Gå till innehåll

ARTIKEL: Lennards blänkare i dagens aftonbladet


Mattias.Gbg

Recommended Posts

Hej Ken och jag vill bara tacka för den text du skrev i aftonbladet som kom ut idag om Vegas baksida. Jag är ny här på forumet och ingen pokerspelare. Men jag hoppas att jag är välkommen ändå. Tvärtom skulle jag spela poker så skulle jag förutom att jag blev av med mitt jobb så skulle jag trilla tillbaka i ett spelberoende jag befunnit mig i tidigare. Vi sågs du och jag Ken när Svenska Spel lanserad sin nya pokersajt i Göteborg om du kommer ihåg mig.

 

Jag uppskattade vårt samtal och tycker att det är viktigt att visa upp både det positiva med poker som är att det är ett fantastiskt spännande spel med många ingredienser som gör att det är fascinerande. Men sedan finns också baksidan av pokern och där har tyvärr nätpokern med sin tillgänglighet och möjligheten att spela dygnet runt för en spelare som gått över gränsen för vad som är roligt och klokt stora risker att bli ett farligt spel. Din artikel speglar på ett bra sätt dels ytligheten och absurditeten i synen på pengar och vem som är tillräckligt värdefull. Men också visar den på vikten av att fylla livet med innehåll.

 

Och när pokern får rätt plats i ens liv på det viset att man mår bra och kan välja att spela när man har lust, men att man också kan göra annat utan att hela tiden vara upptagen av poker i skallen då finns det mer än bara tomma skal.

 

Med vänliga hälsningar

Mattias Gbg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med till fullo, en mycket bra skriven krönika av herr Lenaárd.

 

Satt och funderade på varför jag inte har en större bankrulle (för jag vet ju att jag har potential att bli grym :? ) så kom jag på att även fast jag spelar en del poker så är det säkert inte ens 1/5 del så mycket som många här på forumet och i övriga pokersverige.

 

Dels för att jag fortfarande ser poker som hobby/tidsfördriv, dels att jag hade flickvän som tyckte jag spelade alldeles för mycket (trots att jag spelade ännu mindre när vi var tillsammans) dels att jag har gjort och upplevt så grymt mycket de senaste åren som jag för allt i världen inte skulle byta ut mot några dollar....

 

Ska väl lägga till att jag är i högriskzonen (21 år och kille ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notan landade på 25 000 kronor och grabbarna lämnade 5 000 kronor i dricks. Han som betalade blev utskälld av flickan som burit fram champagnen ”Tycker du att jag är en dålig servitris?”.

Är inte 20% bra dricks?

 

Och om du tycker att 40 kronor för en banan är dyrt kan du lika gärna åka hem till slummen igen.

Vem tycker att 40kr i rakeback är något att ha? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som det star i artiklen sa spelar det ingen roll vad man gor i Vegas, staden blir inte imponerad for det. Ingen behover darfor forsoka imponera overdrivet pa nan annan. (jmf andra stallen tex stureplan for att ta ett svenskt exempel). Eftersom att det ar sa sjalvklart att man inte kan dominera med vare sig pengar eller ngt annat sa blir det en javligt avslappnad stammning. Fattar man sen inte att det forhaller sig pa detta viset o forsoker anda, o blir besviken, sa ar man 1. mindre begavad 2. en person som tar sig sjalv for pa stort allvar. Ken kanske ar lite irriterad pa att han inte far synas o glansa tillrackligt? Vad jag kan halla med om ar att folk som arbetar i service yrken i USA tror att dom standigt ar fortjanta av 50% tips, likadant pa alla hippare stallen vart man an kommer i staterna. Detta blir givetvis lite tydligare i Vegas i och med att hela staden mer eller mindre jobbar i ett serviceyrke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt bra skrivet duplistic, kunde inte ha sagt det bättre själv. Dessutom, den sk svåra misären nere i downtown Vegas o i vissa suburbian områden som beskrivs är ju minst sagt överdriven. Herr Lennard kanske skulle sätta det i relation till andra amerikanska städer, tex downtown Chicago o utkanterna runt Philly... O folk som jobbar inom resturang o klubb braschen i Vegas är snorkiga..stop the press.. Dom har väl alltid varit förbannat snorkiga så länge jag har varit i Vegas dvs de senaste 10 åren. Men Lennard kanske var med på den tiden när Moss o Greek spelade heads up vad vet jag, det kanske var bättre då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, klart han var. Den gode Ken var dar o vann en massa pengar o kopte bananer for 1c stycket, alla var trevliga o downtown Vegas luktade rosor o Chanel parafym. Clubb personal var nojda med den dricks dom fick alla var vinnare, o ghettona var inte populerade med utslagna 21 ariga forre detta onlinepoker proffs. If I could turn back time...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt bra artikel. Meningen är naturligtvis är att den ska ge något att fundera på till dom som känner sig träffade, det vill säga nyrika 21-30 åringar som det gått bra för inom poker och vill glassa i vegas, inget fel i det, man måste roa sig, men helt ärligt så känns det bara jävligt tomt och andefattigt. Använd pengarna till att spela högre för istället eller investera i något vettigt.

 

Kort sagt (jag har inte ens varit i vegas dock, har en uppfattning utifrån alla bilder, vad man läst och hört) så känns Vegas väldigt löjligt måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...