Max Cady Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 SnG 20+2 Turbo på SS Har inga reads på spelarna mer än att PappaGoran spelat en del skakiga händer bla A8o i sen mittenposition. Hendar nr1 har bla spelat ATo i mittenposition och Panter69 har synat en all in med Q9s! Denna hand var väldigt märklig då jag fick syn både på floppen och på turn då jag re-raisade. Undrar hur jag skulle spelat handen optimalt? Att jag vann den här gången innebär ju inte att detta spel ALLTID är optimalt för att vinna så mycket chips som möjligt och samtidigt akta sig för att bli utdragen! Hand #85549136 vid bordet: Sill snabbis Startad: Wed Aug 23 14:39:30 2006 Julia E sitter på plats 1 med 730.00 alebrottar sitter på plats 2 med 820.00 VARFAR sitter på plats 3 med 685.00 Hendar nr1 sitter på plats 4 med 1520.00 panter49 sitter på plats 5 med 1475.00 PappaGoran sitter på plats 6 med 2080.00 studs sitter på plats 7 med 765.00 Cthar sitter på plats 9 med 1850.00 Hendar nr1 satsar s mörken 50.00 VARFAR satsar l mörken 25.00 VARFAR: --, -- Hendar nr1: --, -- panter49: --, -- PappaGoran: --, -- studs: --, -- Cthar: --, -- Julia E: 5h, 6h Ingen kanonhand direkt… alebrottar: --, -- Pre-flop: panter49: Syna 50.00 PappaGoran: Syna 50.00 studs: Syna 50.00 Cthar: Lägger mig Julia E: Syna 50.00 Hmmm…225 i potten och 50 för att syna? Bra odds, limpar… alebrottar: Lägger mig VARFAR: Syna 50.00 Hendar nr1: Höj 100.00 Hoppsan! panter49: Syna 100.00 PappaGoran: Syna 100.00 studs: Syna 100.00 Julia E: Syna 100.00 Nu är potten uppe i 650 och det kostar 50 att syna? Solklar syn med tanke på pottodds och position!! VARFAR: Syna 100.00 Flop (Board: 2d, 6c, 5s): Inte dum flop… 61514; Har vääldigt svårt att tro att någon träffat mer än mig här, skulle vara en triss i så fall. VARFAR: Passa Hendar nr1: Satsa 50.00 En bet på 50 i en pott på 800? Triss eller? panter49: Lägger mig PappaGoran: Syna 50.00 Har odds att syna precis som… studs: Syna 50.00 …denna spelare har. Julia E: Höj 300.00 Måste dunka på här för att få bort nåt lågt par som riskerar att bli triss eller ett högre tvåpar samt för att se vart jag står. VARFAR: Lägger mig Hendar nr1: Syna 300.00 Va? Två överkort antagligen. Höjde ju i BB men bara 2*BB… PappaGoran: Syna 300.00 Han också? Vad sitter de på egentligen? Den här snubben limpade ju in preflop! studs: Lägger mig Turn (Board: 2d, 6c, 5s, 10c): Hendar nr1: Passa PappaGoran: Passa Julia E: All in Vill hemskt gärna ha potten här då jag är lite orolig för vad dom har! Vill inte att ett överpar ska bli triss på river samt har duktigt mycket i potten nu… Hendar nr1: Syna 330.00 Ja, både denna snubbe och PappaGoran har mycket i potten nu. PappaGoran: Syna 330.00 River (Board: 2d, 6c, 5s, 10c, Qd): Oj, jobbigt! Hendar nr1: Passa Va? Båda checkar? PappaGoran: Passa Showdown: Hendar nr1 visar: 8h, 8d (par i åttor) PappaGoran visar: As, 10s (par i tior) Julia E visar: 5h, 6h (två par, sexor och femmor) Huvudpott: Julia E vinner potten på 2540 med två par, sexor och femmor Fett nice! Denna gång var oddsen OCH turen på min sida! (0.0 spelavgiften togs ut för den här handen) Förstår att båda spelarna gick med preflop med sina händer, de hade bra odds plus att Hendar nr1 redan hade en färdig hand. Hendar nr1 betade ALLDELES för mesigt på floppen! Utan någon jätteraise preflop och en stor re-raise från mig preflop vet jag inte om hans syn är rätt? Borde lukta triss när jag re-raisar eller? Att PappaGoran synar en bet och en re-raise på floppen är helt sanslöst! När han nu synat fattar jag inte varför han inte betar på turn när han träffar topparet och snubben innan checkatt? När jag går all in är synen från Hendar nr1 lite konstig. Jag har limpat preflop för att sen syna en miniraise preflop. På floppen re-raisar jag ganska ordentligt och på turn ställer jag! Vad tror han att jag har egentligen? Han borde ju förstå att floppen hjälpt mig ganska ordentligt! Eller har jag helt fel här? PappaGorans syn är liite mer förstålig. Han har TPTK, potten är på ca 2400 och det kostar honom 330 att syna! Det blir 13% av potten det kostar att syna med 6 outs dvs ca 25% chans att förbättra handen. Denna tråd blev nån sorts jag-skriver-och-funderar-högt-tråd. Vet inte om mitt spel och mitt/mina resonemang är helt åt skogen, vad säger ni? Citera
