Gå till innehåll

Sevenfeet - Byter grind mot gringo i 8v...

Recommended Posts

Postad

Gick till Ica enkom för att köpa salt idag....

Fick även ett par IRL-grejer fixade som jag skjutit upp som fan. På något lustigt sätt brukar det hjälpa självförtroendet även vid borden faktiskt. Att man liksom inte har släppt sitt vanliga liv som jag kan göra ibland när det blir mkt spel. Hann även med att umgås lite med en vän innan jag satte mig vid 01-tiden tror jag. Ska inte tråka ut ngn med massa HH's nu. Kan bara säga att jag spelade riktigt bra poquer samt hade en rejäl portion tur emellanåt.

+ $1040

Sova gott på den! Snark vad sent det blev då... lunch 11.50 med friends... orka!

.

• Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
stort grattis till dig som lyckats ta dig upp ur din rigggrop :)

Tack för det.

Ganska sjukt dygn sedan jag skrev igår natt. Tyckte medans jag satt och skrev förra inlägget att det kom ett litet illamående krypande. Sedan gjorde jag en macka, tog en tugga sen tog det 15 sekunder innan den tuggan var på väg upp igen. Spydde aldrig på riktigt men låg sen hela morgonen i feber och illamående. Sov kanske 2-3h innan kl 12 då febern la sig lite och jag somnade om till kl halv åtta på kvällen... sick. Har sen mått pyton ända till framåt 02 då jag tog en Alvedon och kände mig mkt bättre. Så bra att jag trodde mig kunna lira lite.

Körde halva inköp till en början för att känna av hur skärpt jag var utan att det riskerade att kosta för mkt. Gick bra och jag var snabbt uppe på +$150, sen blev mitt överpar settat för $60, mitt topptvå utdraget av hålstege för $50 till och en "bluff" (hade bästa handen men no pair) utdragen för $30+ så var jag nere på minus. Kändes ändå bra så fortsatte och låg som bäst upp $350 nånting. Sen typ kollapsar jag i två potter strax efter varann och tappar till plus $50 bara... lolilolol

Donkar iväg nästan $200 med oträffad 44.... :shock: inte godkänt. Hade haft litet småkrig med en motspelare. Så höjer han i sen pos och jag slår om pre ur BB till $15, kommer T83-flopp och jag bettar ut $20 beredd att ställa om han höjer vilket jag räknar med att han gör oavsett hand vid det här laget. Han har nästan $200 och jag täcker så det finns lite utrymme för moves. Han höjer med runt $45 och jag ställer... idiot.. rakt in i set med 88. Kan bli så fel när man bestämmer i förväg hur man ska spela en hand.

Strax efter orkar jag inte slå om pre med AK ur SB trots sen raise, allt p g a hur fel det gick i ovanstående hand. BB som jag tyckt varit riktigt fiskig synar också, jag checkraisar på A74-floppen med 2 ruter och båda synar.... damnit... turn kommer 9 tror jag och jag har knappt ett pottbet kvar som ju måste in pga ruterdraget. Lucky BB kan bara kallsyna AI med set i 7:or...

Gick ju bra ett tag iaf... men ska nog ha hårdare policy att inte spela ur form. Iofs ändå plus men....

FRÅGA

Är draget tillräckligt bra för att dega in???

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 24, 21:08:14 ET 2006

Table Table 106780 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 4

Seat 4: TheTallest1 ( $91 )

Seat 5: sf_h2005 ( $103.05 )

Seat 6: nootey ( $21.50 )

Seat 3: rigormortay ( $99.35 )

rigormortay posts small blind [$0.50].

TheTallest1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to TheTallest1 [ Qd Jd ]

nootey folds.

rigormortay calls [$0.50].

TheTallest1 raises [$3].

rigormortay raises [$11].

TheTallest1 calls [$8].

** Dealing Flop ** [ Js, Ts, 8d ]

rigormortay bets [$17].

TheTallest1 goes all-in?

------------------------------------

+ $58

Postad

Jaha.. Que pasa?

Inge rigg alls nu. Kämpar och kämpar, vinner jordnötter och förlorar monster mest. Stått och trampat senaste 5-6 sessionerna. Upp ett par hundra den ena för att tappa 300 nästa. Back runt $600 från senaste posten tror jag.

