Gå till innehåll

NL - Lowlimit not 4 me!


Swedish-Hero

Recommended Posts

Nu har jag spelat 0.05 - 0.10 NL ett tag och inser att det är ingen ide att försöka bli en vinnande spelare där!

 

 

 

Började med 100$ och har hållt hårt på BR-Kraven!

 

Men har nu lyckats gula på denna nivå även fast jag har nästan bara spelat Premium händer som AA KK QQ JJ AKs AK AQs AQ!

 

tex jag har AK raisar 4xBB 1 syn flop 7r8hKs jag betar pot han synar turn 2k jag känner mig säker på att jag leder betar pot igen han allin, vafan tänker jag set givetvis! hmmm tänker jag nä han har spelat väldigt konstigt den senaste timmen, så jag hittar synen! Vad har han jo men visst han har 89o! Yes tänker jag tills rivern kommer 9h!

 

 

Nu känner jag att jag inte pallar med dom lägsta nivåerna pga allt för många folk som synar med skit och drar ut mig! Detta är väl kanske på gränsen till BadBeat tråd! Men ville bara få fram att det är ingen ide att börja i botten för många dåliga spelare som drar ut hela tiden! Är inte bitter men kommer aldrig sätta mig på ett 0.05 - 0.10 bord igen! Funderar på 0.10 - 0.20 men kanske samma visa där? i så fall sparar jag ihop en rulle för 0.25 - 0.50 för där vet jag att folk spelar bättre!

 

Ni får gärna komma med synpunkter och förslag!

 

 

Mvh Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har han jo men visst han har 89o! Yes tänker jag tills rivern kommer 9h!

 

Förstår fortfarande inte hur man INTE vill spela mot dem som spelar så.

 

Det kvittar vilken nivå du spelar på, utdragen blir du ändå. Skillnaden är att du inte kommer träffa lika många av dem som går all-in på mellanparet och dylikt.

 

Förstår som sagt inte logiken i detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klokt svar , betackar mig såna här svar !

 

Vad vill du har för svar då? Om ditt första inlägg är seriöst bör du ta dig en funderare, läsa på mer och sen börja om. Om det inte är det så behöver du arbteta på din komedi-ådra.

 

Repetera efter mig:

Att folk spelar dåligt och synar ner med vad som helst är det bästa som kan hända. Att man vinner mer mot folk som är bättre är ett av de mest klassiska feltänken i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inga händer att posta! Lite dålig på detta med handhistory osv!

 

Jo som pokerspelare så vill man ju ha sånt motstånd hade jag haft en BR på 1000$ eller mer, hade jag bara skrattat åt saken men när man kämpar och sliter med sin lilla BR på 100$ och blir utdragen gång på gång ledsnar man, kanske började men den berömda downswingen direkt!

 

Och dessutom så är jag ingen nybörjare i pokersammanhang , jag är hyfsat påläst , men okey kanske mitt pokerpsyke inte pallar med sådant!

 

Men jag tiltar iaf inte

 

 

Mvh Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ibland inte at vinna på NL 20 o neråt. Kan förklara varför. Då du har mycket fisk är det oftast fler än en som hittar synen. Antingen foldar alla då jag continuation bettar min preflop raise eller så har jag flera synare eftersom om en synar så synar nästan alla = stor pott= dåliga potodds för mej om jag träffat A med AK eller så. Vid visning har alltid nån fisk träffat tvåparet eller liknande. Jag vet inte hur man ska göra för att få dom att lägga sig. Dom synar potbet ända till river med draghänder!!! Eftersom man ofta har fler än en synare så den med stegdrag har kanske 8 outs o den med färgdrag kanske 9 outs = 17 kort jag inte vill se. Matematiken säger att jag kommer förlora i längden fast jag spelar rätt känns det som.

JAG SER HELT HORRIBLA SYNER MÅNGA GGR VARJE DAG:

allt slutar ofta med att jag vinner många småpotter men förlorar alla stora ex AA mot set i tvåor osv...

 

Det riktigt konstiga är att NL 100 och uppåt brukar jag oftast vinna på då jag provar på ibland...Har dock inte rulle för att spela där hela tiden, bara chansar ibland lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså...alla som svarat dig har ju svarat som det är. Motståndet blir ju inte lättare ju högre du spelar....

Däremot så förstår man ju oxå trådskaparen att ett floppat slowspelat set är lättare att tackla än en inköpt river.

