Gå till innehåll

anegym vill bli bra på NLT


anegym

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag heter André och är en 21-årig student från Umeå som älskar poker. Har tidigare bara spelat FLT 1/2 6-max, men tycker att No- limit är roligare. Därför tänker jag i fortsättningen spela det! Tyvärr är jag för tillfället sämre på NLT än FLT men förhoppningsvis ska det bli ändring på det.

 

Jag spelar för tillfället NLT 25 och NLT 50 på party. Tänker dock bara spela NLT 25 ett tag framöver, då jag känner att jag vill experimentera med mitt spel utan att det ska kosta för mycket.

 

Min bankrulle är på ungefär 2500 dollar.

 

Vad jag känner att mina största läckor än så länge är:

 

* Jag är för rädd om mina pengar. Detta gör att jag blir för vek.

 

* Jag synar stora bettar fast jag "vet" jag är slagen. Varför jag gör detta är obegripligt. Antagligen för att jag så gärna vill vinna.

 

* Jag har en tendens att slowspela för mycket. Detta har mer än en gång kosstat mig hela stacken

 

* Jag vill vinna tillbaka det jag förlorat samma dag. Något som ibland leder till att jag spelar för mycket och dessutom förlorar mer.

 

*Jag är dålig på att utvärdera mitt spel och posta HH:s här. Detta kommer bli bättre.

 

*Jag är dålig på att föra statistik på hur mycket jag spelar och vinner eller förlorar. Detta ska den här dagboken hjälpa mig med.

 

*Jag spelar fast jag känner att jag kommer att spela dåligt. När jag är

trött osv. Nånting jag måste sluta med.

 

Punkterna ovan känns inte så svåra att förbättra. Och det ska jag klara! Jag tror nämligen att jag har det som krävs för att bli en vinnade spelar på högre nivåer. (Hur höga får tiden utvisa :D ) Jag tycker jag har en bra kännsla för spelet. Är rätt bra att läsa folk och många sessioner spelar jag riktigt bra med få misstag. Mitt problem är att jag för ofta spelar för dåligt.

 

Jag har mycket att lära och hoppas få hjälp av er på forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...