mr.asdf Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Det är 0.5/1 i blinds på tain , så får ta ur minnet... var några dagar sedan handen utspelades men ska väl gå bra SB hero QQ BB xxx seat 3 xxx seat 4 fi4 seat 5 fi5 seat 6 fi6 största hotet i handen, fått känslan av att han är lite av semi:tight - lite semi-passiv .. kan dock betta hyffsat agressivt osv HERO: $0.5 xxx: $1 xxx folds fi4 calls $1 fi5 calls $1 fi6 bet $5 readsen jag har är att fi4 å fi5 kan synaganska mkt hit ¨dot å inte ge så mkt motstånd så dom är jag inte rädda för utan det är fi6 som jag vet kan ställa till problem.. han täcker mig i marker också, jag sitter på $170, han har $300+ ..fi4 å fi5 har något under $100 en hand fick jag KK å det var exakt samma situation som denna förutom att jag hade position på honom då.. två stycken callade å fi6 bettar $5 men då callade jag bara.. han syna ner mig till rivern å såg mig visa KK, jag har också synat ner honom osv... kan kalla det krig men inte så farliga krig .. det går väl å säga? den handen påverkade nog denna handen dock FORTSÄTTNING jag beslutar mig dock för att raisa upp till $20.. fi4 å fi5 foldar å fi6 steker en stund... å synar sedan.. sett han betta hyffsat aggresivt med AQ till rivern förut så vet att han mer elr mindre har en bra starthand ..är dock REALTIVT säker på att jag har bästa starthanden . .han synade dock FLOP: 6 10 J , alla i klöver :: jag har klöver damen jag bettar $20...han raisar till $60 VAD GÖR NI? hoppas inte readsen jag skrev blev för otydliga å att handen blev lätt läst Citera
mr.asdf Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 ingen som förstod elr vad? alltså skriv inte "LOL" å "come again" ..jag fattar inte ett dugg vad ni menar då Citera
zasabi Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Vad har du för hand? QQ? edit: aha! det var en rubrik till eländet Citera
PxT Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Sjukt jobbigt att läsa när du inte använder några punkter och konstiga ordföljder. Dessutom kan det vara en fördel att skriva vad du har på handen. Edit: Ok ser att det står QQ i rubriken nu, men skriv in det i HH:n också. Citera
mr.asdf Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 ber om ursäkt fler som tkr det är svårtläst elr? jag tkr det är jättelätt å läsa det jag skrev. Citera
cOP Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Om man bara orkar läsa allt är det ju inga problem. Tycker faktiskt du ska kasta redan på floppen här. Finns ingen anledning att fastna i en hand där du antingen är 50/50 eller ljusår efter. Din bet på flopp kunde vara något större så du inte bjuder in till bluff. Tycker dock det är en bra fold, inget mer. Citera
Recommended Posts