Gå till innehåll

Vad är det mesta du vunnit i en turnering?

Recommended Posts

Postad

Nu blev det tydligen en massa off-topic i den här tråden, så jag kan väl "skryta" om min största turneringsvinst bara för att komma tillbaks till det trådskaparen var ute efter.

Hela 517,75$ vann jag då jag kom 1:a i en 1$ NL Texas rebuy turnering med 800 deltagare.

Tycker dock inte att pengarna är så mycket att skryta om. Men att lyckas harva sig igenom alla andra spelare som är med i en turnering. Det kräver ett fruktansvärt tålamod (eller ett gäng kalla öl + en skön b-rulle på tv:n).

Turneringar spelar jag för att det kan ge ett "skutt" uppåt i rullen och för att det är riktigt kul stämning/känsla när man närmar sig finalbordet och sen sitter där. Chattar, slaskar och mobbar dom som spelar för tight.

OBS!!! Jag skrev b-rulle, inte p-rulle...

Postad

Tror jag vunnit runt $2700 i en turnering som mest. Men det är definitivt inte den turneringsvinst som varit roligast, tror min roligaste turneringsvinst var en $3 PLO hi/lo turnering där ingen annan än jag kommit på det faktum att hi/lo-händer är rätt lika i värde preflopp vilket innebar att jag fick bygga jättestack och stjäla allas mörkar konstant. Tror den gav runt $90 eller något sånt i förstapris.

Postad

Shit vilket liv det vart, chilla jag skrev med glimten i ögat. Jag vill egentligen skryta som en gris men det funkar inte för då blir man inte omtyckt. Alltid roligt tat höra vad andra vunnit också. 950$ i en freeroll är ju riktigt bra det också.

Jacobmal är kompis så d är cool. Sen så tycker jga inte feta turneringsvinster säger så värst mkt omman inte vunnit flera. Vinner man någon fet bara så är det ju mer som en lottovinst.

Peace out

Postad
Shit vilket liv det vart, chilla jag skrev med glimten i ögat. Jag vill egentligen skryta som en gris men det funkar inte för då blir man inte omtyckt. Alltid roligt tat höra vad andra vunnit också. 950$ i en freeroll är ju riktigt bra det också.

Jacobmal är kompis så d är cool. Sen så tycker jga inte feta turneringsvinster säger så värst mkt omman inte vunnit flera. Vinner man någon fet bara så är det ju mer som en lottovinst.

Peace out

Så talar en ödmjuk vinnare! :lol:

Postad
drc:

Ramz gav prov på sin divighet där ja!

Min ynka "vinst" är ingenting gentemot Ramzs - som tydligt framgick..

ps, det enda jag gjorde var att svara på hans fråga, men nu tyckte jag att det inte var så värst nödvändigt.. ds.

Det är lätt att på ett forum ta fel på divighet, små skämt, och inoficiella prylar.

Jag kommenterade kommentaren eftersom jag ändå var tvungen att hålla med om att den lät spydig för att ta de som tyckte det i försvar. Jag tror dock inte på något sätt att det var menat som spydigt utan snarare skämtsamt.

en vinst på 950 dollar är riktigt bra så grattis till det.

Själv längtar jag till att jag kan vinna en miljon dollar och bara såsa resten av livet men sån är jag !!!

Jo, tack för det. Min mening var inte alls att skryta eller något liknande iaf. :) Inte mycket att skryta för heller, men bra för att vara en total newbie iaf, hehe..

caller:

Men för h...e, frågan i tråden var väl om ens största vinst, RaMz vann ju precis riktigt jävla mycket, vilket de flesta här känner till, och hänvisade lite skämtsamt till det. Tom värre än att posta sin största vinst tycker du, vad tusan vore det för fel att göra det, och vad är det för fel att skämta lite om det? RaMz inser säkert precis som alla andra att han dels spelade jävligt bra i turneringen och dels hade rejält med tur (vilket iaf alltid jag har när jag vinner turneringar), att bli sur över den kommentaren är att överreagera.

Jovisst överreagerade jag - men jag skrev ju att han antagligen skämtade. Jag och ramz skriver ju en del till varandra på iRC etc, så det var inte så farligt. Jag vet att han skämtade, men andra på forumet uppfattar det på ett annat sätt och det gjorde mig lite "underminerad".

Jag t.o.m satt och speccade Ramzs turnering till klockan 6 på morgonen, så det säger ju en del.