ades_va Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Se titeln. Jag har just råkat ut för min första lossstreak, jag har råd att köpa in mig igen men om jag gör det har jag knappt nån rulle. Hur gjorde ni när ni började lira online? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorin Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Jag satte in $40 dollar på Gaming Club (Prima) och började lira vid 0.05/0,10-borden, och ökade sen successivt. Funkade bra för mig, men man måste ha tålamod. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Säger bara en sak: BONUSAR!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Tidigare ihopsparade pengar från andra inkomstkällor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leppo Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in 100 dollar, och torskade det, satte sen in 100 dollar och torskade det, efter det satte jag in 100 dollar och torskade det, sen tänkte jag att poker kan fan inte vara så här svårt, så då började jag tänka lite och satte in 100 dollar och torskade det.....jag du fattar vart jag försöker komma kanske ??? LIRA INTE ONLINE !!!! Det är såååå mycket enklare att vinna pengar på poker IRL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Som Leppo här ovan ungefär fast efter ca $700 så vände det och turneringsvinsterna började komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f03mh Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Du har råd att köpa in dig igen, men har knappt någon rulle? Det är väl lite motsägelsefullt. Bästa sättet att öka rullen med ett litet inköp är väl, som nämnts ovan, att utnyttja någon bonuskod på något nytt ställe och spela på de lägre nivåerna. Min pokerpolare övertalade mig att skjuta in $100 på Pacific och använda honom som referens. Jag fick $75 i bonus (specialerbjudande), varpå jag tog ut $110 direkt (galet!) och fortsatte med de $65 som blev kvar. Spelade lite cash games och tröttnade fort (läs: något negativ trend i rullen). Testade sedan lite SnG's och fick upp rullen ganska kvickt. Multi-table-turneringar ger mycket pengar för liten insats också. Jag brukar hamna ITM i lite mer än var tredje på PokerChamps (tack vare julklappen). Det är ju inga generella tips ovan, bara hur det funkat för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kornone Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Hur mycket spelade du per dag om du fick upp 500 till 15000 på två månader med 0.25/0.50? Spelar själv på den bbnivån men jag är glad om jag tjänar 300/dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mooy Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Rull bygger man ju alltid. Men om man räknar med när jag började spela seriöst (med $500). Så gjorde jag så här: Jobbade. Att sitta och gnida 10 eller 20 dollar till 500 hade jag inte orkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DanielN Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in $30 och började på 0.05/010 FLT-borden. Tog ungefär 10 minuter innan jag fattade att fixed på de här nivåerna var rätt värdelöst. Spelade NL därefter samma nivå tills rullen låg på $400. Tog dryga veckan med 5000 händer över 120 timmar. Iofs körde jag 4 bord samtidigt så 30 timmar effektivt. Därefter 0.25/0.50 där jag tänkte ligga ett tag. $100/dag är inte ovanligt genom att sitta kanske två timmar per dag. Jag kör gnetstrategin alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rolle123 Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Min (långa) onlinekarriär: Satte in 250 spänn (~35$) på Expekt den 2 Januari och började spela på deras 0,05/0,10-bord och har stadigt byggt upp rullen till 175$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in 100 EUR på 24hpoker.. måste varit 3 år sen eller nått typ. Torskade det. Satte in 100 EUR till, spelade ner mig till 30 innan det vände, Spelade upp mig från 30 till 300 EUR tog ut allt. Höll upp med pokern i kanske 6 mån innan jag började testa Expekts freerolls. Vann $52.5 i en $500 freeroll för kanske 1.5 år sen. Det är den vinsten som nu har blivit tusentals $$$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Clarre Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Jag satte in 33 dollar på Ladbrokes, spelade där ett år på låga fixed limit Texas och sedan även på Omaha Hi. Det var nära att jag förlorade pengarna några gånger under ett par månader i början, men som tur var lyckades jag hålla mig vid liv. Under det året plockade jag ut pengar till mina andra konton (ej bankroll), för att finansiera bredbandet, men efter ett tag bestämde jag mig för att bygga rullen istället. Det var alltså dags att börja med seriöst bonushorande, vilket jag tycker alla med mindre bankrolls ska utnyttja. Nu är det ingen större risk att förlora min bankroll, speciellt inte med tanke på att jag fortfarande spelar på låg limit... funderar på att gå upp några snäpp. Många timmars spelande med låg timlön har det blivit för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerponkass Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Hur mycket spelade du per dag om du fick upp 500 till 15000 på två månader med 0.25/0.50?Spelar själv på den bbnivån men jag är glad om jag tjänar 300/dag. 300/dag.. 300x30=9000... 9000x2=18000.. 18000 på två månader.. han spelar nog lite mindre än du.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hnk Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bateman Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Skrapade ihop ca $600 i bonusar på olika sajter. Det är en lätt och säker väg att gå. Krävs bara att du kan avvara några tusen medan du spelar ihop bonusen, och givetvis att du inte tiltar iväg de pengar som du tänkt ta ut när bonusen är i hamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in 500 SEK på Unibet i början av oktober 2004. Spelade bort dom på 1/2€ FL. Tänkte "WTF" och satte in ytterligare 500 SEK som jag nu har spelat upp mig till 11000 SEK med. Sagan har bara börjat för min del alltså Allt kan fortfarande tiltas bort!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Spela upp 10 gratisdollar till 100 dollar på 7 sultans.. (bara tur) Förlora sedan ner till 2$ och upp till 120 då jag tog ut allt... Satte in 100kr på expekt och spelat upp till 7000 kr.. tagit ut 4500kr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 8 Januari , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Hehe, kul läsning faktiskt Måste dock erkänna att leppos inlägg var bäst hittils! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fysikern Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in 50 dollar på ladbrokes och expekt. Spelade SnG och 0.25/0.5 NL cashgame. Gula på ladbrokes, men expekt gick bra, dom pengarna jag spelar för nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Satte in 50 dollar på ladbrokes och expekt. Spelade SnG och 0.25/0.5 NL cashgame. Gula på ladbrokes, men expekt gick bra, dom pengarna jag spelar för nu Var det inte någon turneringsvinst på 25k som grundade din rulle? Upp som en pannkaka och ned som en pokerhaj, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EAK Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Hum, började med 2000sek som sattes in på expekt. Torskade 500sek på nolltid och innan jag hann torka resten så gjorde min flickvän slut. Så det tog ett tag innan jag kom tillbaks till bordet. Tack vare 0,05/0,10, billiga turneringar och ett hjälpsamt forum så växte denna summa allt eftersom. I december tog jag ut 4500sek så bara de ursprungliga 2000sek fanns kvar. Spelade upp dem och tog ut allt (4400sek) nyligen. Satte det på ett speciellt konto för att avskilja och sen överföra till neteller (bonushorning på G). Men jag blev less på att vänta på att få ut pengarna. Så jag satte in 500sek på bet365poker. En vecka senare cashade jag ut 5300sek därifrån och lämnade 168$ på kontot. Nu har dom 168$ förökat sig och kommer nog att få stanna där tills jag har fått ordning på bonushoreriet. Så jag börjar nog ha något som går att kalla för rulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fysikern Postad 8 Januari , 2005 Rapport Share Postad 8 Januari , 2005 Var det inte någon turneringsvinst på 25k som grundade din rulle? Upp som en pannkaka och ned som en pokerhaj, typ. Faktiskt inte grinda upp mig till 4k dollar vann storkovan tog ut den och grindade igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts