Katt3n Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Hej! Kan någon hjälpa mig med en korrekt formel för att omvandla StDev/timme till StDev/100H? Förutsättningar: Du har standardavvikelsen på din avkastning per timme, och du spelar X antal händer per timme. tackåmyksi Citera
RodgeOne Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Multiplicera StDev/h med 100 och dividera med händer/h. Exempel: Händer/h i medeltal: 67 StDev/h=$155 StDev/100=$155 * 100 / 67 = $231 Citera
Katt3n Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Ett linjärt samband? Är lite osäker på det, har du nån källa? Om man gör en simulerad avkastningskurva i Excel och tar fram två avkastningsserier, en med 70 observationer och en med 100 observationer över t.ex. 5000 observationer totalt så är skillnaden i stdav. mindre än 1/0.7. Citera
Sansrom Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Nej, det är väl variansen som är linjär. Med andra ord skall du ta roten ur på den skalfaktor du ska multiplicera. Citera
Katt3n Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Nej, det är väl variansen som är linjär. Med andra ord skall du ta roten ur på den skalfaktor du ska multiplicera. Mmm, hade för mig att det var en kvadrering där nånstans. Tack, nu stämmer det mycket bättre. Vem behöver ha sin formelsamling till hands när det finns pokerforum Citera
RodgeOne Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Nej, det är väl variansen som är linjär. Med andra ord skall du ta roten ur på den skalfaktor du ska multiplicera. Mmm, hade för mig att det var en kvadrering där nånstans. Tack, nu stämmer det mycket bättre. Vem behöver ha sin formelsamling till hands när det finns pokerforum Hehe, jag var ganska mkt ute o cyklade.. trodde det var skitenkelt och du var en noob Så jag skulle alltså skrivit så här för en guldstjärna: (men fattar inte varför, hehe) StDev/100=$155 * Sqrt[ 100 / 67 ] = $189 Citera
Recommended Posts