Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har under ungefär en månadstid försökt ta steget från NL100 upp till NL200 men får nu helt enkelt inse att jag inte håller måttet än så länge. Klarar inte att spela nog stabilt för att gå på den nivån. Varför är inte helt lätt att säga, visst har jag haft en del otur och visst har jag tiltat bort en del men ändå känns det som jag inte slår denna nivån.

Givetvis kan jag gå ner och åter vinna på en lägre nivå men samtidigt vill man ju utvecklas och kunna spela högre. Önskar därför tips på vad man kan göra för att bli mogen för nästa steg. Läsa böcker, raila någon som spelar den högre nivån, bara nöta på? Öppen för alla förslag. Sarkasm undanbedes.

Postad

Ta det sakta.

Bara för att man har 30-inköp för en nivå så betyder inte det att man måste gå upp.

Spela på NL100 om du känner dig bekväm där och spela bara ibland ett NL200-bord.

Pröva sedan att tänka BB och inte dollar/Euro/Whatever för har kvar i skallen att "ska jag verkligen stoppa in dubbelt så mycket på det här draget" när det egentligen är lika mycket i BB.

Men som sagt, ta det lugnt och prova lira ett NL200-bord bara ibland.

Ingen stress!

MVH

//KF

Postad

Nöt på! Har haft samma problem i alla limitsteg jag tagit. Mycket av det har varit illatajmade nersvingar, men en del kan nog tillskrivas alltför mycket respekt för pengarna. Fortsätt att köra ibland när du är sugen, t.ex. när det har gått bra ett tag på NL100 och du har skön känsla i kroppen. Du kommer sakta men säkert bli mer bekväm på nivån. Och tro mig, NL200 är inte svårt att slå, tror inte du bör ha några problem med det. Dock är det mer aggressivt, så svingarna räknat i BB är större, och table selection blir viktigare. GL! ;)

Postad

Jag har samma problem men har insett att jag måste öka min "mentala BR" och att 30 inköp inte räcker för mig. Ska ta samma steg som dig NL100 - NL200 och hittils har det inte funkat så bra. Jag har lite förstor respekt än så länge för pengarna och när jag börjar dåligt tänker jag fan där försvann 2 inköp på vanliga nivån vilket såklart bara leder till att jag spelar som den största fisken i dammen.

Lycka till!

/Doope

Postad

Mm respekten för pengarna är nog en del av problemet. Är rätt rejält överrullad även för NL200, typ 60inköp så det är inte att jag är rädd på det viset. Tänker kanske lite för mycket på hur mycket pengar det är i SEK dock.

Att köra NL200 ibland är kanske ingen dum idé. Typ köra en stund på slutet om man har haft en bra session. Sen kan man väl testa atts skotta nl400 med 1 eller 2 inköp för att bli mer van vid större summor.

Lirar prima nu och det känns som samma folk sitter vid varje bord, väldigt stor procent multitablare alltså som sitter där i princip hela dagarna. Kanske inte är en dum idé att testa NL200 på någon annan sida. Hur är spelet på partys icke-monster bord?

Postad

Primas NL200 är extremt trist att spela på, 80% weaktighta tomtar som vägrar spela poker och 20% shortstacknissar. Väldigt lätt att besegra med LAG-poker men som sagt, inte så värst kul och knappt någon action över huvud taget.

GL!

Postad

En viktig egenskap som DU har och en STOR andel här på pf saknar är självinsikt. Personligen tycker jag att NL 200 på Prima är det absoult tråkigaste i pokerväg. Färre bord (mer utrymme till analys)+ny sida kan vara en lösning.

Postad

Jag har ett tips prova spela NL100 pund blir ungefär samma pengar som NL200 dollar. Jag har själv mycket bättre resultat på NL100 pund än NL200 dollar. Jag tror det är för jag vågar göra moves som jag inte skulle vågat på NL200 för att det känns som mer pengar eller så råkar bara motståndet vara sämre på pundborden där jag spelar.