Gå till innehåll

in|sane trixar FL på PP


in|sane

Recommended Posts

Jag är också inne på miamis linje. Tycker att MP inte verkar alltför stark och jag tror vi kan få bort honom om vi trebetar här.

 

 

Problemet är att folk redan kan sitta på färdiga händer här där jag antingen drar dött eller till 2 outs. Tycker inte det är ngn ide att ge massa action med denna bräda. Att jag sedan vaknar till liv på turn beror ju på att som handen artar sig så verkar AA vara bästa hand.

 

Var inte rädd för en färdig hand här. Du leder här alla dagar i veckan mot rimliga händer han kan tänkas ha.

 

Saken är väl den att man om ngt vill ha med MP i handen, han drar ju antagligen till 2 outs, och de oddsen kan man ju ta. Det är dessutom inte MP jag är rädd för här.

 

Rimliga händer är ett snävt begrepp. Finns folk som synar ner preflop mot en bet med händer typ 78s,89s osv osv. Andra "rimliga" händer är 77,88,99 som skulle spelas exakt såhär. CO har coldsynar preflop, och när vi som visat aggression preflop fortsätter med den på flopen så raisar han, tycker man får vara försiktig i detta läget, såsom flop ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite updates då. Suttit å grindat lite nu på kvällen. Låg back 50$ sen tidigare session, nu gnetade jag mig långsamt till runt 15-20$ back. Då smäller det till och jag torskat allt under en period, jag tappar allt jag gnetat ihop och hamnar på ännu mer minus, back 65$ idag nu. Jobbig session psykiskt sett, när man nästan är break even så kommer variansen ikapp. Jobbigt. strax över 700 händer spelade. Tar en till session senare, ska över 1000 händer idag.

 

Dagens hand so far.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is CO with Aheart.gif, 9heart.gif. UTG+2 posts a blind of $1.

UTG calls, 1 fold, UTG+2 (poster) checks, 3 folds, Hero calls, Button calls, SB raises, 1 fold, UTG calls, UTG+2 folds, Hero calls, Button calls.

 

Flop: (10 SB) 7heart.gif, Tspade.gif, 4heart.gif(4 players)

SB bets, UTG folds, Hero raises, Button folds, SB calls.

 

Turn: (7 BB) 3diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (9 BB) Tclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB folds.

 

Final Pot: 10 BB

 

Skönt att det payar att vara aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Dagens grind avklarad. Hade en mycket bra session på slutet å tog igen det mesta av det jag tappat tidigare idag. Låg -65$ för dagen när jag började, låg ett tag +30$ men gick på en massa skit mot slutet och avslutade dagen -13$. Helt ok dock, inte varit min dag känns det som så att inte backa så mycket känns ok ändå.

Spelat 1011 händer idag, tycker dock jag blivit lite tajt preflop nu när jag 6-tablar. Har bara en VPIP på 12-13 vilket är lite lågt, vill ha upp till 15 iaf. Dessutom försvarar jag inte mörkarna tillräckligt och försöker inte stjäla tillräckligt. Ska tänka på dessa punkter imorrn, limpa lite mer i LP och vara aggro när jag är först in i LP med marginella händer, plocka blinds helt enkelt.

 

Hands to follow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND 1

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, Jclub.gif. MP3 posts a blind of $1.

4 folds, MP3 (poster) checks, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero raises, MP3 folds, Button folds, SB folds.

 

Final Pot: 2.50 BB

 

HAND 1 Kommentar: Folk är kassa, jag är bäst, haha..

 

HAND 2

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 9club.gif.

1 fold, UTG+1 calls, MP1 calls, 3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

 

Flop: (8.50 SB) Aclub.gif, 6club.gif, 3club.gif(4 players)

BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero bets, BB folds, UTG+1 folds, MP1 calls.

 

Turn: (5.25 BB) Jdiamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets, MP1 folds.

 

Final Pot: 6.25 BB

HAND 2 Kommentar: Tycker vi om att betta preflop här mot 2st limpare? Tror faktisikt jag missar att flopen är enfärgad när jag spelar handen, märker det först när jag slängt ut mitt turn bet. Funkade ju som tur var. Annars checka bakom på turn här eller ?

 

HAND 3

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, Tspade.gif.

6 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, Button calls.

 

Flop: (6.50 SB) 4club.gif, 7club.gif, Jheart.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button folds.

