gapeno Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Inga reads eller stats på någon vid bordet. Texas Hold'em Fixed Limit EUR 2,00/4,00 Preflop:HERO is CO with J - J UTG Raise, UTG+1 Fold, HERO 3-bets, Button Fold, SB Call, BB Fold, UTG Call Flop: (10 SB) J - A - Q SB Check, UTG Bet, HERO Raise, SB Call, UTG Call Turn: (8 BB) J - A - Q - A SB Check, UTG Bet, HERO Raise, SB Call, UTG Call River: (14 BB) J - A - Q - A - 5 SB Check, UTG Bet, HERO ??? Fram till river är inget svårt, men vad ska jag göra när UTG bettar ut igen, trots min visade aggressivitet? Gör han det med ett A för han misstänker att jag vill ha en free showdown, eller är det bara ett sätt att säkerställa mer pengar i potten med en A-hög kåk? Citera
zinna Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 I min värld är det en solklar raise iallafall... Citera
GiLLo Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Han sitter nog inte på kåken eftersom 3-betten på turn inte kommer om han hade haft AJ-AQ. Men så vek som jag är hade jag ändå bara synat ner river. Jag chansar på AK och han vill ha ut så mycket pengar som möjligt av dig. Citera
GG Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Höj och gråtsyna eventuellt 3-bet Citera
Jessica Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Höj och gråtsyna eventuellt 3-bet capa/syna 3bettet beoende på ev read. Inga tårar nödvändiga i denna hand. Citera
RipX Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Om han hade kåken borde han som sagt re-raisat dig redan på turn. Känns ganska otroligt att 5an skulle hjälpt honom på river. När du nu visar så mycket styrka som du gör i denna hand borde han försöka få in så mycket som mögligt på turn om han hade kåken, om han nu inte sitter på A5 vilket är ganska otroligt? Jag hade re-raisat på river och sen hade jag callat eventuell re-raise, lagt mig hade jag aldrig gjort i den situationen. Citera
Recommended Posts