Gå till innehåll

NLT - Trn, 66 mot eventuell blindsteal

Recommended Posts

Postad

En hand från en ganska så stor turnering i söndags.

Jag sitter på SB med 66.

Är kanske trea på bordet med drygt 12 000 i stacken, motståndaren har ungefär 5500. Han har spelat ganska tight. Jag har spelat fler potter, och snott blinds.

Har inte sett honom försöka sno blinds tidigare, dock har han varit rejält shortstacked, och han har gått upp tack vare limpad AA i UTG, då bettade BB, och han gick allin o vann. Dessutom vann han en lite pott till senare från BB, med en skithand som träffade par på låg bräda.

Nu har han över averagestack, och det är väl först nu han kan räkna med nån som helst foldequity på eventuella stöldförsök. Det börjar närma sig bubblan, 43 får pris, runt 55 pers kvar. Lägsta pris ungefär 200 dollar, inköp till turneringen 100 dollar. Dock är det massor som kvalificerat sig via satelliter, så många är säkert nöjda med ITM, jag chansar hellre för att kanske kunna ta mig långt.

Blinds 125/250

Vi är 9 runt bordet.

Första 5 foldar.

Fi 1 bet 1000

spelare 7 fold

Jag, sb, call (66)

BB fold

pott 2250 till floppen som är:

2 7 10.

Inget A, samt ganska låg flopp. Vad bör man göra här?

I alla fall bettar jag 1500 rakt in i höjaren.

Som går allin för sina resterande 4500 (ungefärligt stackdjup, minns inte exakt).

Jag har alltså kastat in 2500 i potten, och måste in med ungefär 3000 till för att få showdown. Hur agera?

Samt exakt hur korkat/fiskigt spelat är detta?

Måste väl vara bättre att checkraisa allin om jag sätter honom på AK/AQ, eller?

Postad

Tycker du ska slå om pre-flop om du bestämmer dig för att spela handen. men om fi varit rätt så tajt så är det väl bäst att släppa den. Han kan ju stjäla blindsen med i stort sett any2 och sen träffat drömflopp.

Postad

Tycker stackarna är lite för djupa för att köra en stop'n'go här. (Jag antar att du ville göra det, har svårt att tänka mig att du synar preflop för setvärde om du spelar $100-turneringar.) Hade han haft typ 1500 mindre i stacken hade jag gillat spelet om du smetat in oavsett flopp. Nu känns det fel. Tycker du får bestämma dig före floppen. Resteal all-in eller fold.

Nu när du synar preflop kan du lika gärna dega in direkt eller check-raisa all-in.

PS. Stop'n'go är ju trevligare om man sitter i BB btw, eftersom man avslutar bettingen då. DS