 

Jag vet oxå att det på low-limit inte spelas direkt bra poker, detta gynnar givetvis bra pokerspelare. Men det krävs oxå att man många ggr ställer in sig på att när vissa spelare synar så måste man spela till river med sin hand. De synar hela vägen.

Dvs man får anpassa sig o spela fler händer mot dem( FEL säger vissa man ska bara spela PH, men varför kan man inte busta dem med 9c6c lika gärna som med AsKs det du behöver e en träff o all in mot dem). Det går att sitta o vänta på AA o hoppas på att man får chansen att ställa pre men då finns ju risken för att de drar ut. Det är ju ett val du får göra.

Att spela mkt potter kräver givetvis lite mer av dig som pokerspelare men det antar jag att du klarar av.

 

För det andra så spelas det sällan potter HU dvs du får omvärdera ex din ak om ni e 3-4 pers i potten. Han som drar ut dig kanske du var 70/30 mot eller kanske 60/40 men när potten startades så kanske du bara var 40/35/15/10.

 

Detta e min syn på Low-Limit spel iaf, hoppas det hjälper dig upp så du kan börja spela riktig poker sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ibland inte at vinna på NL 20 o neråt.

Alla förlorar alltså? Hmm, skumt...

Jag vet inte hur man ska göra för att få dom att lägga sig.

Sluta försöka få dem att lägga sig då! Låt dem fortsätta syna men låt dem göra det när du har träffat.

 

Så här är det: eftersom att folk synar mer desto lägre du spelar (generellt) kommer du att bli utdragen oftare, men du kommer också att få bättre betalt dom gånger du inte blir det. Det gäller att spela sina bra händer och bra träffar hårt, plus att du måste ha en bankrulle så att du kan torska ett antal inköp under en jobbig period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar tycker jag fått lite mer insikt av svaren , får helt enkelt ta mig en funderare på vad jag gör för fel, kanske som ni säger att jag överspelar mina höga pocket, och får rikta in mig på att spela mer händer och försöka spela ut fiskarna när jag träffar!

 

Men hur tycker ni man ska spela drag på dom låga nivåer jag nämt tex färgdrag på flop och öppen stege? Ingen ide att beta på drag eller på så låga nivåer check syna om det inte blir för dyrt eller?

 

 

 

Mvh Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska du få något konstruktivt att satsa på (många kommer att hata mig pga detta tips):

 

Du är inte tillräckligt bra på spelet post flop; Det du ska göra är att spela NL 50 eller 100 med ett alldeles för litet inköp. Gärna minimum. Ställ sedan in pre flop eller direkt på floppen med de händer du tror du leder med.

 

Nu slipper du de värsta fiskarna samt får spela på högre bord...

 

Personligen hatar jag denna typ av spelare (cowgame på pacific), men det är ett ganska enkelt sätt att vinna pengar på NL texas!

 

Lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger samma råd som jag gjorde förra gången en sån här tråd skapades (vilket var mindre än en vecka sen). Gå upp och spela MINST NL 5/10, alternativt gör du som heltok säger och känner lite på NL 200/400 med en gång, förhoppningsvis kommer de respektera dina raises mer där. Skulle dessa games vara för fiskiga oxå (vilket är högst troligt, jag menar bad_ip, TiltMeNot, vilka fiskar liksom) så kan du ju ta nästa flyg till Vegas och testa på the big game med Ivey och gänget.

 

Lycka till med liret!

 

MYSSION: INFÖR AUTOBAN PÅ DENNA TYPEN AV TRÅDAR! NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick en jättebra idé !! om alla ni som spelar microlimit och hatar att bli utdragna av fiskar, och känner att ni borde spela högre sammlar ihop er så kan jag arrangera så att vi spelar ett 5/10 bord där jag givetvis deltar som övervakare.

 

skämt åtsido. om ni nu är såpass mycket bättre än alla på eran limit så är det något annat som ni brister på.. moneymanagement/tiltande.

 

Ett annat stort misstag ni antagligen gör är att ni försöker göra för mycket

moves.

Det som ni har lärt er är rätt poker enligt en bok baseras på att motståndarna har ungefär samma kunskap som dig.

Det viktigaste i poker är att kunna anpassa sig efter situationer.

 

och när motståndet är som ni beskriver så kan man fan sätta mig på ett NL10 bord och bara vänta på trissar/färg/stegar och bli en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...