Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tågstationen är din vän. Nej men skämt o sido så om man ska tro det du har skrivit hittills så är det ingen som helst fara och ja kan lova dig att du kommer att hitta fetplusset snart! Man åker inte på hur många runner runners och 2-outare som helst. Om det bara är sånt du förlorar på så är det ingen fara alls.

Angående turneringar för $5 + 0.50 så tycker jag personligen att det är helt ok att skotta sånt med din rulle, skulle knappt kalla det skotta äns. I mina ögon så när man har så liten BR så kan man skotta på rätt friskt, iaf tills den sjunker farligt lågt (typ till $100), då borde man ta tag i det o spela upp det igen "the safe way". Säger inte att du ska skotta NL50 typ men $5 turrar är ju knappt över din bankroll så det kan du gott kosta på dig.

Lycka till! :)

Tack för ditt inlägg. Just nu har mycket det jag förlorat på varit runners och 2:outare. Och det gör mig lite tiltad vilket leder till onödiga och dumma syner. Sessionen imorse förlorade jag även inköp på färg mot högre färg två ggr, och färg mot kåk två ggr, och det brukar inte hända så ofta. Nu är rullen liten igen så får väl börja spela lite tightare igen och arbeta upp den.

:club::diamond::heart::spade:

Just nu sitter jag på bibblan och ska snart jobba :shock: återkommer vid nio ikväll!

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hmm, det är ju trist. Men du fan nu har ja läst hela dagboken och såg lite saker som förbryllar mig. För det första ska du ALDRIG NÅGONSIN lira på fyllan, aldrig! En annan sak var att jag såg ett inlägg där du skrev att "på något sätt hamnade rullen på $211", från typ $100? Lägg ner skottandet totalt asså, det är meningslöst och du kommer gula inom en snar framtid. Jag antar att du satte dig på NL50 vid det där tillfället och det är riktigt farligt, du borde vänta tills du har minst $400-$500.

Lycka till!

Postad
Hmm, det är ju trist. Men du fan nu har ja läst hela dagboken och såg lite saker som förbryllar mig. För det första ska du ALDRIG NÅGONSIN lira på fyllan, aldrig! En annan sak var att jag såg ett inlägg där du skrev att "på något sätt hamnade rullen på $211", från typ $100? Lägg ner skottandet totalt asså, det är meningslöst och du kommer gula inom en snar framtid. Jag antar att du satte dig på NL50 vid det där tillfället och det är riktigt farligt, du borde vänta tills du har minst $400-$500.

Lycka till!

Skottandet är ett otyg som jag förhoppningsvis aldrig kommer göra igen. Spela på fyllan är också dumt, borde ha ett alkolås på datorn :D

Postad

Lite tiltad. Spelade en turnering där 4 var itm jag kom 5. Blev utdragen av en kille som var så sjukt dålig fattar inte hur han kom till finalen han synade alltid ner till river oavsett vad han hade eller som låg på brädan.

hade typ AJ

flop:

A56 bet pot syn

turn 3 bet pot syn

river 8 all in syn han visar stolt upp 83o

kan tyvärr inte skratta åt det. :spade::twisted::evil:

Har plussat på cg medans.

Br: 172 $

FPP 500/2000

Postad

Nu ska det grindas! Måste samla många fpp nu så jag får ihop till bonusen. Tänker spela 3-5 cashbord och nån turnering, rapporterar sen.

Edit: Har plussat 3 inköp hittils :D ska köra en satellit till en 5k turre ikväll för 5.50 $ nu.

Br: 182 $

Postad

Satelliten gick bra i början chippie ända fram tills precis innan finalbordet, gick all in från knappen med K8 för att stjäla blindsen, dem var riktigt höga då det var turbo. Fick syn av AQ och klonkade inte, hade bara lite marker och åkte som 8 på finalbordet där 5 var itm.

Samtidigt gick cash dåligt.

Br: 168 $

• 2 weeks later...
Postad

Har varit i Turkiet en vecka nu. Innan jag åkte så spelade jag med så dålig diciplin så det gick inte så bra. Tog ut en del och skotta bort en del. Gick minus en hundring på hela äventyret ungefär :? ska sätta in 1k på ss senare idag, ska försöka att inte spela så LAG. Hörs!

Postad

Satt in pengarna nu.

Började med att bluffa bort nästan ett inköp, hade glömt bort att det inte gick där. Men sen tack vare att dem inte tycker om pengar på ss så fick jag tillbaka mina bortbluffade pengar.

Br: 1010 :-

Postad

Bara dumt?

SötLeif sitter på plats 1 med 228.04

putten112 sitter på plats 2 med 77.23

Simpson_74 sitter på plats 3 med 408.72

Wajzing sitter på plats 4 med 92.95

RUTERNIAN sitter på plats 5 med 198.20

RUTERNIAN satsar s mörken 1.00

Wajzing satsar l mörken 0.50

Wajzing: --, --

RUTERNIAN: 7s, 7d

SötLeif: --, --

putten112: --, --

Simpson_74: --, --

Pre-flop:

SötLeif: Syna 1.00

putten112: Höj 9.00

Simpson_74: Lägger mig

Wajzing: Lägger mig

RUTERNIAN: Syna 9.00

SötLeif: Lägger mig

Flop (Board: Ad, 10d, Qd):

RUTERNIAN: Passa

putten112: Satsa 20.00

RUTERNIAN: Höj 70.00

putten112: All in

Turn (Board: Ad, 10d, Qd, 5h):

River (Board: Ad, 10d, Qd, 5h, 4d):

Showdown:

RUTERNIAN visar: 7s, 7d (färg med ess i topp)

putten112 visar: Qs, Ks (par i damer)

Huvudpott:

RUTERNIAN vinner potten på 152.11 med färg med ess i topp

Postad

Har spelat en session nu, gick bra på cashgamet, la 50+5 på duellen men det gick åt skogen. Har annars bara spelat 0.5/1 NLT har inga intressanta händer att posta heller.

Br: 1787 :-