 

Final Pot: 5.75 BB

 

HAND 3 Kommentar: Blind defense 101. Dont facking raise me on dat flop, dirtbag...Aja, kanske dumt spelat, men man får ju inte vara hur vek somhelst, dessutom, hade ju runner runner stegdrag, hehe..

 

HAND 4

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with 7club.gif, Aclub.gif.

4 folds, Hero raises, 4 folds, BB calls.

 

Flop: (4.50 SB) Kdiamond.gif, 3heart.gif, Adiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.25 BB) Jclub.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (5.25 BB) 9club.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 5.25 BB

 

HAND 4 Kommentar: Ovanligt spel att höja denna hand från den positionen. Ändrar upp spelet lite bara, kommenterar på detta? Flop bet är obligatoriskt, vad tycker folket om bet på turn? Ska jag valuebeta rivern, känns som en rätt snårig hand att betta, men man ska ju straffa de som sitter med ett MP så.

 

HAND 5

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with Qclub.gif, Kspade.gif.

2 folds, MP1 calls, Hero raises, 5 folds, MP1 calls.

 

Flop: (5.50 SB) Aclub.gif, 5diamond.gif, 9club.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets, MP1 calls.

 

Turn: (3.75 BB) Jclub.gif(2 players)

MP1 bets, Hero calls.

 

River: (5.75 BB) 6spade.gif(2 players)

MP1 checks, Hero checks.

 

Final Pot: 5.75 BB

 

HAND 5 Kommentar: Också lite löst att raisa pf med denna hand med en limpare. Missar jag inte en raise på turn här? Sitter med Q högt färgdrag ändå, dessutom en hålstege, ifall inte FI har färgen. Alltså potentiellt en massa outs. Tycker själv jag ska raisa turn här, anser andra om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Worldpx är juså jävla tokriggat !!!!

 

Backade typ 70$ nu på natten och spelade kanske 60 händer på 1/2 och 2/4....Helt sick. 2/4 tar fan priset. Lyckas äntligen sätta en hand där, fångar stegen på turn bara för att se FI sitta med nötstegen (AT8 J 5 bräda, jag 79 och Fi KQ såklart)...Blev ju lite dyrt sådär....Har man fan bränt 190$ där å inte ens spelat 200 händer tror jag, sick var ordet...Blir så jävla förbannad, speciellt när man bara ska kolla mjukvaran å playa lite på sajten.....Ack...Ok, end of rant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Enkelt. ;) Personligen hade jag nog bara checkat AJo i BB mot 3 spelare, om två skulle syna din raise och du missar floppen så blir den svårspelad ur position. Men det är säkert inte fel att höja.

 

Hand 2: Som SH-spelare hade jag höjt den alla dagar i veckan, borde vara rätt även mot två limpare i position i FR. Floppen hade jag checkat bakom, och bettat turn om det checkats fram till mig, att få tre spelare att vika på den floppen blir nog svårt.

 

Hand 3: Snyggt. Antar att du viker mot cap.

 

Hand 4: Värdebetta river! Du har topparet HU mot en passiv BB, du leder väldigt ofta här.

 

Hand 5: Donkbetten på turn känns lite som att fi vill sno potten från dig, tom eller med drag. Jag hade höjt och slängt mot 3-bet, om du får syn så är det bara att checka bakom på river för gratis showdown. Du har som sagt en hel del outs.

 

Det var ett tag sedan jag spelade FR, så ta mina råd för vad det är. ;)

Men om man får en diskussion om spelet så gynnar det alla inblandade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Enkelt. ;) Personligen hade jag nog bara checkat AJo i BB mot 3 spelare, om två skulle syna din raise och du missar floppen så blir den svårspelad ur position. Men det är säkert inte fel att höja.

 

Jobbigaste här är ju att jag är ur position, sätt mig på knappen istället, liknande 99 handen, höjer du då alla gånger i veckan? Fast å andra sidan, när det är så mycket döda pengar i potten sså bettar jag nog ur position jämt här.

 

Hand 2: Som SH-spelare hade jag höjt den alla dagar i veckan, borde vara rätt även mot två limpare i position i FR. Floppen hade jag checkat bakom, och bettat turn om det checkats fram till mig, att få tre spelare att vika på den floppen blir nog svårt.

Behöver inte få alla att vika nu. Representerar ett A, folk tar ofta ett kort på flop för att vika turn. Som i detta fallet. Problemet är den enfärgade brädan, mn var som sagt inte helt uppmärksam på det tror jag.

