VikingSW Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Hur ska jag spela på turn? Känns som om jag bettar ut så får jag ofta en raise mot mig. Om jag checkar får jag en bet mot mig. Fi har precis satt sig och är 25/5/1 efter 35 händer, jag har inga andra reads så jag har mycket svårt att sätta honom på en hand. Texas Hold'em $2 Seat 1: BB ($193.00 in chips) Seat 5: UTG ($162.80 in chips) Seat 7: FI ($47.20 in chips) Seat 8: BUTTON ($249.60 in chips) Seat 9: Hero [ K ,Q ] ($394.10 in chips) ANTES/BLINDS Hero posts blind ($1), BB posts blind ($2). PRE-FLOP UTG folds, FI calls $2, BUTTON calls $2, Hero bets $9, BB folds, FI calls $8, BUTTON folds. FLOP [board cards 4 ,K ,7 ] Hero bets $11, FI calls $11. TURN [board cards 4 ,K ,7 ,9 ] Hero ? Citera
jezaja Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Känns som det svåra beslutet skapas av preflop-raisen. Raisa inte den handen ur position där och om du ska göra det så gör det ordentligt så du inte får syn av limpare typ 12-15. Känns spontant som handen är död på turn men en 2/3 pott bet för att rensa bort någon skum kung eller gammalt stegdrag funkar, syn/raise så är det fold som gäller. Citera
VikingSW Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Känns som det svåra beslutet skapas av preflop-raisen.Raisa inte den handen ur position där och om du ska göra det så gör det ordentligt så du inte får syn av limpare typ 12-15. Varför just 12 - 15? För att det psykologiskt "känns" tyngre att syna ett större bet? Pokerteoretiskt får väl limpare med låga pocketpar, AXs etc implicita odds (dvs. om de och jag har stackar över 100BB) oavsett om jag höjer till 10 eller till någonstans mellan 12-15, eller? Känns spontant som handen är död på turn men en 2/3 pott bet för att rensa bort någon skum kung eller gammalt stegdrag funkar, syn/raise så är det fold som gäller. Varför just ett 2/3 pott bet? Citera
jezaja Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Betar du 15 så får han inte implicita odds (brukar räkna att man ska ha 20 ggr betet för att det ska gå +-0) men ja det är klart tyngre att syna större bet. Slå från sb/bb ibland med "skräp" om man har tight image skadar inte för man får mycket respekt såvida dom inte träffar guld. 2/3 har samma effekt som pott, dom gör iof mindre fel att syna med drag men det blir fortf tungt att syna med drag och du vinner pengar. Har han nu slowspelat ett set så får du rabatt på 1/3. Readen kan ju vara att han har just färgdrag och vad än rivern blir så checkar du och hoppas han bluffar den tomma. Citera
VikingSW Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jezaja: Tack för bra svar och förklaring. Har förlorat ett gäng buyin på sistonde och behövde en bekräftelse på några koncept. Citera
beachalban Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jag tycler preflopspelet är ganska bra. 2 limpare kanske 12$ hade varit bättre men jag tycker inte man behöver höja mer än så. Checksyna turn och checkfolda river (eller synat ett mindre bet) hade jag gjort. Citera
Recommended Posts