Pokertomte Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Okej, detta e mitt första inlägg, så, var varliga. Bakgrundsfakta: Ptja, satte mig o lirade lite 0.50\1 igår, egentligen över min rulle, så jag tog in runt €25. Jag döper spelarna till 1, 2 osv, där 1 betyder utg och 6 e dealer. Bordsstämning Märkte ganska snabbt att killarna var tiltade (efter min all in med KK pre, fick två synar med 85s och pp2) och jag vann upp till runt €60 OpeningBetRound Player 1 raises €3 was dealt 10 10 UTG Player 2 folds Player 3 calls €3 Player 4 folds Player 5 folds Player 6 folds Player 7 calls €2.50 Player 8 folds Flop Okej, inte den skönaste floppen mot tiltade spelare. Dealing Flop: [ 2 3 5 ] (Pot =€10 ) Player 7 checks Player 1 bets $7.50 -kan ju kolla var jag står i alla fall- Player 3 calls €7.50 Player 7 calls €7.50 Turn Tja, den där borde ju inte hjälpt dem så förskräckligt mycket. Dealing Turn: [2 3 5 9 ] (Pot = €32.50) Player 7 checks Player 1 bets €15 Player 3 calls €15 Player 7 folds River Jaha, vad fan var det där för en sjaskig river? Dealing River: [2 3 5 9 3 ] (Pot = $62.50) Player 1 checks -satans misstag, ger ut all info- Player 3 bets €59.50 and is all in Player 1 folds Okej, läs resultatet EFTER inlägget, bara att vänsterklicka och blåmarkera. Showdown Player three shows Three of a kind, threes, with ace as kicker Result Player three wins €62.50 with Three of a kind, threes, with ace as kicker Avslutning Nu vill jag ställa två frågor: 1. Vad bör jag förbättra? 2. Är det JAG som är den som klär i luva? * RP - JH* Citera
dlinder Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Tycker inte du ger ut någon speciell info på rivern, hade du bettat där hade du ändå varit commited så det sjöng om det. Förutom att du saktade ner lite väl mycket på turnen (betta ~pott - med TT är ju inte ledningen idiotsäker precis så du vill ha ut fi fort) så tycker jag att du spelade bra. Jag hade nog förlorat hela stacken på rivern där. Citera
Pokertomte Postad 9 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2005 Okej, tack så mycket. Det gjorde verkligen ont att lägga den, men jag blev sjukt lättad över att han visade sin hand. Hade han visat en bluff där hade nog hela stacken rykt senare mot kvällen. (det gjorde den ju eventuellt ändå, men det är en heeelt annan historia, som involverar mig, mitt par i kungar och hans AJ offsuit preflop) Citera
ades_va Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Måste nog nästan säga att ditt bet på turnen var lite väl svagt Och så förstår jag nog inte riktigt meningen med ditt pre-flop bet, ville du ha in mer pengar i potten ifall du träffat set eller ville du bara köpa blindsen? Citera
Pokertomte Postad 9 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2005 Måste nog nästan säga att ditt bet på turnen var lite väl svagt Och så förstår jag nog inte riktigt meningen med ditt pre-flop bet, ville du ha in mer pengar i potten ifall du träffat set eller ville du bara köpa blindsen? Mer pengar om träff av set. Dock skulle ingen vid det där bordet ha spelat JJ och upp mer annorlunda än: "in med degen, jag har ju JJ", jag hade med andra ord ett levande överpar hela vägen. Tyvärr räckte det ju inte hela vägen. Citera
Recommended Posts