 

Hand 3: Snyggt. Antar att du viker mot cap.

Tar ett kort om han cappar, för att c/f turn om jag missar.

 

Hand 4: Värdebetta river! Du har topparet HU mot en passiv BB, du leder väldigt ofta här.

Ungefär så jag tänkte också, ytterliggare en del av mitt spel jag måste förbättra, är lite passiv efter rivern. Jobbar på det..

 

Hand 5: Donkbetten på turn känns lite som att fi vill sno potten från dig, tom eller med drag. Jag hade höjt och slängt mot 3-bet, om du får syn så är det bara att checka bakom på river för gratis showdown. Du har som sagt en hel del outs.

 

Går det att lägga mot 3-bet här? Är jävligt dåligt på att folda mina händer på turn när det bli action. Så länge han inte sitter på färdigfärg eller stege har jag massa outs. Blir nog lite readberpoende, är det en passibv tomte som 3-bettar foldar jag nog, är det en aggro postflop spelare synar jag ner. Lite kluven, dock måste jag väl ändå raisa här känns det som. Kände det när jag tryckte på syn istället för raise, kändes ovant och konstigt, hehe

 

Det var ett tag sedan jag spelade FR, så ta mina råd för vad det är. ;)

Men om man får en diskussion om spelet så gynnar det alla inblandade!

 

Se infogade kommentarer i kursiv. En diskussion vill jag ju ha. Vill hellre att ngn ger mig ett alternativ till hur jag spelat en hand än endast säger att det var bra spelat. Fast, lite smörj går ju alltid hem, hehe ;) Så tack för kommentarerna och välkommen åter. Kommer bli lite SH spel i denna DB också så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk rigg på PP idag. Spelat strax över 700 händer nu på natten och det går fan inte att plussa. Låg upp 10BB ett tag, men det var kortlivat, backade tillslut 35BB.

Sunkigt som fan. Massa split potter som irriterade, färger som gick in i större färger, TPTK som springer in i runner runner skit, osv osv..

Har KK 7ggr, +4,5$...Stööön liksom. Backar på alla stora äss händer (typ AK, AQ osv).

Annars var jag lite mer aggro idag i blindförsvaret och försökte stjäla lite mer, skönt att få up VPIP över 15 också, så man inte blir ett tajt ass...aja..nya tag imorrn, nu måste det plussas och lossna snart tycker man, senaste 2k händerna har varit jobbiga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ och Q8 ingen bra hand idag tydligen...Usch å ve.

 

$1/$2 Texas Hold'em - Thursday, August 24, 06:20:14 ET 2006

Table Table 95726 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MrBacardiRom ( $38.50 )

Seat 2: gravy777111 ( $100.25 )

Seat 3: snaggi1 ( $23.50 )

Seat 4: croach888 ( $87.25 )

Seat 5: sareldes007 ( $67.50 )

Seat 7: Janacheck ( $44.12 )

Seat 9: Stackhunter1 ( $79.88 )

Seat 10: Igor211 ( $53.75 )

Seat 8: in_sane ( $37.75 )

Seat 6: mike2d ( $19.50 )

in_sane posts small blind [$0.50].

Stackhunter1 is sitting out.

Igor211 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to in_sane [ Qh Qd ]

MrBacardiRom folds.

gravy777111 calls [$1].

snaggi1 folds.

croach888 folds.

mike2d folds.

Janacheck raises [$2].

in_sane raises [$2.50].

Igor211 folds.

gravy777111 calls [$2].

Janacheck calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5h, 2d, 7c ]

in_sane bets [$1].

gravy777111 calls [$1].

Janacheck calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

in_sane bets [$2].

gravy777111 raises [$4].

Janacheck folds.

in_sane calls [$2].

** Dealing River ** [ 5s ]

in_sane checks.

gravy777111 bets [$2].

in_sane calls [$2].

gravy777111 shows [ 7d, 5d ] a full house, Fives full of sevens.

in_sane doesn't show [ Qh, Qd ] two pairs, queens and fives.

gravy777111 wins $24 from the main pot with a full house, Fives full of sevens.

