Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Vem lyckades vinna 100+10-turneringen, till slut? Undertecknad hade det tveksamma nöjet att vara en av de första att ryka - om inte den första - efter att ha tvingats all-in som 90%ig favorit postflopp, vilket utökades till lite drygt 95% efter det att turnkortet hade lagts. Nåja, sammantaget en förskräcklig spelhelg där inga händer höll upp, och som lämnade mig med ett par nya gråa hårstrån, men man får väl förlita sig till det gamla, slitna stävet: "That's poker." :) Nåja, jag hoppas på bättre flyt vid nästa tillfälle, att tröstar mig tills vidare med att plocka pengar av tokarna som köper in sig för 40$ på 2$/4$ NL-H2H-borden :twisted:

Mvh

schizotym

Postad

Var det du som förlorade med QQ mot dubbla tior? I så fall åkte du ut först med råge. Kan trösta dig med att tiorna var fortsatt starka på bordet under hela eftermiddagen tills bordet splittades upp och övergavs.

Postad

eh ja vad säger man som stålt ägare till TT som slog ut QQ (all-in efter flop utan träff) vafan jag ska väl få dra ut ngn jag med? satt förövrigt och skämdes resten av kvällen.

men tänk såhär: hur skulle det egentligen se ut om ordföranden i föreningen åker ur först? oavsett om han förtjänar det eller inte........ ;)

Postad

Jag tror att ettan och tvåan, vet inte vem nån av dem var, gjorde en deal. Enrique som är tävlingsledare gick efter maten och överlämnade ansvaret till någon annan som också försvann. Detta resulterade i att blinderna inte höjdes alltför ofta och småmarkerna inte växlades bort...

Jag åkte ut några händer efter dig (satt till vänster om dig vid bordet), men tog iaf en gruvlig hämnd på lodbrok vid cashgamebordet med QQ.

Postad

fan callen var du tvungen att ta upp den handen? första gången på många år jag kände den tomheten i själ. är fortfarande förvirrad och knäckt över hur jag kunde spela så fel och läsa så fel.

aj aj aj säger jag bara.

fan blev tvungen att sätta mig och lira 0.5/1 ett tag för att återfå självförtroendet

Postad

Vem lyckades vinna 100+10-turneringen, till slut?

Även kallad:

Chipspender på pokerforum.nu

Chipspender på paradise poker

Chipspendr på 24h

"Mr tight" av e_novella

"Jag tror jag vann men jag vet inte vad som hände på slutet" av Chipspender

Grattis, chipspender!

Postad

Nåja, någon måste ju ryka först - bad beat eller inte! :) Tur att man slapp ett sådant där nedvärderande jumbopris, i alla fall. Nästa gång skall jag addera en stor, fet polkagris till potten som jumbopris (detta förutsätter givetvis att vinnaren av den stannar kvar i lokalen tills han/hon konsumerat hela härligheten).

lodbrok: Ah, det var du, alltså. :) Nåja, det var ett snyggt move att ställa in där, för det gjorde mig totalt förvirrad. Jag satte dig på 66-88, så när en 6:a träffade floppen blev det en del tankearbete innan man kunde syna.

Mvh

Postad

Jag gjorde det delikata valet att placera mig på 7:e plats, och därmed slapp jag kapitalets frästelser.

Trodde jag kunde köpa potten (9000) för mina 22000 men icke sa nicke. A,2 spader hade jag som backup, men cowboy-sheriffen kom å sköt ner mig.

Jag var inte helt säker på vilka odds jag skulle ha mot ett högt par, var faktiskt tvungen att kolla upp det i efterhand. 32%... inte illa =)

det var 6 glada muntra personer kvar när jag gick, och jag tror jag har glömt namnet på varenda en =D! Tydligen bara en stammis, resten var 2-4 gångers spelare.