förklädda åsnan Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Slutställningen blev 1. Eury=46poäng. 2. Thestonk=33poäng. 3.joey=28poäng. 4.andrew_w=18 poäng. Rätta svaren: 1. pet shop boys-suburbia. 2. thåström-Vacker död stad. 3.nate dog and warren g-regulate. 4. R.e.m-Nearwild heaven. 5. Blue oyster cult-Don´t fear the reaper. 6.Bruce springsteen-My hometown. 7.The plan-Slow fall. 8.Elton john-Sorry seems to be the hardest word. 9.the byrds-mr tambourine man 10.Doktor kosmos-Varför är bussar så långa. 11.asta kask-Ringhals brinner. 12.Guns n roses-Civilwar. 13.the tremeloes-Silence is golden. 14. Kinks-Sunny afternoon. 15.Petula clark-Down town. 16.ccr-Up and around the bend. 17. Pet shop boys-Can you forgive her. 18.phil collins-Dance into the light. 19.Johnny cash-Hurt. 20. Led zeppelin-Kashmir. 21.billy idol-White wedding. 22. David bowie-Young americans. 23.Bob dylan-It aint me babe. 24.Olle ljungström-Tysk indian. 25. Jazzy jeff and the fresh prince-Boom shake the room. 26. Morrisey-You have killed me. 27. White stripes-I think i smell a rat. 28.beach boys-Help me ronda. 29.depeche mode-Personal jesus. 30.Kent-FF Citera
vivi Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Oj, det här verkade svårare än jag trodde. eurythmech toppar listan med 3 poäng, vilket även ger honom alla övriga platser i poängligan. Det bör nog tilläggas att låtarna förvisso kanske inte är de lättaste, men det är inte på något sätt några okända artister det handlar om, tvärtom så kan jag lova att de flesta borde känna till flertalet av artisterna. Citera
Andrew_W Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Det är ju det som är så jobbigt. Jag tycker att jag borde få ihop lite poäng på din lista men det är precis tomt. Väntar med spänning på facit. Citera
vivi Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Det är ju det som är så jobbigt. Jag tycker att jag borde få ihop lite poäng på din lista men det är precis tomt. Väntar med spänning på facit. Jag slänger upp den i morgon bitti - min tid (läs lunch) så jag hinner gå igenom drivorna av svar Citera
vivi Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Resultat: thestonk......10 eurythmech...3 1. bright eyes - if winter ends 2. depeche mode - photografic (on usound remix) 3. the mission - coming home 4. nick cave and the bad seeds - the ballad of Robert Moore and Betty Coltrane 5. olle ljungström - du ligger under 6. the wallflowers - one headlight 7. peace love and pitbulls - 2000 ways of gettin´drunk (slam mix) 8. traste lindéns kvintett - dansa på din grav 9. moby - that´s when I reach for my revolver 10. black rebel motorcycle club - whatever happened to my rock n roll 11.the white stripes - I think I smell a rat 12. rod stewart - I don´t want to talk about it 13. ministry - jesus built my hotrod - thestonk 14. bob hund - den lilla planeten 15. cat rapes dog - god guns and gasoline 16. blue for two - like an egyptian - thestonk 17. david and the citizens - betina 18. staffan hellstrand - klockan slår sju i sofia 19. stry terrarie - en osalig sång 20. monster . you´ll be sorry 21. ola magnell - min häst har blivit sjuk 22. songs of soil - seventeen 23. paul stanley (kiss) - take me away (together as one) 24. johan johansson - josef och maria 25. plastic ono band (john lennon) - well well well 26. johnossi - family values - eurythmech 27. tom waits - going out west 28. bob dylan - Blind Willie McTell 29. ed harcourt - he´s building a swamp 30. kjell höglund - genesarets sjö 31. front 242 - religion (lovelace a go-go mix) - thestonk (Tre av låtarna gav lite mer poäng, om man förrutom artist och låttitel korrekt angivit namnet på mixen, något som thestonk nästan lyckades med på sista låten) Citera
devalanteriel Postad 31 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Jag tror att du hade fått fler svar om du postat på en inte redan tagen dag, istället för att inkränka på en befintlig tävling. Citera
vivi Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Jag tror att du hade fått fler svar om du postat på en inte redan tagen dag, istället för att inkränka på en befintlig tävling. Tja, det kan du ju ha en poäng i såklart. reviderad ställning: thestonk...........10 eurythmech........3 devalanteriel.......1 Citera
eurythmech Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Onekligen omärkliga artister i vivis tävling. Vad gäller åsnans så missade jag väl ingen pinsam egentligen (var lite rädd för det). Det var väl White Stripes och Petula Clark jag borde ha tagit. Citera
Andrew_W Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Jag inser att jag borde känt igen vissa intron på Vivis lista. Eurythmech, hur går det med din temalista? Åtminstone devalanteriel är sugen på lite tennisfrågor tror jag. Citera
eurythmech Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 På tok för bakis. Kanske i morgon. Citera
SantaClawzz Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Dog intresset att luska ut lite låtintron? Vad använde ni för program att skapa dessa intron? Jag får väl fixa 30 låtar själv om det ska vara på det här viset Citera
Bluwajt Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Dog intresset att luska ut lite låtintron?Vad använde ni för program att skapa dessa intron? Jag får väl fixa 30 låtar själv om det ska vara på det här viset Goldwave använde jag, smidigt och enkelt. Audacity är ett annat alternativt. Båda finns hos google. Citera
eurythmech Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Lägg gärna ut nytt! Jag kommer nog också lägga ut nytt. Beror på uppkoppling framöver. Citera
Andrew_W Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Så trevligt om den här tråden vaknar till liv igen! Jag har en hemtenta som ska in om två dagar som jag inte börjat skriva på så jag behöver så många distraktorer som möjligt. Så... shoot! Vad hände med åsnan egentligen? Jag tycker inte att användare som ger bidrag till en musikontrotråd borde få bli avstängda, det borde ju nästan gå att jämställas med en dödssynd eller så. Citera
eurythmech Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Jag tror att åsnan bestämde sig för att se hur långt han kunde pusha moderatorerna, är lite osäker. Kanske borde kolla om han kan bli påsläppt igen. Citera
SantaClawzz Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Då så.. Nu har jag knåpat ihop 40st intron av blandad karaktär. Vi kör samma regler som förut. 1p för rätt artist 1p för rätt låttitel 3p om man klarar både artist och låttitel Här kan ni tanka hem zipfilen: SantaClawzz Intron Eftersom tråden har somnat in ett tag tänkte jag att man får fram till måndag kl 20.00 på sig att lösa detta. Skicka ditt svar via PM till mig. Lycka till!! Citera
SantaClawzz Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Ställningen kl 19.29: Andrew_W - 51p eurythmech - 47p Citera
Bluwajt Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Aja, dags för mig att klonka sistaplatsen då.. edit: 1...Va e detta? 2...Aldrig hört 3...Men va fan ... 10...Måste ha den "smalaste" musiksmaken i världen, lägger ned. Ovanstående är numera standard för mig på musikintrotävlingarna. Matteprof får komma tillbaka så ja har någon att vinna över iaf Citera
Andrew_W Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Eurythmech är ju bara för sämst! Snart kommer mitt bidrag. Citera
eurythmech Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Eurythmech är ju bara för sämst! Snart kommer mitt bidrag. Är det mitt fel att jag har fått Andrewitis och glömmer bort namn på artister och låtar? Citera
Andrew_W Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Eurythmech är ju bara för sämst! Snart kommer mitt bidrag. Är det mitt fel att jag har fått Andrewitis och glömmer bort namn på artister och låtar? Du, du har inte sett listan jag skickade in, so be quiet. 20 timmar kvar tills min tenta ska vara inne. Jag har skrivit exakt en halv sida. Du anar inte hur kreativ jag kan bli i ett sånt här läge. Det är mycket möjligt att jag slår personligt rekord i musikintrotävlingen ikväll. Citera
Andrew_W Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Andrew_W - 51p Fan vad snål du är! Jag får jobba lite till med andra ord... Citera
SantaClawzz Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Andrew_W - 51p Fan vad snål du är! Jag får jobba lite till med andra ord... För vissa räcker det inte att hamna överst på listan.. Citera
Andrew_W Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 För vissa räcker det inte att hamna överst på listan.. Ånej, här gäller det att gapa efter mycket! Eurythmech lider av tillfällig musikamnesi, men han ligger ju inte långt efter så... Citera
eurythmech Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Men herrejösses! Som det lät tidigare var jag beredd att se en score på ca 115 poäng. Tss! Det där ska jag väl kunna plocka in... Citera
Recommended Posts