Ljuset i mörkret är väl att jag och klonk-hasse kammade hem en 100+10 på SvS igår som gav ungefär 6000:- i förstapris. Satte in 500 på SvS för att spela den och en annan turnering. Spelat lite CG där sen och plussat en dryg tusenlapp till. Hållt mig till NL 1/2 då för att känna in klienten, gillar den inge vidare. Motståndet är allmänt kasst men jag har ändå lyckats donera friskt till flera motståndare som aldrig bettat själva en enda gång. Verkar som att i samma sekund som jag förlorar min första pott mot dem när de synar ner med 3e paret och jag dömer ut dem som synstationer så kan jag inte träffa en hand mot dem igen på typ 2h. Frustrerande men egentligen bara dåligt av mig. Allmänt trött annars, osugen på poker och spelar klart under min förmåga. Måste försöka ladda om batterierna på nåt sätt.

Står ungefär där jag stod för nästan 2v sedan och det är ju inte som det ska. Blir pokerpaus till fre iaf, kanske är en fylla jag behöver förresten?!?!

Kul hand bara... Det gäller att orka ta de marginella värdebetten ibland

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 31, 21:55:36 ET 2006

Table Table 126632 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: BrigeA ( $82.45 )

Seat 2: Rounder_P ( $105.20 )

Seat 4: xferrarix ( $397.52 )

Seat 5: TheTallest1 ( $127.85 )

Seat 6: omac80 ( $84.80 )

Seat 3: spezunk ( $97.50 )

spezunk posts small blind [$0.50].

xferrarix posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to TheTallest1 [ Ks Ts ]

TheTallest1 calls [$1].

omac80 folds.

BrigeA folds.

Rounder_P folds.

spezunk calls [$0.50].

xferrarix checks.

** Dealing Flop ** [ Qs, Ac, 7c ]

spezunk checks.

xferrarix bets [$1].

TheTallest1 raises [$4].

spezunk calls [$4].

xferrarix calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

spezunk checks.

xferrarix checks.

TheTallest1 bets [$14].

spezunk calls [$14].

xferrarix calls [$14].

** Dealing River ** [ 6s ]

spezunk checks.

xferrarix checks.

TheTallest1 checks.

spezunk shows [ Jc, 2c ] high card Ace.

xferrarix shows [ Kc, 9c ] high card Ace.

TheTallest1 shows [ Ks, Ts ] high card Ace.

TheTallest1 wins $54.15 from the main pot with high card, Aces with Ten kicker.

Till next time...

.

Postad

Vad har hänt idag?

- Sjukt utdragen x 2 i en 100+10 SEK turnering på SvS

- Sjukt utdragen i CG på SvS, ändå upp 1300:- på NL1/2 (sek)

- Köpte in en "äkta" Royal Flush på SvS, high hand JP?!?! nehe..

Tror att jag ska hålla mig till lite lägre nivåer fram till resan nu. Biljetterna är betalda och jag har nått budget ganska precis, vill inte riskera en riktig dropp och stå utan reskassa... Lite feg eftersom jag spelat ganska kasst på slutet med undantag av idag.

Nu blir det fest!!

• 3 weeks later...
Postad

Hej igen!

Som jag sade i min senaste post (hur fort kan 17 dagar passera egentligen?) så har jag tagit det lite lugnare med pokern ett tag. Spelat i princip bara NL 1/2-2/5 på Svenska Spel och en del FL $2/$4 på World Poker Exchange. På SvS vinner jag ganska bra på 1/2 men blir Bad Beatad och tiltad på 2/5 så är väl nästan jämnt upp på CG där på 2v. Ett par turneringspris har gjort att jag har några tusenlappar på kontot iaf. Satte trots allt bara in 500kr.

