joeki Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Får jag bara fråga varför ni låser trådar där heta diskussioner uppstår? Vad är syftet? Nu tänkte jag på "Hur får man socialbidrag?" tråden som jag följde intresserat. Varför inte varna de som börjar gå för långt, och om ni måste hitta anledningar att använda era moderatorrättigheter - banna de som är jobbiga eller klipp ut tråden till en ny om det blir OT. Det är inte första gången jag ser det här på pokerforum och det brukar oftast rinna ut i sanden då alla trådar som vill diskutera det försvinner. Så alltså en fråga: Vad är syftet att avbryta en hetsig och uppenbart populär diskussion? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Flyttar in denna i "Om..."-gruppen. Ett längre svar kommer inom kort. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Det är inte att den är populär som gör att vi låser tråden utan när det blir för mycket OT och pajkastning (som någon i tråden påpekade). Vi haft liknande situation med andra trådar som väckt starka känslor och ibland behövs en cool off period så att det inte blir att för mycket "spy galla"-inlägg i en tråd, något som ingen får något vidare utbyte av. Så länge som en diskussion hålls på en saklig och hyfsat civliserad nivå så är det inga som helst problem att den är öppen, vi har haft flera tråden som vid ett antal tillfällen låstes eftersom folk flippat ur, men i slut änden blev det relativt lungt och då får den leva. Om en ny tråd om moral/etik kring socialbidrag startas och den håller sig på en vettig nivå så finns det inga skäl för oss moderatorer att låsa den med andra ord. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Okej, fair enough. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Just den tråden ballade ju ur å det grövsta redan från början, vilket ledde till att Kfluffie rensade lite och jag röt till. En sån tråd har vi såklart väldigt låg toleransnivå i. Vi har ju bättre saker för oss än att städa ur samma tråd flera gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Varför trådar låses är för såna som du skickar såna här pm:en till en. Från: joeki Till: AnnaDea Skrivet: 2006-08-24 20:22:47 Ämne: . hur kan du kalla folk egoistiska när du tar människors pengar och hånar dom samtidigt? du är så äckligt störd i huvet att jag fan mår illa. Någon *edit*Moderator får gärna ta till hanskarna här. Detta är inte första gången han går till person angrepp mot mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Biffbison Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Haha...moget PM Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CatEatDog Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Om en sån tråd försvinner gör det inget för mej. Nu vet jag inte vad det handlade om men man misstänker att det kan va att man vill ha birag för att spela poker... och sånt gör mej sååååååå förbannad. Var inte för så länge sen jag hadde en vild diskusion med en kille IRL som hadde fixat förtidspention för han spelade poker, den diskutionen slutade nästan med fysiskt våld, blodsugare i samhället har vi gått om, och tycker vi alla har ett ansvar att sätta dit dom eller på något sätt sätta en gräns. En sådan tråd får många yngre till att bli intreserade..... För övrigt, när morfar va 89 år hadde han problem att få plats på ett ålderdomshem... hur fan ska man då acceptera att någon stjäl bidrag då? Om diskutonen inte handlade om bidrags fusk så glöm/radera detta inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrZingo Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Själv tycker jag det är värre med folk som inte lärt sig stava till diskussion. Sånt patrask borde ju inte ens få något jobb Nej jag gillar inte människor som ser ner på de som lever i botten av samhällsskiktet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CatEatDog Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Själv tycker jag det är värre med folk som inte lärt sig stava till diskussion.Sånt patrask borde ju inte ens få något jobb Nej jag gillar inte människor som ser ner på de som lever i botten av samhällsskiktet. jag stavat dåligt... alltid gjort och kommer förmodligen göra... Och jag ser absolut inte ner på någon, har inte påtalat detta heller. Vet inte vart du har fått detta ifrån? Märkligt påhopp anser jag, min tråd handlade om BIDRAGSFUSK. Inte dom som BEHÖVER bidrag. "Själv tycker jag det är värre med folk som inte lärt sig stava till diskussion. Sånt patrask borde ju inte ens få något jobb" -Nej usch, fy fr sådana människor. Avskum är va dom är. Hur kan man bara anställa en sådan människa eller ens låta dom leva? (ironi) EDIT: Jag ser ner på vissa och det är väll dom som suger energi och utnyttjar andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Nej jag gillar inte människor som ser ner på de som lever i botten av samhällsskiktet. Inte jag heller, Men man kan ju se exempel på denna tråd (inte syftat till dig MrZingo) att folk inte kan låta trådar gå överstyr. Denna tråd handlar om socialbidragstråden och har redan gått överstyr! Det är tragiskt! Låser tråden! MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts