tetris Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Har numera gått över helt och hållet på $15+1 SnGs. Dagen började oerhört bra men tappade oerhört mycket värde på dem sista 2 sessionerna, blev nämligen 8 4e platser av 16spelade. Femtio av de intjänade dollarna idag kom från första clearade bonusen. nu är det bara 811 FPPs kvar eller 162.2 SnGs till de resterande $120. 23e September 2006 ----------------------- BR vid start: $1094 BR på Stars: $855 BR på NetEller: $357 BR vid slut: $1212 Antal sit and go's: 32 Antal spelade händer: 0 Antal inspelade FPPs: 528/1339 Citera
tetris Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Har varit riktigt segt spel idag, fortsatt oerhört många 4e platser, missat många flips runt bubblan yada....yada....yada. 3av4 sessioner hamnade jag på miniminus, dock slutade jag totalt på miniplusset pga 3 raka vinster i sista sessionen. Om jag fortsätter lira i samma takt som idag kommer bonusen vara clearad inom ca 4dagar. Dock ska jag ta det lite lugnare då jag har en hel del plugg i veckan framöver. 24e September 2006 ----------------------- BR vid start: $1094 BR på Stars: $863 BR på NetEller: $357 BR vid slut: $1220 Antal sit and go's: 40 Antal spelade händer: 0 Antal inspelade FPPs: 728/1339 Citera
tetris Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Spelet har flytit på fint idag varit storstackad vid bubbland vid ett antal tillfällen och verkligen lekt med motståndet. Lyckades vid ett tillfälle få ner en person till 50 chips och den andra till 70, tillslut blev dem allin samtidigt via ante avgiften. Den 3e personen vid bubblan foldade bara varje hand och an lyckades man få ner till 1600chips. Det känns som utdragningar och då jag själv drar ut börjar gå jämt ut numera, känns oerhört skönt om man jamför med partytiden. Klantaed mig dock ur 3 tuneringar på dåligt spel. Har ingenting sparat då jag har svårt att hinna det nu när jag spelar 8a bord simultant. Förövrigt beställer jag kanske en Dell 24" idag om farsan kan ordna så han tar den på firman. gn gn ZZzZZzzzZzz.. 25e September 2006 ----------------------- BR vid start: $1094 BR på Stars: $937 BR på NetEller: $357 BR vid slut: $1294 Antal sit and go's: 41 Antal spelade händer: 0 Antal inspelade FPPs: 933/1339 Citera
tetris Postad 1 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Nu är jag klar på stars och det hela slutade i katastrof. låg plus ca $400 och sen försvann lyftkraften under vingarna och slutade +$144 tack vare bonusen. Förövrigt kunde farsan inte ta skärmen på firman, men ordnar det via en amerikansk ebay återförsäljare ist. Graf från hur det gick med SnGandet på Stars. Har hunnit casha ut allt från stars och cashat in på party igen. Skall dock closa mitt konto på party och öppna upp ett nytt av anledningar som inte får nämnas här. Det kommer därför blir en liten pause under den processens gång. 26e-30e September 2006 ----------------------- BR vid start: $1294 BR på Stars: $0 BR på Party: $627 BR på NetEller: $651 BR vid slut: $1278 Antal sit and go's: 82 Antal spelade händer: 1752 Antal inspelade FPPs: 1339/1339 Citera
tetris Postad 1 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2006 lite mål etc för oktober kommer förhoppningsvis upp imorgon. Citera
tetris Postad 3 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Jag har nu öppnat ett nytt neteller account i $ denna gången ist för €. Nu väntar jag bara på att mina pengar utbetalas från party så jag kan stänga ner det och öppna upp ett nytt. Jag kommer därför ta ett uppehåll tills detta är ordnat. Spelet kommer förmodligen kommer igång i samband med att min nya skärm anländer. Blir lite som en trevligt nystart . --------------------------------------------------------------- Mål för oktober: 6-9 tabla på partys cash bord Bli regular på NL50 BR skall spräcka $2k gränsen Spela minst 30k händer --------------------------------------------------------------- Tjuvstartade dock lite på mitt gamla konto innan jag cashade ut. se resultatet nedan. 2a-3e Oktober 2006 ----------------------- BR vid start: $1278 BR vid slut: $1325 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer:398 Antal inspelade PartyPoints: ej dokumenterat Citera
busen Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 fan tetris, din avatar gives me the chills.... hade mardrömmar om "det" i över 1,5 år varje natt innan dem med hjälp försvann.. Brrrrr gl med pokern ?! Citera
tetris Postad 26 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Uhh. Hur går det? Tack för att du frågar, har ännu inte fått upp ett nytt konto då affesnubben som ska erbjuda mig en bra deal inte har fått raken utbetald sen september och vill därför inte skapa nya konton, då han inte kan garantera att man får sina bananer. Småslaskade lite på Svenska spel där jag plussade ca tvåtusen, men svingsen var inte så roliga samt att jag inte klara av att multitabla mer än 3bord på klientfan. Har istället valt som många andra att lira på Fulltiltpoker istället. Motständet känns strået vassare än partys, men det ska nog gå fint. Har testat lite med 4-tabling och lite 6-tabling, ökar förmodligen till 8tabling inom en snar framtid, då jag blir mer van vid klienten. fan tetris, din avatar gives me the chills.... hade mardrömmar om "det" i över 1,5 år varje natt innan dem med hjälp försvann.. Brrrrr gl med pokern ?! Hehe, fick dock mixa om originalet, då den ändrade min i turbospeed och att det var en ful gubbe i bakgrunden som syntes på första men inte på andra bild-framen. Sen var även storleken och upplösningen för stor. Håller dock med om att den "gives the chills", därför jag valde den ... clownskräck är ju klassiskt Den senaste perioden har även präglats av mycket plugg och tentor, därav en anledning till att jag bara slaskat lite på SS och inte grindat på seriöst. Nästa vecka har jag dock lov och kommer iom dra igång dagboken igen. Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Då det inte blev mycket till spel förra månaden som tidigare nämts, kopierar jag oktobers mål till december. --------------------------------------------------------------- Mål för december: 6-8 tabla på Full Tilt Pokers cash bord Bli regular på NL50 BR skall spräcka $2k gränsen Spela minst 30k händer --------------------------------------------------------------- Ska för övrigt inföskaffa mig poker tracker, då pokeroffice inte har stöd på FTP ännu. De jag van på svensa spel + $125 dollar har jag tagit ut från rullen för att finansiera en ny skärm och en ny stärkare. Det blev en dell 24" samt en sony str-db798. 1. Ha roligt som fan! - hittils har jag trivits med det 2. Leva på poker under studenttiden (1år på mig att bygg rulle) - kommit en bit på vägen iaf 3. Ny skärm - avklarad 4. Ny reciver - avklarad 5. Pengar till resor - jobbar på detta 6. Bil - jobbar på detta 26e oktober-31a Oktober 2006 ----------------------- BR vid start: $1200 BR vid slut: $1178 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer:återkommer med detta senare Antal inspelade Full Tilt Points: 2415 Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 jag har gjort lite modifikationer på ftp för att jag skulle bli mer bekväm. denna layout känns tydlig och är väldigt skön för ögonen. Citera
carcas Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Tittat på dina resultat.... En fråga som jag undrar över om man ska ligga så mycket back på blindsens positioner eller är man för lös där ... ?? Känner igen siffrorna.. på ungefär.. Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Tittat på dina resultat.... En fråga som jag undrar över om man ska ligga så mycket back på blindsens positioner eller är man för lös där ... ?? Känner igen siffrorna.. på ungefär.. bilden vad gällande positionsspelet är väldigt missvisande då jag under NL50 perioden torskade jag många stora potter från just BB och SB. Här nedan finner du en graf som innefattar endast NL25: Citera
carcas Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Är det normalt med dessa siffror på Blindsen om man är en vinnande spelare? (NL25 siffrorna) Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Har spelat någon timme idag och det känns som jag äntligen börjat få lite action när det har passat mig. ´Det är skumt dehär med varians. De första 6985 händer hände har det bara varit torrt hela tiden och sen plötsligt sitter allt på i en rush. Ja vad kan man göra åt det, är väl helt enkelt bara att vara nöjd sålänge grafen stiger. 1a november 2006 ----------------------- BR vid start: $1178 BR vid slut: $1306 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer:285 Antal inspelade Full Tilt Points: 72 Citera
