Gå till innehåll

World Poker Exchange recension


Forsberg66

Recommended Posts

Hejsan, sitter och har lite dö tid och tänkte skriva en liten "fördelar/nackdelar" om en pokersite av unikt slag, World Poker Exchange (WPX).

WPX är det enda pokerrumet hittils som erbjuder 100% *rakeback.

 

 

Fördelar:

 

* Raken så klart! 100% i rakeback blir en mycket fin slant för de som vet vad en rakefri site egentligen innebär. Raken utbetalas direkt in på ditt pokerkonto runt kl 20:00 svensktid, du får då ett mejl där din rake, totala rake samt topraken för senaste vecka bekräftas.

 

* Mycket bra kontakt med support, mycket seriöst upplagt tycker jag.

 

* Mycket ljus framtid förhoppningsvis, med rätt marknadsföring kan dom med säkerhet vara ett av de största onlinerummet om något år.

 

* Clienten i sig är av den "kantiga" typen, som jag personligen föredrar gentimot stars runda.

 

Nackdel:

 

* Det är otroligt hög lägstanivå på 70% av spelarna, oavsett limit jämfört med de större pokerportalerna.

 

* På hemsidan kan man beräkna vilken rake man kommer att tjäna om man spelar ex antal bord, händer i timmen, limit ect. Dock kan man bara spela 3 cashbord samtidigt, när man försöker öppna det 4:e får man ett fel medelande, något som går imot exemplet på hemsidan.

 

* En "jättemiss". Om man köper in sig för max tillåtna på ett No Limit bord för att 1 min senare dubbla upp, så kan resa sig och sedan yttligare 1min senare sätta sig med samma maxinköp som tidigare. Det finns alltså ingen "spärr" (bättre ordval uteblir!) för de, som det finns på iprincip alla pokerrum online.

 

* Om man är satt all in i en turnering får man inte se riverkortet om borden balanseras handen efter!

 

* Vid lagt hand får man ändå se den! (vej ej vaför denna funktion egentligen finns till)

 

 

I dagsläget spelar det ungefär 800-1000 spelare stadigt. Runt 1400-1600 under topptimmarna. (vilket är 19:00 - 00:00 amrekans tid, då 80% av alla spelar är amrekanare)

Varför man kan ha 100%rakeback är, enligt WPX deras sportbook world sports exchange. WPX räknar med att folk ska spela bort så pass mycket pengar på booken att det kompenserar de höga utgifterna som raken ger.

Dock är min oro (nojja) att detta inte kommer hålla om clienten inte får in nya spelare. Som jag sa så är det mestadels rätt duktiga spelare som antagligen har bra koll på sitt moneymanagment och inte "slaskar" iväg onödiga pengar på sportsbet.

 

 

Det är väl worldpokerexchange i de stora, hoppas det är användbar info om ni funderar på att byta client.

//Forsberg66

 

* För er som inte är så bekant med uttrycket rake och rakeback så innebär det att du som spelare får tillbaka en del av avgiften (rake) som pokerrummen tar (i detta fall hela 100%) för att "överleva". Rakeback används ur marknadsföringssyfte för att locka nya spelare

 

 

Tillägg, verkar som jag varje gång jag poster i detta forum lyckas posta i fel kategori, ber om ursäkt till de som irriterar sig på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* En "jättemiss". Om man köper in sig för max tillåtna på ett No Limit bord för att 1 min senare dubbla upp, så kan resa sig och sedan yttligare 1min senare sätta sig med samma maxinköp som tidigare. Det finns alltså ingen "spärr" (bättre ordval uteblir!) för de, som det finns på iprincip alla pokerrum online. "

 

Det är i princip likadant på alla andra nätverk också i och med att man bara kan byta skin för att sedan sätta sig med samma summa igen.

Ser inte heller vad den sk fördelen skulle bestå av

 

"* Vid lagt hand får man ändå se den! (vej ej vaför denna funktion egentligen finns till)"

 

Vad är problemet med det då? Så är det tex på ultimatebet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* En "jättemiss". Om man köper in sig för max tillåtna på ett No Limit bord för att 1 min senare dubbla upp, så kan resa sig och sedan yttligare 1min senare sätta sig med samma maxinköp som tidigare. Det finns alltså ingen "spärr" (bättre ordval uteblir!) för de, som det finns på iprincip alla pokerrum online. "

 

Det är i princip likadant på alla andra nätverk också i och med att man bara kan byta skin för att sedan sätta sig med samma summa igen.

Ser inte heller vad den sk fördelen skulle bestå av

 

den står under nackdelar? och wpx är fristående? och nackdel och nackdel, det är en miss iprogramvaran, om det är av negativ effekt får var och en döma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* En "jättemiss". Om man köper in sig för max tillåtna på ett No Limit bord för att 1 min senare dubbla upp, så kan resa sig och sedan yttligare 1min senare sätta sig med samma maxinköp som tidigare. Det finns alltså ingen "spärr" (bättre ordval uteblir!) för de, som det finns på iprincip alla pokerrum online. "

 

Det är i princip likadant på alla andra nätverk också i och med att man bara kan byta skin för att sedan sätta sig med samma summa igen.

Ser inte heller vad den sk fördelen skulle bestå av

 

den står under nackdelar? och wpx är fristående?

 

wsex är inte fristående. Det finns ett par andra skins, bl a http://www.truemoneygames.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"* Vid lagt hand får man ändå se den! (vej ej vaför denna funktion egentligen finns till)"

 

Vad är problemet med det då? Så är det tex på ultimatebet också.

 

som sagt, om det är ett problem eller inte får var och en själv avgöra, jag skriver bara utifrån vad jag själv anser...konstigt nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande ingen miss i programmeringen eftersom det är tänkt att det ska vara så.

Om en person dubblar upp sig några gånger och sedan inte känner sig bekväm med insatsen, men vill ändå spela mer så tycker iaf jag att han borde få göra det utan att riskera allt han/hon vunnit innan. Pengarna är trots allt hans/hennes och han borde få göra vad han vill med dom.

Personen har ingen som helst fördel av att sitta tillbaka med en lägre summa och det är ju det som är det viktiga.

 

Det du ser på andra sajter är bara en meningslös gimmeck som inte har någon funktion eftersom man på 99% av alla andra sajterna ändå kan byta skin och sätta sig med sina vanliga 100BB ändå, många gånger med annat nickname...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...