Gå till innehåll

Stringbet, vem har rätt?


Forsberg66

Recommended Posts

Hejsan, vet ej om detta är den rätta tråden att posta i men...

 

Jag satt och spelade headsup låglimit poker och sitter i sista pos som dealer. på flopen säger min motståndare "bara för att du lägger upp en flop så betar jag X" jag synar, likadant sker på turn. på river träffar jag stege och han säger "bara för att du lägger upp en river så måste jag gå all in". jag blixt synar och han ser ut som ett frågetecken

(när jag blixtsynar gör jag det igenom att blixtsnabbt lägga upp korten,innan han egentligen ens reagerat)

Notera att han säger "bara för att du lägger upp river, måste jag gå all in" precis när riverkortet faller. vild diskution utbryter.

Frågan: jag vill ha det till ett bindade beslut, att han säger all in. han säger att de inte är det, eftersom han sa de utan att, enligt han, ens sett river kortet. Vem har rätt?

 

//tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=861&highlight=stringbet

 

 

Ett Stringbet är väl f.ö. när man stoppar in marker (med intention att höja) och slänger in t.ex. 1000 och sedan går tillbaka för att slänga in 1000 till (och måste då ta tilblaka de "extra" tusen då höjningen ska ske i "en rörelse").

 

I det här fallet så ska gå han AllIn, din "kompis" d.v.s., då han har sagt "Jag går Allin" (Dock inte ordagrant men med samma betydelse) och stoppa in keramiken och du kan basera ditt beslut efter Rivern har fallit (ifall du vill syna eller lägga dig). Nu väljer du att syna och då ska han stoppa in sin keramik och du ska håva in den.

 

Det där är enligt mig fusk och jag skulle inte vilja spela med honom igen, iaf inte i ett "homegame" där det ska vara lite roligt men ändå någorlunda seriöst.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag blixtsynar gör jag det igenom att blixtsnabbt lägga upp korten,innan han egentligen ens reagerat

 

Detta förutsätter givetvis att du sagt syn innan du lägger upp korten. Lägger du upp handen utan att säga något är handen muckad, även om du har nötterna.

 

joo självklart sa jag syn, dock i samma veva som jag la upp korten, men de va sagt innan dom va visad för han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=861&highlight=stringbet

 

 

Ett Stringbet är väl f.ö. när man stoppar in marker (med intention att höja) och slänger in t.ex. 1000 och sedan går tillbaka för att slänga in 1000 till (och måste då ta tilblaka de "extra" tusen då höjningen ska ske i "en rörelse").

 

I det här fallet så ska gå han AllIn, din "kompis" d.v.s., då han har sagt "Jag går Allin" (Dock inte ordagrant men med samma betydelse) och stoppa in keramiken och du kan basera ditt beslut efter Rivern har fallit (ifall du vill syna eller lägga dig). Nu väljer du att syna och då ska han stoppa in sin keramik och du ska håva in den.

 

Det där är enligt mig fusk och jag skulle inte vilja spela med honom igen, iaf inte i ett "homegame" där det ska vara lite roligt men ändå någorlunda seriöst.

 

MVH

//KF

 

mycket bra svar, precis det jag letade efter! tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...