emilio_15 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Fooold pre !!! När du spelat som en tomte äre bara å dega flopp. Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Fooold pre !!! När du spelat som en tomte äre bara å dega flopp. What he said. Kan också tillägga att 65s är en jättefin hand att se billiga floppar med, särskitl i position och i flervägspotter. Men det gäller bara när den potentiella avkastningen är mkt stor jämfört med investeringen. Nu har du så kort stack att din potentiella vinst inte är särskilt hög i jämförelse med vad limpen kostar. Du vill ha MINST det dubbla i din stack för att limpa här imho. Citera
Max Cady Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Att det är en skithand är jag nedveten om. Brukar ALDRIG spela den överhuvudtaget, inte ens i sen position men denna gång tänkte jag att oddsen gjorde att det var okej och så träffade jag fint! emilio_15's inlägg kommenterar jag inte ens, inte konstruktivt alls! Citera
emilio_15 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Att det är en skithand är jag nedveten om. Brukar ALDRIG spela den överhuvudtaget, inte ens i sen position men denna gång tänkte jag att oddsen gjorde att det var okej och så träffade jag fint! emilio_15's inlägg kommenterar jag inte ens, inte konstruktivt alls! Ska jag berätta varför du ska folda pre eller? Okej, onödigt att säga att du spelat som en tomte men att få in så stor del av stacken pre i en SnG med 65s är inte bra. Citera
garpen Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Att det är en skithand är jag nedveten om. Brukar ALDRIG spela den överhuvudtaget, inte ens i sen position men denna gång tänkte jag att oddsen gjorde att det var okej och så träffade jag fint! emilio_15's inlägg kommenterar jag inte ens, inte konstruktivt alls! Tycker hans inlägg beskriver situationen bra, när du väljer att spela den preflopp (fel beslut) kan du ju inte vika på den floppen. Citera
Max Cady Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jag håller med om att 65s INTE är en stabil hand at spela när man har så lite i stacken som jag hade! Jag förklarade dock varför jag DENNA gång valde att spela handen, för att oddsen var bra. Det är dock postflop som är det intressanta i handen och det är det spelet jag vill ha kommentarer på! Citera
emilio_15 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Nej det är inte postflopspelet som är intressant, för där är det bara att raisa/ gå allin, när du spelat den som du gjort preflop. Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jag förklarade dock varför jag DENNA gång valde att spela handen, för att oddsen var bra. Jag menade alltså det här aktuella fallet, det spelar ingen roll att du har flera limpare före dig. Citera
garpen Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jag håller med om att 65s INTE är en stabil hand at spela när man har så lite i stacken som jag hade! Jag förklarade dock varför jag DENNA gång valde att spela handen, för att oddsen var bra. Det är dock postflop som är det intressanta i handen och det är det spelet jag vill ha kommentarer på! Vad skulle vara intressant då? Hande spelar ju sig själv på floppen och framåt Citera
Max Cady Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 VA! Tror du att jag får syn då eller?! DET om nåt måste väl vara att spela handen fel! Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 VA! Tror du att jag får syn då eller?! DET om nåt måste väl vara att spela handen fel! Självklart får du syn då också. Citera
