Gå till innehåll

bad-beat gnällforum


Recommended Posts

Denna tråd är en avknoppning av "lodbroks njutningar" som kom att bli ett badbeat-forum vilket inte var syftet. därför har jag delat dessa trådar:

 

 

här ska jag berätta om min nya njutning, att förlora pengar på KK eller cowboys eller vad man nu vill kalla denna trevliga hand. jag har skrattat lite åt mig själv när jag förlorat med KK mot AA i cashgames all-in innan floppen. jag borde folda dem oftare då KK på nätet verkar möta AA märkligt ofta. ville bara berätta om mitt rekord:

 

jag har de 4 (4!!!!!!!!, jag har inte överdrivit eller skrivit fel) senaste (inga KK emellan där jag spelat mot andra händer) gångerna jag haft KK mött AA och förlorat 3 gånger (och vunnit en vilket innebär att jag haft OK tur i alla fall) gång nummer tre hade för övrigt en kille till KK (kändes ganska dött) detta vid 6-mannabord med aggresiva spelare som inte tvekar att dunka in degen med mkt sämre händer än höga PP.

 

Phid fick bevittna gång nummer 2 och jag hade nog foldat gång nummer 4 om det inte varit för att jag tyckte det var värt att loosa för att sätta ett så fint rekord (hade bara 95 dollar vid bordet) och Buckshot som vittne så om någon annan har ett lika töntigt rekord som detta, välkommen att skriva om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe,

 

ja du jag kan fortfarande inte sluta bitcha om den perioden när jag torska med AA sex ggr i rad. Det var på cashgame när jag fortfarande spelade på Ladbrokes och ggn nummer 5 krossade mig fullständigt. Jag satt på knappen och får AA, vid det här laget så tänker jag oh nej nu ska jag torska pengar igen. Personen efter under the gun går AI personen före mig går AI over the top och jag tänker ja vafan kan ju inte gärna folda så jag synar. Floppen kom 569, turn J och river 7. Alla händer visas upp och de båda delar på potten då båda satt på 88... De har tillsammans 5,3% chans att vinna över mig!!! Den enda preflop combon som slår de oddsen är om ngn skulle gå AI med K2o mot KK där 2 har samma färg som en av de andra kungarna, men som alla vet så är inte det en särdeles vanlig matchup...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förvisso bara spelat i 5 månader nu, men jag ska nog snart fasen införskaffa en hartass eller nått.

 

Jag har fått AA 15 eller 16 gånger i cashgames, och vunnit, lyssna nu... 3..! ! ! ! ! !! ! ! ! ! ! ! ! ! ! gånger på dom. Jag har kört all in före floppen ungefär 10 av gångerna eller synat en all in för den delen. Jag minns bara 7 av händerna jag mötte (7 jag förlorade) och det var mot K,8s (han fick K,K i floppen), Q,7s (han fick stege med sin 7a), Q,8s (han fick färg), K,Q (K,Q i floppen), Q,J (han fick stege), 7,7 (han fick triss) och nu senast var det Q,5 (stege med 5:an).

 

KK har jag ännu sämre statistik med, där loosar jag konstant all in preflop mot K,xs och Q,xs .... fattar i första hand inte varför folk synar med sådana kort ens.

 

Påtal om bad beats, Satt å körde på full tilt poker häromkvällen, $1-2 NL borden, var nere på $189 med J,J i handen, 6 pers bord, 2:an öppnar på $6, jag höjjer till 10, han synar. Floppen kommer K,J,10 alla ruter. Han checkar, Jag lägger in 20, han väntar länge och synar. Antar att han jagar färg eller har färg,förbereder mig mentalt på att lägga mig när nästa kort kommer, K,J,10,J för ett fyrtal. Ram-and-Jam, lägger in 20, han höjjer till 40, jag synar för att slowplaya honom. Sista kortet kommer klöver 7. Sen är allt som i en dimma, han satsar 40, jag höjjer till 100, han kör mig all in och jag synar. Innan syningen tänker jag, fitta! han lär ju ha royal, och nog fan visade han upp A,Q ruter. Ok ni kanske tänker, visst man borde ha fattat att det var royal, och vid sista syningen misstänkte jag det, men snubben hade spelat fett löst i en timme. Iaf i jämförelse med resten av bordet.

 

Hur fasen skulle jag ha gjort där egentligen, När man tänker på handen i efterhand så inser man ju att han inte kunde ha haft så många händer egentligen, KK, 1010, A,Qruter, A,Q, Axruter möjligtvis AA, Axruter borde han ha släppt vi turnen, A,Q också om inte redan vid floppen. KK,1010 och A,Qruter var ju de enda möjliga alltså, och han hade spelat hårt på alla 3. K,K var väl minst trolig med tanke på hans spelstil.

 

snyft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förvisso bara spelat i 5 månader nu, men jag ska nog snart fasen införskaffa en hartass eller nått.

 

Jag har fått AA 15 eller 16 gånger i cashgames, och vunnit, lyssna nu... 3..! ! ! ! ! !! ! ! ! ! ! ! ! ! ! gånger på dom. Jag har kört all in före floppen ungefär 10 av gångerna eller synat en all in för den delen. Jag minns bara 7 av händerna jag mötte (7 jag förlorade) och det var mot K,8s (han fick K,K i floppen), Q,7s (han fick stege med sin 7a), Q,8s (han fick färg), K,Q (K,Q i floppen), Q,J (han fick stege), 7,7 (han fick triss) och nu senast var det Q,5 (stege med 5:an).

 

KK har jag ännu sämre statistik med, där loosar jag konstant all in preflop mot K,xs och Q,xs .... fattar i första hand inte varför folk synar med sådana kort ens.

 

Påtal om bad beats, Satt å körde på full tilt poker häromkvällen, $1-2 NL borden, var nere på $189 med J,J i handen, 6 pers bord, 2:an öppnar på $6, jag höjjer till 10, han synar. Floppen kommer K,J,10 alla ruter. Han checkar, Jag lägger in 20, han väntar länge och synar. Antar att han jagar färg eller har färg,förbereder mig mentalt på att lägga mig när nästa kort kommer, K,J,10,J för ett fyrtal. Ram-and-Jam, lägger in 20, han höjjer till 40, jag synar för att slowplaya honom. Sista kortet kommer klöver 7. Sen är allt som i en dimma, han satsar 40, jag höjjer till 100, han kör mig all in och jag synar. Innan syningen tänker jag, fitta! han lär ju ha royal, och nog fan visade han upp A,Q ruter. Ok ni kanske tänker, visst man borde ha fattat att det var royal, och vid sista syningen misstänkte jag det, men snubben hade spelat fett löst i en timme. Iaf i jämförelse med resten av bordet.

 

Hur fasen skulle jag ha gjort där egentligen, När man tänker på handen i efterhand så inser man ju att han inte kunde ha haft så många händer egentligen, KK, 1010, A,Qruter, A,Q, Axruter möjligtvis AA, Axruter borde han ha släppt vi turnen, A,Q också om inte redan vid floppen. KK,1010 och A,Qruter var ju de enda möjliga alltså, och han hade spelat hårt på alla 3. K,K var väl minst trolig med tanke på hans spelstil.

 

snyft...

 

Att han floppar royal och du får ett fyrtal på turn - otur! Det är väl så man får se det. Jag tror de flesta skulle förlorat sin stack med fyrtalet där det krävs två kort för motståndaren för att sitta på en royal...men fått en fet badbeat jackpot på de flesta sajter.

 

Jag har hittills inte hört talas om en spelare som lagt ned fyrtal för att han trott han var slagen. Har någon gjort det? Jag vill i så fall gärna veta det så att jag kan skapa ett litet altare över honom här hemma i pokerborgen....om foldaren hade rätt dvs...

 

/PHID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lekt moderator och deletat och flyttat inlägg och trådar. ville behålla "lodbroks njutingar" som ett lite mer spirituöst forum, så kan man gnälla över badbeats här hur mycket man vill. så wolfs kommentar var befogad i det forumet.

 

:oops: Nu skäms jag. Men där ser man. Storebror försöker söka splittring bland folket.

 

Må den store despoten i fortsättningen skriva i de inlägg han flyttar att han flyttat det inlägget... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen... Nej det verkar inte som att dom hade det.

 

Och skönt att folk håller med iaf, och jag kan verkligen inte se något tillfälle när jag faktiskt hade kunnat släppa den där handen. Hade det varit live så är det ju en sak, då finns det ju en liten möjlighet att man släpper det (då ska det vara stark sprit och distraherande skönheter inblandade).

 

Men aja, man vinner vissa, förlorar andra. Önskar bara att jag vann lite mer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste avreagera mig lite......ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.........skönt, tack för mig :roll:

 

* Lite ny rad kanske - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

heads up..

 

killen höjer 20$ innan floppen... jag har K K självklart förljer jag, tar der lite lungt, höjer inte

 

Floppen kommer K A K.. Innombords dansar jag foxtrot men jag håller minen och chekkar.. killen höjer 10$ jag hörjer över med 50$ snubben synar

 

Turnen kommer en 7a. killen höjer jag höjer han synar... nu dunkar hjärtat i takt till jitterbugg!

 

Rivern kommer A killen går all in ca 350$, jag tänker grattis till kåken kompis men nu är du ute i diket och vinglar...

 

...synar, kastar upp mitt 4-tal i kungar och böjer mej fram för att schyffla hem mina marker, när killens mungipor nuddar öronen och han kastar upp AA på bordet!

 

lutad över bordet med röven upp i luften faller min haka ner på markerna barnförbjudna ord och saliv flygger ur min mun och det käns som om nån passat på att köra up en massiv stock i tarmen på mej när jag häpen med ändan upp i luften står och stirrar på de anonyma alkoholist korten som ligger på bodet...

[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

|citat|

"KK har jag ännu sämre statistik med, där loosar jag konstant all in preflop mot K,xs och Q,xs .... fattar i första hand inte varför folk synar med sådana kort ens."

 

- skulle inte kunna hålla med mer... går du all in med KK och nån synar och lägger upp ett A då e det bara att resa sej upp från stolen, svära, skaka hand, ta dina saker och dra!

 

för nån kung kommer du inte se och essen kommer flöda som manna i från himmelen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...