 

 

$1/$2 Texas Hold'em - Thursday, August 24, 06:09:32 ET 2006

Table Table 95726 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MrBacardiRom ( $28.25 )

Seat 2: gravy777111 ( $104 )

Seat 3: snaggi1 ( $29.50 )

Seat 4: croach888 ( $89.25 )

Seat 5: sareldes007 ( $70.25 )

Seat 6: nepundo ( $7 )

Seat 7: Janacheck ( $54.12 )

Seat 9: Stackhunter1 ( $38.63 )

Seat 10: Igor211 ( $63.25 )

Seat 8: in_sane ( $51.25 )

croach888 posts small blind [$0.50].

sareldes007 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to in_sane [ Qs Qh ]

nepundo raises [$2].

Janacheck folds.

in_sane raises [$3].

Stackhunter1 folds.

Igor211 folds.

MrBacardiRom folds.

gravy777111 calls [$3].

snaggi1 folds.

croach888 folds.

sareldes007 folds.

nepundo calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 8d, 6c, 5s ]

nepundo checks.

in_sane bets [$1].

gravy777111 calls [$1].

nepundo raises [$2].

in_sane raises [$2].

gravy777111 calls [$2].

nepundo is all-In.

in_sane calls [$1].

gravy777111 calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

in_sane bets [$2].

gravy777111 calls [$2].

** Dealing River ** [ 4d ]

in_sane bets [$2].

gravy777111 calls [$2].

in_sane shows [ Qs, Qh ] a pair of queens.

gravy777111 shows [ 6h, 4h ] two pairs, sixes and fours.

nepundo doesn't show [ Td, Th ] a pair of tens.

gravy777111 wins $8 from side pot #1 with two pairs, sixes and fours.

gravy777111 wins $21.50 from the main pot with two pairs, sixes and fours.

 

 

$1/$2 Texas Hold'em - Thursday, August 24, 06:12:55 ET 2006

Table Little Bay (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: jasonf0069 ( $11.25 )

Seat 3: collinserio ( $59.25 )

Seat 4: bluffinomaha ( $52.75 )

Seat 5: SlingBlaade ( $62 )

Seat 7: PayNPlay73 ( $113.25 )

Seat 8: justbeni ( $47.50 )

Seat 9: Stackhunter1 ( $12 )

Seat 6: in_sane ( $48 )

Seat 2: Cartas11 ( $28.64 )

Seat 10: nate_66 ( $52.50 )

SlingBlaade posts small blind [$0.50].

in_sane posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to in_sane [ 8d Qh ]

PayNPlay73 folds.

justbeni folds.

Stackhunter1 folds.

nate_66 raises [$2].

jasonf0069 calls [$2].

Cartas11 calls [$2].

collinserio folds.

bluffinomaha calls [$2].

SlingBlaade folds.

in_sane calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 8h, 8s, 4h ]

in_sane checks.

nate_66 checks.

jasonf0069 bets [$1].

Cartas11 raises [$2].

bluffinomaha folds.

in_sane calls [$2].

nate_66 folds.

jasonf0069 raises [$2].

Cartas11 raises [$2].

in_sane calls [$2].

jasonf0069 calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Js ]

in_sane checks.

jasonf0069 bets [$2].

Cartas11 raises [$4].

in_sane raises [$6].

jasonf0069 folds.

Cartas11 calls [$2].

** Dealing River ** [ 6c ]

in_sane bets [$2].

Cartas11 calls [$2].

in_sane shows [ 8d, Qh ] three of a kind, eights.

Cartas11 shows [ Ac, 8c ] three of a kind, eights.

Cartas11 wins $39.50 from the main pot with three of a kind, eights with ace kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vik mot hans raise på turn. Har väldigt svårt att se att QQ ska hålla där.

 

Hand 2: Det känns lite som om han har en 7:a där. Är c/f för vekt? bet/fold, c/f och check/syn är alla okej spel eller?

 

Hand 3: Jag hade vikit den pre. Q8o suger i multiwaypotter. Lite jobbigt att du får möta 2 bets på floppen då du kanske får han som betade flop att vika. Tror det är bäst att syna som du gör, ser ut som du har färgdrag. På turn hade jag trebetat också, ingen borde ha en bättre 8:a då Q kicker är helt ok i det läget. JJ är väl nästan den ända farliga handen för dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vik mot hans raise på turn. Har väldigt svårt att se att QQ ska hålla där.

 

 

Hand 2: Det känns lite som om han har en 7:a där. Är c/f för vekt? bet/fold, c/f och check/syn är alla okej spel eller?