Chipleader_87 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 På den nivån får du syn av det mesta... Citera
Gäst Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Är ju faktiskt ingen katastrof om du inte får syn heller, det ligger redan en massa marker i potten. Citera
wheelinho Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Citera
garpen Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Så du tycker det är bra spel att limpa SC med den stacken? Om han inte träffar så slänger han iväg en stor del av stacken varje gång. Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Förklara båda delarna i ordet "oddsbög", samt uttryckets relevans till denna tråd, eller dina undermåliga råd. Citera
Sansrom Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Julia E: Höj 300.00 Måste dunka på här för att få bort nåt lågt par som riskerar att bli triss eller ett högre tvåpar samt för att se vart jag står. Max, du överanalyserar postflopspelet. Ett tips när du är såhär shortstackad är att tänka efter preflop hur du kommer att spela postflop vid olika träffar. När du träffar tvåpar med typ 20% av stacken investerad finns det liksom inget att fundera över. Din höjning på flop är helt och hållet för värde, inte för att få bort sämre händer och inte för att se var du står. Det sistnämnda är jag lite nyfiken på, skulle du lägga för omslag? Sen kan man tycka att det är lika bra att pusha in degen direkt, men jag tror inte det har någon direkt betydelse här. Citera
wheelinho Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Så du tycker det är bra spel att limpa SC med den stacken? Om han inte träffar så slänger han iväg en stor del av stacken varje gång. Min åsikt, Skrev inte att det var bra spel. Citera
wheelinho Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Förklara båda delarna i ordet "oddsbög", samt uttryckets relevans till denna tråd, eller dina undermåliga råd. Farbror polis, ta och fånga bovarna istället för att sitta och läsa på PF.nu. Skrev min åsikt bara. Sen kan bögar var att ta i, men det blev så i alla hast. Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Förklara båda delarna i ordet "oddsbög", samt uttryckets relevans till denna tråd, eller dina undermåliga råd. Farbror polis, ta och fånga bovarna istället för att sitta och läsa på PF.nu. Skrev min åsikt bara. Sen kan bögar var att ta i, men det blev så i alla hast. Vad din åsikt var framgick inte. Det var det jag försökte säga, på ren svenska. Citera
wheelinho Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 klart man limpar där, är ni oddsbögar eller? Floppen skulle jag därimot bombat in keramiken så snabbt som möjligt. Förklara båda delarna i ordet "oddsbög", samt uttryckets relevans till denna tråd, eller dina undermåliga råd. Farbror polis, ta och fånga bovarna istället för att sitta och läsa på PF.nu. Skrev min åsikt bara. Sen kan bögar var att ta i, men det blev så i alla hast. Vad din åsikt var framgick inte. Det var det jag försökte säga, på ren svenska. öhhhhhhhh är du full eller är jag dum i huvet? Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Det övergår mitt förstånd hur du ännu inte har kunnat förmå dig att skriva vad du menade. Citera
JohnH Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 En liten grej bara... Som dom andra nämner kan det vara så att du inte borde droppa in en syn "för att det ser ut o vara värde" i en syn. Risken är överhängande att du får en höjning mot dig och då har du alltså gett bort 8-10% av dina marker på en syn som såg bra ut i ett första anseende. Det var ju trots allt massor av killar som satt bakom. Jag har svarat i en annan tråd där du undrar över din situation vid nivå 4 och de kan ev vara en läcka med lite för många syn i tidig-mittenpostion? Fullt möjligt att jag drar slutsatser på för få HHs. Jaja.. nice avslut o det ser inte så jävla tokigt ut Citera
Recommended Posts