Gå till innehåll

F-Secure Online Scanner och Boss klienter!


brainslicer

Recommended Posts

Provade nyss för skojs skull http://pcforalla.idg.se/info/antivirus/ online scannern.

 

Den anser att samtliga Boss klienters update.exe fil är virus. Tar man bort den och startar klienten så får man en ny update.exe fil, samma sak, F-Secure påstår den är virus.

 

Skulle ju inte tro det är nåt virus, utan den felaktig påstår det...men kan ju va bra att hålla ögonen uppe...

 

Nån annan som har märkt nåt liknande i sina AV program? Det andra AV-progget jag kör reagerar då inte på update.exe filerna som finns i Boss klient mapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att Update.exe likar en trojan på så sätt att den skickar och hämtar information över Internet utan att alltid fråga användaren.

- jo låter logiskt, tänkte på de senare

 

Min AV scan reagerar inte på Boss men däremot på Microgamings regnyckel som Prima använder.

- jo, samma här, klassar det som spyware, inte som malware som i update.exe fallet

 

 

edit: btw, se upp för herr Räkning.exe när vi nu snackar virus ändå. Han har besökt min spammail adress 2 ggr redan denna vecka... :/

länk till idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...