 

Hand 3: Jag hade vikit den pre. Q8o suger i multiwaypotter. Lite jobbigt att du får möta 2 bets på floppen då du kanske får han som betade flop att vika. Tror det är bäst att syna som du gör, ser ut som du har färgdrag. På turn hade jag trebetat också, ingen borde ha en bättre 8:a då Q kicker är helt ok i det läget. JJ är väl nästan den ända farliga handen för dig där.

 

Hand 1: Lite väl vekt att vika bara för att överkort kommer, men tja, c/s är väl bättre antagligen.

 

Hand 2: So what om han har en 7a, ska man ge frikort till draget tycker du? Tycker bet är helt ok. Visst A är scarecard, men mer troligt att Fi sitter på ngn slags draghand här. Tycker man måste betta turn där. Omslag så får man nog lägga dock, vill inte ge frikort till draget dock.

 

Hand 3: hehe, Q8o är väl ingen hand jag brukar spela. Men fick ju sjuka odds, så varför inte. Blev lite fundersam på den action det blev, 44 också möjligt. Postade mest för att det kändes sunkigt att springa in i A8 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat några händer nu på kvällningen efter gymmet. Antagligen är man helt dum i huvet, varför spela mer när man plussat nästan 50BB redan, man kommer ju knappast fortsätta vinna. Tja, så var det nu iaf. Backade direkt och sedan kom raset, ca 25BB ner efter kanske 100-200 händer..Kommer tillbaks genom vinst i några monsterpotter, ligger plus några BB tom, sedan rasar man, IGEN. Sjukt jobbigt, men slutar väl ca 13BB ner.

 

Strax över 700 händer spelade, ska ta en till session senare för att komma över 1000 händer idag...Fan att man inte jobbat mot ngn bonus på PP, man skulle ju driva in rakade händer som fan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Worldpx fortsätter vara TOKRIGGAT....helt sjukt är det...Började med att plussa lite, sen gick det nedför. Droppen var när jag spelar SH mot två andra. I BB hittar jag 77, SB limpar in, jag höjer, han re-raisar och jag synar..flop 79K...Tokfan sitter såklart på KK, blev ju lite dyrt sådär...Back 250$ på worldpx äventyret, vilken jävel var det som tipsade om den sajten, va vavava ??!?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Worldpx fortsätter vara TOKRIGGAT....helt sjukt är det...Började med att plussa lite, sen gick det nedför. Droppen var när jag spelar SH mot två andra. I BB hittar jag 77, SB limpar in, jag höjer, han re-raisar och jag synar..flop 79K...Tokfan sitter såklart på KK, blev ju lite dyrt sådär...Back 250$ på worldpx äventyret, vilken jävel var det som tipsade om den sajten, va vavava ??!?!?!?!

 

 

duttidutt...var d ja ? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Worldpx fortsätter vara TOKRIGGAT....helt sjukt är det...Började med att plussa lite, sen gick det nedför. Droppen var när jag spelar SH mot två andra. I BB hittar jag 77, SB limpar in, jag höjer, han re-raisar och jag synar..flop 79K...Tokfan sitter såklart på KK, blev ju lite dyrt sådär...Back 250$ på worldpx äventyret, vilken jävel var det som tipsade om den sajten, va vavava ??!?!?!?!

 

 

duttidutt...var d ja ? :roll:

 

Haha ja jag vet inte..Skitsamma, tiltad på den sidan iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herre min gud som är i himmelen, kan du stoppa den jävla riggen !!!!

Testade lite 2/4 nu på PP, bad idea, backade såklart en hel del. samtidigt satt riggen i på 1/2 också, fortsatte nedåt i vanlig ordning. Inget plattfall dock, klarade mig på plussidan på 1/2 idag, tyvärr spökade 2/4 till det så jag backade totalt sett. Dagen som började så bra, ack å ve.

 

Får så sjukt kass utdelning på mina monster händer. AA, KK, QQ, AKs, AKo och i viss mån JJ, TT går antingen marginellt plus just nu eller tokminus. Riktigt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men orka poker...1/2 fortsätter rasa, går inte att vinna..Fattar inte vad som händer. Tack och lov gick 2/4 riktigt bra å jag plussade en del idag ändå. Men jises vilken downswing jag är inne i på 1/2, 35BB back idag...