Satte in $600 på WPX i början på november för att testa sajten. Ruskigt nöjd med rake-frågan. Spelet är väl precis som väntat lite tuffare rent allmänt. Kanske ganska mkt tuffare. Men med 100% rakeback comin in varje måndag är det nästan svårt att backa. Går lätt att raka $600 på en vecka på 2/4 fixed. Spelet gick bra till en början och plussade lite men stadigt i några dagar trots inget bländande spel. Som vanligt med Fixed får man ju i efterhand - när swingen slår tillbaka - betala för allt sitt slask. Med ränta känns det nästan som. Jag åkte på en bra smäll iaf efter en 4-5 dar och tappade typ 125 big bets på en dag nästan utan att tilta... kul.

Tänkte inte ge mig med Fixed-spelet den här gången för jag kände att jag blev bättre nästan varje dag och kände att jag troligen hade edge på ganska stor % av motståndet. Låg sen och guppade 30 big bets hit och dit i en vecka innan jag gav upp. Lol.

Gått över till att spela NL100 och 200 istället, fortfarande på WPX. Tajtare spel än på Party och ganska mkt motrigg för min del. Förutom en dag på ett bord då jag hade all medrigg i världen tror jag. Drog egentligen bara ut halvfult i en pott men fick många sköna set ups och mkt betalt av okända händer. Total motrigg på mina andra 2 bord resulterade i att jag efter några timmars spel hade hela wpx-rullen på ett bord... $1500. Orka riggen.

Spelat en liten session nu på morgonen då jag kom hem till uppsala vid 05.30 efter att ha varit borta över helgen. Spelade riktigt bra.. sugen efter pokerfri helg. Tripplar mitt halv inköp på NL200 efter att ha ställt en re-raise + kallsyn med mina TT. Hade read på re-raisaren som blixtsynade med 77. Kallsynaren småsteker men synar med AKs. Skönt att det står.

Fortsätter spela bra och är upp runt $400 efter en dryg timme. Funderar på att lägga mig och sova några timmar till men dröjer mig kvar... och som vanligt åker jag ju på bitchslappen så fort jag har ens tänkt att jag ska lägga ner, så sjukt, varje gång, likadant, mitt liv är riggat!!! :lol:

Checkraise-ställer iaf en kille på turn när jag har 88 och brädan ligger 569,8 med två klöver... blixtsyn av TT... river 7:an såklart. Ca $100 rök där.

(Kommentera gärna denna hand)

På NL200 tricksar jag nästan samtidigt till det lite och gör en lite "för liten" re-raise ur BB när knappen höjer först in. Gör medvetet en mindre re-raise än vanligt för jag vet att killen lägger allt utom stål annars. Tror han betade $6 och jag slog upp till $12 istället för normala $25. Floppen kommer iaf KQx med två hjärter, jag har QQ så det är ju en bra flopp lixom. Bettar 3/4-pott och får ganska snabb syn. Kan ju va vilken Kung som helst eller hjärterdraget. Turn kommer blank och jag checkar, vill få in en checkraise här, han bettar $15 i potten på $55-60 och jag slår om till $65. Ganska snabb syn igen och hjärter på river. Potten är runt $180 här tror jag, och han har $88 kvar. Jag är ur pos som sagt. Vad göra??

Att han överhuvud taget betar turn säger mig att han inte har hjärterdraget. Vad tjänar det till att öppna upp för en check-raise där med en bet som iaf är för liten för att kunna ta hem potten direkt??

Förutom turnbeten säger dock allt i hans spel att han har hjärterdraget och isf nu färg. Jag stoppar iaf in och tänker att jag vill inte missa att få värde från lägre set elr KQ. Dessutom kan jag knappast lägga triss i damer här mot ett halvt pottbet.

Kommentar någon? Finns check-fold på river? Spela annorlunda tidigare i handen? Vad tror ni han har?

------------------------------

Slutsatsen av mitt spel på WPX efter ca 2v är att jag inte mer än slår raken men att det inte är så illa pinkat ändå eftersom man lätt rakar $4-600 i veckan. För övrigt tiltar jag så lätt nu då det känns som att jag när som helst när jag spelar ska åka på en riktig smäll igen då det gamla mönstret med "bra pluss i 1-2h och sen fetsmäll för att hamna på back inom 3 minuter" har börjat upprepa sig allt oftare senaste 2v. Ska bli skönt att dra iväg och koppla bort pokern helt och hållet ett bra tag.

Planet går på sön... klonk!