Gå till innehåll

Hur gjorde ni för att skrapa ihop eran första rulle?


ades_va

Recommended Posts

Jag fick $10 på Royal Vegas, spelade deras lägsta limit som då var 0.10/0.20 och alla deras freerolls. Byggde upp det till typ $100, var tvungen att sätta in $20 för att få casha ut. Gjorde så. Spelade Partys 0.5/1 (Snacka om underrullad!) men hade tur. Började också jaga alla månatligen återkommande bonusar, fixade rakeback på ett partyskin etc.

 

Total insats: $20.

 

Alla cryptorummen, någon party/skins reload, i värsta fall Absolute. Det brukar bli en $600-700 i månaden i bara bonusar. (Mindre sedan jag lämnade 2/4, nu är bara party/skins och crypto värda att göra.)

 

Jag började inte spela poker för att tjäna pengar på det, utan för att jag älskar strategispel. Att en kamrat lånade ut lite böcker och nämnde att han drog in en 20-30kkr/månad på det gjorde ju sitt till för intresset.

 

Om man är nybörjare och spelar FL så är en sak säker: Hur lågt du än börjar växer rulle snabbare än färdighet redan utan bonusar, med möjligt undantag för om du bara bara spelar ett enda bord.

 

När TGC hade Online Internet Challenge där man började med $50 och klev upp i limits varje gång man hade 50BB för nästa limit så var den som var först över $2000 där på knappa två veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stoppade in en tusing i februari förra året. Lyckades med konststycket att dubbla den summan inom loppet av några dagar. Plockade därpå rätt omgående ut lagom mycket, så jag fick tillbaka min tusing plus lite extra.

 

De pengarna jag tog ut investerade jag i lite pokerlitteratur, samt återinsatte en femhundring, vilken nu har ynglat av sig, och efter det har jag inte behöft sätta in mer kulor, mer än de som jag av egen kraft stoppat in för att tillskanska mig diverse förmåner, såsom bonusar i form av böcker etc.

 

edit: stavf-fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...