 

Orkar inga händer, det är allmänt jävligt bara. Strax över 1000 händer idag också, funkar bra. Imorrn blir det nog väldigt lite, blir kräftbuffe å utgång, kan bli intressant.

 

För övrigt verkar jag få jobb som...huka er...telefonförsäljare, fast det heter nå fancy som kommunikatör, haha whatever..man kan ju testa på iaf, i need som cash..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synd att det inte går så bra för dig nu! Jag lirar också 2-4$ FL på wpx.. får man fråga vad du nickar?

 

Nickar Cornh0lio på wpx, men kört väldigt lite där. Några hundra händer på 1/2 och 2/4 bara. grindar ju PP egentligen, wpx skulle jag bara testa på. Dyrt test tyvärr. Kommit fram till at 2/4 på wpx verkar sjukt dåligt, tyvärr har jag blivit utdragen ngt enormt, men det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lördagsgrind innan utgång. Får räcka med 500 händer idag. Gissa hur det går, haha..ja herregud, gick faktiskt bara back 1.5$ så det får duga. Låg back runt 60$ efter 200 händer, helt sinnessjukt. Stora potter som blir splitade, gutshot utdragningar och så vidare. Borde ju vända någon gång tycker man, tror jag är break even de senaste 10k händerna på PP, lite sick å fucking seeeeegt.

 

Nu ska jag dränka sorgerna i en massa öl och en kräftbuffe...so long suckers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis veckan med en 500 hands session. Som vanligt började det riktigt dåligt och jag låg back runt 25BB rätt snabbt. Dock jobbade jag mig tillbaks, och vann sedan några stora potter för en gångs skull. Riktigt najs, slutade +35BB vilket känns riktigt bra då det gått tungt ett tag nu på 1/2.

 

Lite summering av veckan då, bara 6 dagar dock då jag startade DB i måndags.

Spelat 5439 händer på 1/2 och plussat fina 51.73$ lol, på 2/4 har jag spelat 419 händer å plussat 128.25$ vilket känns bra. Så totalt 5858 händer med en vinst på 179.98$. Ingen höjdare, men har ju gått segt. Dock nöjd med att jag fått in många händer. I snitt nästan 1000 händer per dag. Känns som om jag bara fortsätter grinda på i denna takt så kommer det lossna, får man hoppas iaf.

 

För övrigt har jag gett bort 222$ i rake denna vecka, usch, blir mycket i längden det där. Får verkligen överväga om jag ska vara kvar på PP. Mailade PP om detta, å de kunde inte erbjuda någon speciall bonus eller liknande. Dock gav de mig en 100$ bonus som jag clearade direkt, vilket ju iofs var snältt. I långa loppet kommer jag förlora för mycket rake för att vara kvar på sidan. Får se hur jag löser detta i framtiden.

 

And the grind goes on...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vik mot hans raise på turn. Har väldigt svårt att se att QQ ska hålla där.

 

 

Hand 2: Det känns lite som om han har en 7:a där. Är c/f för vekt? bet/fold, c/f och check/syn är alla okej spel eller?

 

Hand 3: Jag hade vikit den pre. Q8o suger i multiwaypotter. Lite jobbigt att du får möta 2 bets på floppen då du kanske får han som betade flop att vika. Tror det är bäst att syna som du gör, ser ut som du har färgdrag. På turn hade jag trebetat också, ingen borde ha en bättre 8:a då Q kicker är helt ok i det läget. JJ är väl nästan den ända farliga handen för dig där.

 

Hand 1: Lite väl vekt att vika bara för att överkort kommer, men tja, c/s är väl bättre antagligen.

 

Hand 2: So what om han har en 7a, ska man ge frikort till draget tycker du? Tycker bet är helt ok. Visst A är scarecard, men mer troligt att Fi sitter på ngn slags draghand här. Tycker man måste betta turn där. Omslag så får man nog lägga dock, vill inte ge frikort till draget dock.

 

Hand 3: hehe, Q8o är väl ingen hand jag brukar spela. Men fick ju sjuka odds, så varför inte. Blev lite fundersam på den action det blev, 44 också möjligt. Postade mest för att det kändes sunkigt att springa in i A8 där.

 

Hand 1: Men vad ska du slå? En random tomte har dig nästan alltid där. Du måste betala 2BB för att ta den till showdown. Checksyn är värdelöst, de synar ju ner med alla par.

 

Hand 2: Var det inte uppenbart att jag menade river :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...