Gå till innehåll

Unibet slår sig samman med Prima! Bra el dåligt?


Jaws

Recommended Posts

jag fick detta svar när jag kontaktade supporten.

 

vi har gått ut med pressmeddelanden i svenska tidningar angående bytet av pokerklient. Vi kommer att informera våra kunder personligen inom kort, och anledningen till varför vi inte har gjort det tidigare beror på att vi inte har fått all information som vi behöver för att göra det än.

De pengar du har på ditt nuvarande pokerkonto kommer att flyttas över till det nya.

I nuläget är det valutan US dollar som gäller.

Unibet kommer att ha egna bord mellan $3-$6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom inte egna bord så är det ett riktigt nerköp från Unibet och dom kommer tappa spelare som bara den. Unibet kommer få mycket mer konkurrens när det gäller rakeback som inte varit tillåtet på B2B, medan på Prima är det väldigt vanligt.

 

Skattefrågan är ju en annan.

 

Jag undrar hur väl dom har tänkt igenom det här, men jag hoppas det blir bra.

 

Jag har hört att Unibet står för 6% av B2B omsättning, har för mig att jag läste det i en artikel när det blev klart att Unibet skulle lämna B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet kommer att ha egna bord mellan $3-$6.

 

För det första är det något någon i supporten skrivit och kan med aandra ord vara helt felaktigt.

 

Men hur tolkar man det annars med tanke på hur deras nuvarande upplägg ser ut? Det är ju knappast på borden med 3/6 blinds.

 

Jag tolkade det som upp till 3/6, därmed inte sagt att det är rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är väl jag svårt färgad i mina åsikter pga att jag jobbar på en Microgaming-site... Men B2B börjar väl bli lite väl infekterat av drösvis med oseriösa skins samt en del tekniska problem? Tror inte att det är bra i längden för nätverken om operatörerna motarbetar varandra så hårt det bara går. Visst skall det finnas konkurrens men ”inflation” inom nätverket tjänar ingen på.

Till en början är det bra för spelarna att siterna (och skinsen) hela tiden ska toppa varandras bonusar men till slut blir det ohållbart och turneringar med rejäla övervärden etc blir ett minne blott.

 

Detta är mina högst subjektiva spekulationer och jag har faktiskt aldrig spelat på vare sig Microgaming eller B2B någon längre period. Inte för att jag ogillar något av det, det har bara inte blivit så (och numera får jag inte ens lira på Microgaming eftersom jag jobbar där).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på Microgaming försöker skinsen bjuda över varandra i rakeback hela tiden. Hur sunt är det då?

 

Nja, det finns ju mindre skins, som t.ex Purple Lounge och Battlefield som ”kannibaliserar” på de större skinsen. De har minimal marknadsföring och drar över redan befintliga Microgaming-kunder. Naturligtvis inte alls så sunt men knappast någon krissituation. Eftersom de redan är så små och dessutom har stora utgifter i form av bananförsäljning så växer och utvecklas dessa skins inte särskilt snabbt heller. Men visst, det kan bli ett problem i framtiden. (Obs! Min högst personliga åsikt!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som lirar på Unibet och kommit igång med den nya klienten?? kan själv ej logga in, och är förvirrad om jag ska logga in med samma användarnamn som för att logga in på unibet eller om jag ska register new?

 

och när jag tar register new så funkar ej den sidan.. hm, såklart strul med nytt.. :evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej senaste beskedet är att den ska komma upp 16:50... När jag var inne tidigare idag så stod det att den skulle komma igång, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30 sen 13:00.

 

Vet inte om pokern varit uppe under någon stund under eftermiddagen.

 

Pokerlobbyn är inte tillgänglig just nu Vi förväntar oss att vara online igen shortly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...