Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså ett pocketpar är klar favorit mot två över kort t ex JJ mot AK enl PokerStove.Men mina pockets står aldrig de enda gånger jag överlever en all in med pockets mot överkort är när jag träffar set om fi inte hittar stege eller färg.Jag borde ha drygt 50% vinster men har högst 10% och i de flesta fall så kommer ett A på floppen.nu har det hållit på så här ett tag och jag har säkert 20 raka torskar på pockets där jag i samtliga fall varit favorit.Det enda raka är ju att folda alla par som blir höjda.

* Flytt till THe-gruppen - QoS *

Postad
pocketpar är väll inte klar favorit mot två överkort?.. det är väll nästan 50/50?

Beror ju extremt mycket på, säg att utg höjer AK vid ett tiobord och BB försvarar med 44. Jag tror det är rätt klart att BB inte är 54% favorit då trots att det är så ofta denne skulle vinna om man bara slängde fram korten.

Diskussionen är ju sällan relevant iallafall, eftersom betandet avgör till så stor del vem som är favorit att vinna handen. Vilket inte alls är exakt samma sak som spelaren som i snitt kommer tjäna mest på handen.

För övrigt så varierar par vs överkort från ganska exakt 50-50 (med extremt marginell fördel till överkorten) till runt 58% fördel för paret. Det är med andra ord en ganska så varierad situation.