tetris Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Är det normalt med dessa siffror på Blindsen om man är en vinnande spelare? (NL25 siffrorna) Jag tror alla i det långa loppet är förlorare på blidsen. Det gäller helt enkelt att försöka att minimera förlusten bara. Citera
tetris Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Har varken varit sugen på att spela eller haft så speciellt mycket tid över för spelande de senaste dagarna, men igår natt efter krogen tog jag mig en session, slutade lite back. KK mot QQ på floppen Qs7d9s, hade förmodligen lagt handen i nyktert tillstånd. 4a november 2006 ----------------------- BR vid start: $1306 BR vid slut: $1271 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer: återkommer med detta senare Antal inspelade Full Tilt Points: 63 Citera
tetris Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Gått åt helvette idag!!!!1111ettettettetttetetetretrete rgfdhpl pålfpålö. Blev söndertiltad först då jag träffar brädan 7s2d4s med 77, hamnar allin mot Fi (AA) med ca 160BB, turn A och blank river. En minut senare hamnar jag allin med nötfärgen mot botten 2par, men då slår kåken in på river. Sen spelade jag minitiltat i 5min och hamnar i denna situationen på ett av bórden: Seat 1: MoreBlow ($115.05) Seat 2: shakabuku ($45.75) Seat 3: whickson254 ($58.80) Seat 4: sipowitz56 ($57.90), is sitting out Seat 5: P207055-M45732 ($51.65) Seat 6: JAG ($60) JAG posts the small blind of $0.25 MoreBlow posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to JAG [Qc Qd] shakabuku folds whickson254 folds P207055-M45732 folds JAG raises to $1.50 MoreBlow calls $1 *** FLOP *** [6h 2s 4d] JAG bets $2.50 MoreBlow raises to $5 JAG has 15 seconds left to act JAG raises to $9.50 MoreBlow calls $4.50 *** TURN *** [6h 2s 4d] [3s] JAG checks MoreBlow bets $2 JAG calls $2 *** RIVER *** [6h 2s 4d 3s] [5h] JAG checks MoreBlow bets $102.05, and is all in JAG has 15 seconds left to act JAG folds Uncalled bet of $102.05 returned to MoreBlow MoreBlow mucks MoreBlow wins the pot ($24.70) *** SUMMARY *** Total pot $26 | Rake $1.30 Board: [6h 2s 4d 3s 5h] Seat 1: MoreBlow (big blind) collected ($24.70), mucked Seat 2: shakabuku didn't bet (folded) Seat 3: whickson254 didn't bet (folded) Seat 4: sipowitz56 is sitting out Seat 5: P207055-M45732 (button) didn't bet (folded) Seat 6: JAG (small blind) folded on the River Personen har i pricip synat alla mina stealförsök från knappen och jag tänker spela denna på exakt samma sätt. Vad jag undrar främst är om synen på river finns? 5e november 2006 ----------------------- BR vid start: $1271 BR vid slut: $1075 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer: återkommer med detta senare Antal inspelade Full Tilt Points: 254 Citera
tetris Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Tilt 1: Min sata disk, vill inte sammarbeta med windows efter formatering och nyinstallation . Jag har testat åtskilliga drivrutiner utan något resultat. Det som är så frustrerande är att bios känner av den samt att jag är säker på att den inte är trasig. Tilt 1.5: Iom tilt 1, kommer jag inte åt min pokertrackerdatabas. Tilt 2: För mycket plugg just nu för att jag skall orka engagera mig ordentligt, vilket resulterar i resultat som jag ej är nöjd med . Tilt 3: Har inte haft någon spelmotivation de senaste dagarna, då jag har varit uppstressad från studierna. Jag har dock tagit mig endel luckor, men det har varit påtvingat spel vilket har framkallat tilten. Jag har spelat riktigt uselt och även hoppat lite i nivå. BR var som lägst ner på $840, men har lyckats återhämtat mig en del. Idag känner jag dock att jag hittat tillbaka till ett vinnande spel samt spelglädjen. Jag känner nu att jag börjar behärska nivån och har anser att jag var på gränsen till Tight-Passive, nu har jag ändrat mig mer till ett Loose-Agressive, dock väldigt genomtänkt. 6e-9e november 2006 ----------------------- BR vid start: $1075 BR vid slut: $928 Antal sit and go's: 0 Antal spelade händer: återkommer med detta senare Antal inspelade Full Tilt Points totalt: 3498 Citera
Recommended Posts