Gå till innehåll

Vad visa på bordet med PT och GT+?


pozz2

Recommended Posts

  • 1 month later...

aja, alla snackar så mkt om det så var väl tvungen o skaffa det oxå. (samma som pa-hud antar jag så ni får gärna svara oxå) kör med gametime+, antar siffrorna är samma o tycker det funkar bra. om ni har starka argument för PaHud får ni övertyga mig.

 

vilka siffror använder ni? o varför? o hur läser ni av de siffrorna (var drar ni vissa gränser). skulle älskat en lång o utförlig artikel i ämnet men nu finns ju inte det. ska söka lite men skulle gärna ha hjälp här

 

vpip - verkar viktigt, men vad ska man utläsa? att över detta är det en slaskig person o under detta en tight grinder t.ex räknar den in alla bets (även foldade)? el bara när det blivit synat?

 

preflopraise - är såklart viktigt att ha med. men den säger ju ingt om position, vissa höjer alltid knappen för det har de fattat är lönande, men aldrig utg utan qq+, ak. över vad är en galning o under vad sitter limpfisken? har jag missförstått ngt? självklart ser man bra på vilka händer folk kan raisa med så den e given men ge gärna ngt exempel på "tells". tar den med reraise preflop på ngt sätt? räknas det som en raise?

 

postflop aggr factor - hur beräknar den det? varje gång man får chansen att beta el? räknas raise in här med? räknar den olika om det check-checkas ner el check-synas ner (stor skillnad på folk som värde-check-synar med alla halvdana enparhänder)

 

won $ when saw flopp - borde vara överflödig om man har många andra siffror. vad talar för den o vad ska man utläsa?

 

went to showdown - kan tänka mig värde i den, gillar loose-passiva som vill visa korten. vad är fiskprocent och vad är fegt-aggresivt (typ glimne. foldar bra o all in med nuts)

 

won $ at showdown - njae, kanske inte så viktig. vad säger den? om det är en bluffare som får ut lite händer el om det är en bra kille som läser den andres hand?

BB/100 - jag gillar o veta resultat på spelare. de som vinner är bra el turliga. de som torskar mkt suger. varför har inte fler den visad? kräver såklart lite underlag för att överhuvudtaget vara värt ngt. men hur många händer? (alla som svara 50k+ vill ha 100%iga uppgifter. visst borde 1-2k räcka för att se om fisk el downswing

 

total hands - måste tycker jag, utan den ser man ju inte vilken styrka de andra siffrorna har. var går gränsen för lite styrka, ok styrka och mkt styrka (på vad siffrorna säger) 2k+ händer så har man någorlunda koll, 5k bra koll, 10k+ nästan för bra koll

 

okej, lång text o 100 frågor, men de flesta frågorna har säkert svarats på ngnstans (har letat men fått upp typ 50sidor alltom PT typ, samt alla dagböcker).

 

edit Spelet är NL texas 6manna 2-5 till 5-10$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

generellt sett, synliga på bordet vill du ha vpip, prefloppraise och postfloppaggression, möjligen antal händer på snubben beroende på hur du ställt in efter hur många händer stats ska visas. altså sånt som är bra o veta i prefloppliret. postflopp kollar man bara upp de andra statsen som man behöver veta efterhand, onödigt att kludda ner brädan med dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra svarat, håller helt med. det står ju om man vilar musen på spelaren det andra plus lite till.

fast det behöver klargöras vilka siffror som säger vad om spelaren. iom att jag inte använt det så vet jag itne vad snittet för en tomte är på VPIP.

 

sen i gametime+ får man ju visa siffrorna i 2 färger, vill ha lite tips på var man ska dra linjen. just för att skilja aggresiva från passiva. bra från dåliga. tighta från lösa. vad sägs om följande ryckt ur luften:

VPIP - ingen aning än

preflopraise - tight >12 normal 25< maniac

Postflop Aggr. - ingen aning

antal händer - ingen read >500 liten read 2k< bra read

 

hade du ingen ide om hur många händer du krävde på olika siffror? vill mest veta om det skiljer sig från det jag sa. man kan ju inte kräva hur mkt händer som helst då man möter många olika, men det e ju de som sitter dagligen man vill ha lite mer edge över.

 

ps. även avancerade pokerskribenter får skriva om de vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sökt runt lite på 2+2 o här, men satans vad mkt trådar om dumma frågor o liknande. hittar inte ngn som presenterat lite sköna teorier om vad de olika betyder för spelet. vet ju att de flesta seriösa använder sig av ngt liknande men ingen som tänkt ett steg längre?

 

klart det betyder olika på fullbord el shorthanded, högt el lågt spel men kom igen med lite svar tack. o var e hjorts sågande om hur många händer som behövs? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...