ett par i kungar plus ett drag och mot det borde jag rimligtvis ha odds att dra för fyra gånger pengarna? River - (5.13 BB) Seat 8: xx xx 2:heart: 5:heart: 3:heart: K:spade: xx___checks Hero: 6:spade: A:club: 6:heart: 7:heart: J:diamond: 3:diamond: A:spade: ___bets Väljer att värdebetta mitt tvåpar (bet-fold) och hoppas att fi är dum nog att betala av med kungar eller att han förbättrat till tvåpar. Rätt eller fel? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts