Gå till innehåll

NLT - SnG, ska KK spelas så här?


Hristo

Recommended Posts

Hej

 

Blindsen är på 15/30

Vi är alltså inne på bara nivå 2 och redan har tre pers åkt ut, ett ganska typiskt NL bord på denna nivå dvs löst samt folk synar fram till river med lägsta par.

 

7 personer kvar

Kushy420 656chips posts sb

gronmo 1590chips posts bb

redarm1 1800chips calls

player folds

player folds

player folds

K :diamond: K :spade: till Goner...NICE! Näst bästa handen på bästa platsen. Jag höjer till 60 (bör jag höja ännu mer?)

 

Goner 930chips

 

 

kushy calls

gronmo calls

rearm1 calls

 

Samtliga synade min höjning...

 

Flop

6 :spade: 6 :heart: A :club:

En rätt kass flopp för mig, mitt scarcard kom upp, samt en triss chans...Tänkte jag skulle testa någonting nytt här...

 

Pott 240

 

kushy checks

gronmo bets 30

redarm1 raises to 60

Goner reraises to 150 För att kolla, får jag en rejäl rerasie lägger jag mig här.

 

kushy folds

gronmo folds

redarm1 calls

 

Pot 570

 

Bara en av tre synade, nice, vid A borde han höjt tillbaka, eller så slowplayer han?

 

Turn

Q :club:

 

redarm1 checks

Bra kort för mig...satsar rejält nu eftersom redarm1 visat svaghet genom att bara syna och checka. Jag tycker 25% av stacken är rejält satsat.

 

Goner bets 200

redarm1 folds

 

Goner wins 770

 

Tankar om hur jag spelade, personligen tyckte jag spelade helt ok...så fram med motorsågarna!

 

:D

 

 

 

Goner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K :diamond: K :spade: till Goner...NICE! Näst bästa handen på bästa platsen. Jag höjer till 60 (bör jag höja ännu mer?)

 

Beror på vad du tror om spelarna och hur mycket pengar som finns kvar att betta, men en 90 kan du ju iallafall smälla på med. Antagligen så kan du få in ännu mer.

 

kushy checks

gronmo bets

redarm1 raises

Goner reraises to 150 För att kolla, får jag en rejäl rerasie lägger jag mig här.

Du tycker inte alls att storleken på betten innan det kommer till dig känns relevanta alls? Oavsett så är det ju så gott som alltid pengar i sjön, mot bet+raise så är du ju minst uppe mot ett ess.

 

Bara en av tre synade, nice, vid A borde han höjt tillbaka, eller så slowplayer han?

Varför borde han re-raisat med ett ess? Han kan ju mycket väl vara rädd för triss eller ett större ess.

 

redarm1 checks

Bra kort för mig...satsar rejält nu eftersom redarm1 visat svaghet genom att bara syna och checka.

Nej du satsar inte rejält potten ligger ju på, äh vad fan jag orkar inte sitta och räkna ut det här. Lägg till stackstorlek, potstorlek och betstorlek så kan jag återkomma.

 

Men jag tror knappast att jag kommer att gilla ditt spel bättre för den sakens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hej du.

Allvarligt talat, läs postningsguiden (igen). Var är storleken på stackarna och din analys av spelat innan denna hand? Du borde lärt dig vid det här laget va? ;)

Blindsen är på 15/30Vi är alltså inne på bara nivå 2 och redan har tre pers åkt ut, ett ganska typiskt NL bord på denna nivå.

 

K :diamond: K :spade: till Goner...NICE! Näst bästa handen på bästa platsen. Jag höjer till 60 (bör jag höja ännu mer?)

Mmm, minst det dubbla. Potten innehåller ju redan tre spelare och 75 marker, att bara höja 30 marker är att be om syn av alla. Spela för 120 eller 150 istället så får du bort blindsen. Din limitraise kan de ju syna med precis vilka två kort som helst och då har du inte en aning om var du står på floppen.

Samtliga synade min höjning...

Jag sa ju det...

Flop

6 :spade: 6 :heart: A :club:

En rätt kass flopp för mig, mitt scarcard kom upp, samt en triss chans...Tänkte jag skulle testa någonting nytt här...

 

kushy checks

gronmo bets

Hur mycket?

redarm1 raises

Hur mycket?

Goner reraises to 150 För att kolla, får jag en rejäl rerasie lägger jag mig här.

Vad var det nya du skulle testa? var det att göra en miniraise till och sedan folda om nån spelar tillbaka? I så fall kan jag avslöja att det inte är nån bra idé. Antagligen skulle du bettat mer eller foldat, men det beror på hur mycket de andra bettade samt hur mycket marker ni har kvar....

kushy folds

gronmo folds

redarm1 calls

 

Bara en av tre synade, nice, vid A borde han höjt tillbaka, eller så slowplayer han?

Varför skulle han höja tillbaka med ett A? du har ju ganska tydligt visat att du antagligen har en sexa eller ett stort A, kanske tillochmed A6... Har han ett litet A så vågar han antagligen inte höja igen. Personligen hade jag inte spelat som någon av er, men en normalfisk i en 5$ S&G har ett mellanpar eller ett litet A där. Slowplayar han så har han en sexa, inte ett A.

Turn

Q :club:

 

redarm1 checks

Bra kort för mig...satsar rejält nu eftersom redarm1 visat svaghet genom att bara syna och checka.

 

Goner bets 200

redarm1 folds

Potten är långt över 500 och du bettar 200, sen när är det att satsa rejält i NL?

Hur mycket du ska betta (om du ska betta) beror återigen på pottstorlek och stackstorlek, så det går inte att svara på än...

Tankar om hur jag spelade, personligen tyckte jag spelade helt ok...så fram med motorsågarna!

Ok, jag hoppas du inte tar illa upp nu, det var ju du som bad om det ;)

 

Det var riktigt uselt spelat tycker jag. Resultatet blev ju bra, men det beror nog mest på att dina motståndare spelade ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn

Q

 

redarm1 checks

Bra kort för mig...satsar rejält nu eftersom redarm1 visat svaghet genom att bara syna och checka.

 

Hehe, jag tänkte just att en dam är nog det sämsta kort som kan komma - har motståndaren ett litet A nu så tror han på delning, och kommer att syna. Alla hackor är däremot bra kort om du skal bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag tänkte just att en dam är nog det sämsta kort som kan komma - har motståndaren ett litet A nu så tror han på delning, och kommer att syna. Alla hackor är däremot bra kort om du skal bluffa.

 

Precis. Egentligen finns det ju inga bra kort till din hand, förutom kungarna. Antingen är det dåliga kort eller hyfsade bluffkort, men bra är de inte. Bettar du på en 66Ax-bräda med KK efter all action som varit tidigare i potten så är det en bluff, inte en value bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kort för mig...satsar rejält nu eftersom redarm1 visat svaghet genom att bara syna och checka. Jag tycker 25% av stacken är rejält satsat.

 

Det är det inte, det är inte procent av stacken som räknas utan procent av potten. 80-90% av potten är normalt bettat och 150-200% av potten är starkt bettat kan man väl säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var riktigt uselt spelat tycker jag. Resultatet blev ju bra, men det beror nog mest på att dina motståndare spelade ännu sämre.

 

Det gälller att inte spara på krutet. :o

 

Value bet, möjligen, men en ordentlig bet är det inte... han kan inte folda några hyggliga händer på en så liten bet på rivern...beror möjligen på hur stor stack han har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ok, jag hoppas du inte tar illa upp nu, det var ju du som bad om det ;)

 

Det var riktigt uselt spelat tycker jag. Resultatet blev ju bra, men det beror nog mest på att dina motståndare spelade ännu sämre.

 

:(:(:( Hur ska jag klara detta!!!! ;) Det är bara bra att ni läxar upp mig ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...